Erki Savisaar: toome laevad Eesti lipu alla tagasi

Erki Savisaar

Riigikogu majanduskomisjoni liige Erki Savisaar ütles, et  seadusemuudatuste eesmärk on suurendada Eesti lipu all sõitvat laevastikku ja kasvatada kaldal asuvat laevandussektorit.

„Selle tulemusena suureneb Eesti laevastik, mis aitab kaasa Eesti majanduse kasvule ja kaldasektori tekkele,“ ütles Savisaar. „Registritasude laekumise kaudu suurenevad riigi maksutulud. Laevandussektor aitab laiendada Eesti ekspordi sihtriikide ringi, mis praegu koosneb suuresti vaid meie lähiriikidest.“

Savisaare sõnul on seaduse muutmise eesmärgiks tuua Eesti lipu alla seitsme aasta jooksul 300 suurt kaubalaeva.

„Sellega muutub 2014. aastal tekkinud olukord, kui sektori maksuerisuste puudumise tagajärjel lahkus Eesti registrist viimane seni Eesti lippu kandnud suur kaubalaev,“ märkis Savisaar.

Savisaare sõnul tekib Eesti meremeestel eelnõu järgi võimalus asuda tööle Eesti lipu alla lisandunud laevadel ja saada erirežiimiga Eesti pensionikindlustus.

„Ravikindlustuse saavad Eesti meremehed, kui neil on Haigekassaga sõlmitud vabatahtlik leping,“ ütles Savisaar.

Veeteede ameti hinnangul võib oktoobris valitsuse heakskiidu saanud laeva lipuõiguse seadus läbi töökohtade loomise laevanduse kaldasektorisse panustada Eesti sisemajanduse koguprodukti (SKP) kümne aasta perspektiivis 2 protsenti.

Riigikogus läbis täna esimese lugemise valitsuse algatatud laeva lipuõiguse ja laevaregistrite seaduse muutmise ning tulumaksuseaduse ja nendega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (722 SE), mille eesmärk on suurendada Eesti lipu all sõitvat laevastikku ja kasvatada kaldal asuvat laevandussektorit.

Kesknädal.ee

2 kommentaari
  1. toome..... 5 päeva ago
    Reply

    ,,,,tõstame, parandame, uudame, muudame, hoiame, keelame—-ja jutustame-lükkides tühje, katteta, nendele sõnadele sisu andmata. Poliitiku suumulk on nagu beebi pee, kust ei tea iialgi, mis sealt tuleb. 2 aastat olete üles näidanud küündimatust igas riigile tähtsas küsimuses. Tallinna linn on korruptsioonipesa, kus valitseb ahnus, venelembus ja totaalne mõtlematus (sama viljelete kogu maal) ja kuidas sa saadki nõuda mõtlemist endistelt kommunistidelt ja praegustelt kremloididelt. Linn paisub kui saiatainas, majad kerkivad kui seened pärast vihma, ärihaide vöövahed paisuvad, seega ka linnaisadel, ainult üks tühine asi on takistuseks ja aina suuremaks takistuseks muutub—-mere ja järve vahelist lapikest maad laiemaks ei tiri, tänavaid laiemaks ei tee, ummikud ja veelkord ummikud., ehitage siis teed katuste kohale või maa alla. Ahnuritel pole vaja mõelda ja neid trügib siia igalt poolt, sest Eesti nimeline riik on nagu Buratino “õnnemaa”, kus kõik mustad unistused teoks saab teha ja siis visatakse vaesele tavakodanikule nagu koerale kont—-minge sõitke “tasuta transpordiga—-mina andsin teile selle, pidage see meeles kui valima lähete!”—- see ongi see majandustegevuse asendustegevus. Mäletan kuidas Simson opositsioonis olles, vahutas kui tatraveski, kuidas oleks õige, parem, ilusam, tõhusam—-nüüd on järgi jäänud ainult paljas sõnamulin. Selle tühja sõnamulinaga muudkui jätkatakse ja milleks ongi vaja pingutada—-priske rahvasaadiku nuts tuleb niikuinii.

  2. Ära 6 päeva ago
    Reply

    ootasin! Varem lugesin sama jaburat juttu katariinalt, nüüd on rindele tõugatud Erki.
    Kas Erki oskab ennast panna meremehe või laevaomaniku ossa, et vastata küsimusele, miks peaks laevaomanik oma laevad üle ilma tooma Eesti lipu alla, kui tegu pole mugavuslipuga? Nii vähemalt kuulutas Katariina.
    Ja miks siis, kui Eestis muudetakse seadusi iga kell, laevaomanikul puudub kindlustunne. Täna tuleb teade maksude alandamisest, homme kannan laevad Eestisse ja ülehomme on uus rööviv seadus mul kallal.
    Edasi, kui mul seni on laeval hea elu ka mujal, siis miks ma peaks selle tooma siia? Kas siis on tal HEAM?
    Kust need 300 SUURT laeva võetakse? Ja kui suur on üldse SUUR? Kas 10000gt või 20000gt? Minuteada on meil suured ainult reisikad. Ja neid on ainult oma kümmekond. Isegi Tallink ei too oma laevu siia, kui EMSA nõuab laevaperele kindlustust ja palgatõusu vastavalt elukallidusele. Järelikult peab Katariina mõrvama ka Lembri Jürka ametiühingu!
    Selleks, et ehitada valmis üks SUUR laev, on vaja kümneid miljoneid ja see võtab mitu aastat. Kui palju võtab aega 300 suure laeva ehitamine, seda Erki ja Kata öelda ei oska.
    Ja kust tulevad need miljardid? Kui laev on näiteks 10 miljonit, siis 300 laeva 3 miljardit. Ja mida ja kust kuhu nad vedama hakkavad, kui turg on niigi küllastunud?
    Järelikult pole meil mingite uute suurte laevade ehitamise lootustki. Järelikult peab Kata silmas hoopis vanade surmaeelsete tankrite, balkrite ja segalaevade siiatoomist. Seda aga võivad teha kahtlase taustaga merevõhikutest ärikad kahtlastest riikidest.
    Kas selliseid 300 suurt laeva me tahamegi?
    Ootanm Erkilt ja Katalt ÜKSIKASJALIST kava, kes, millal, kus, mida siia Eesti lipu alla sokutab. Alles siis hakkan ma uskuma, et asjal on jumet. Seni on see samasugune luul nagu meil pilves ilma.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.