Tasuta ühistransport kasvatas reisijate arvu

Maanteeameti ühistranspordi statistikast nähtub, et võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on reisijate arv kõigis tasuta ühistranspordiga maakondades kasvanud vähemalt 20 protsenti. Enim uusi reisijaid lisandus Ida-Virumaal, kus võrreldes eelmise aasta juuliga oli 92 protsenti rohkem maakondliku ühistranspordi kasutajaid, kirjutab ERR.

Maanteeameti ühistranspordi osakonna juhataja Kirke Williamsoni sõnul on tasuta ühistranspordi rakendamine läinud sujuvalt ja reisijate arv on maakondlikel liinidel kasvanud pärast nulleurose bussipileti kehtima hakkamist.

Tasuta maakondlik ühistransport on kasvatanud reisijate arvu kõigis üheksas tasuta sõitu pakkuvas maakonnas; enim on kasutatud tasuta sõiduõigust Ida-Virus. „Juuli alguses oli probleemiks, et kiipkaardid said bussidest otsa. Lisaks oli osa inimesi infosulus, olenemata sellest, et nulleurosest bussipiletist räägiti igal pool,“ ütles Williamson. Ta lisas, et ühele osale reisijatest jäi arusaamatuks, miks siiski tuleb sõidukaarti valideerida.

Samas tõdes Williamson, et ühistranspordikeskused on pidanud tegema ka esimesi ümberkorraldusi. „Ida-Virumaal on mõnede busside täituvus olnud oodatust suurem, ning seal pandi Narva-Jõesuu suunal liikuma lisabussid,“ kirjeldas Williamson. Tema sõnul näitavad järgmised kuud, kas reisijate arvu tõusu on tinginud nulleurone pilet või soojad suveilmad.

Valga vallavolikogu otsustas 17. augusti istungil minna Valga linnaliinibussidel üle tasuta bussisõidule, kehtestades sarnaselt maakonnaliinidega piletihinnaks 0 eurot. Valgamaa piirkonna juht Alar Nääme avaldas heameelt, et ka valgalastel on nüüd hea võimalus kasutada ühistransporti linna piires tasuta. „Nii nagu maakondlik ühistransport on toonud rohkem inimesi bussidesse, soovime, et ka Valgas kasvaks selle otsusega reisijate arv. Samuti hoiab tasuta ühistransport raha kokku pere sõidukuludelt,“ ütles Nääme.

Alates 1. juulist kehtib nulleurone bussipilet Viljandimaal, Valgamaal, Võrumaal, Põlvamaal, Järvamaal, Jõgevamaal, Tartumaal, Ida-Virumaal, Hiiumaal, Saaremaal ja Läänemaal.

Kn

4 kommentaari
  1. Rõõmsalt Rõõmusega 4 kuud ago
    Reply

    Kõik need asjad tuleks tegelt ENNE VALIMISI ära teha, mis Rõõmus kirjutas.
    Siis hakkavad nad toimima, ehk JÕUAVAD VEEL ja neid VÄGA raske Tagasi Pöörata.
    Jube JULGUS peab olema.

  2. to eelmine 4 kuud ago
    Reply

    Sina oled autoga sõitja, selleks sul raha on -tähendab oled jõukam. Need kes nii jõukad pole, et autole kulutada, või juhtida ei oska,liiga vanad õppimaks, andetud-autojuhtimise alal, need sõidavad bussiga ja neile paljudele väga vaja tasuta bussi.
    See sind ei huvita.

  3. Maksumaksjate arvelt tasuta bussid ei kesta kaua. Kasutagem HHO aparaate busside mootoritel ja levitagem seda teadmist,et mistahes transpordi vahendil
    HHO aparaadi kasutamine hoiab kokku kulutusi bensiinile ja diislile 90%!!!

  4. Rõõmus 4 kuud ago
    Reply

    Jah, see igati TÄNUVÄÄRNE asi see tasuta buss.
    Aga sellest jääb siiski väheks kui Keskerak. tahab valimised võita (kui neid üldse on võimalik ilma viguriteta võita?)
    Midagi tuleb veel teha – enne valimisi ,et inimesed tunnevad tõelist kergendust ja turvalisust oma tuleviku ees.
    Olgu siis kas astmeline tulumaks või sotsiaalrahadeks selle 40% eraldamine SKP-st ,mida keegi siin soovitab ja tõestab, või vähemalt erakorraline ,suurem pensionitõus.,koduteenindus-ja põetusvõrgustiku tekitamine vastandina hooldekodudele.
    Aga bussiasi ,jah, pensionärid on nii rõõmsad kui kambaga sõidavad, ajavad lora juhiga ja vaat et võtavad ühislaulu üles. See oli pr. Simsoni töö, las teised näitavad ka, mida suudavad.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.