Peter Vesterbacka tutvustas Ratasele ja Simsonile tunneliprojekti

Peter Vesterbacka Tallinn-Helsinki tunneli plaanide hetkeseisu tutvustus. Pildil punase pusaga Peter Vesterback. FOTO: MIHKEL MARIPUU/SCANPIX

Tallinna-Helsingi raudteetunneli projekti vedava Peter Vesterbacka tutvustas esmaspäeval majandus- ja taristuminister Kadri Simsonile ning peaminister Jüri Ratasele enda veetavat FinEst Bay Area tunneliprojekti, selle ajakava ja oma partnereid China Railwayst ja Touchstone Capital Partners’itest.

Ministrid osutasid kohtumisel, et erasektori initsiatiiv ja huvi on tähtsad, teatas BNS-ile valitsuse pressiesindaja. Samuti on Eestile väga oluline, et projekt tehtaks Eesti ja Soome valitsuste osalusel. Tunneli ehitamine peab toimuma Euroopa Liidu põhimõtete ning reeglite järgi ja kõiki keskkonnamõjusid arvestades.

Eesti ja Soome juba teevad tunneli planeerimiseks koostööd, mille raames on analüüsitud ka selle võimalikku maksumust ja ehitamise ajakava. Arvestusega, et keskkonnamõjude hindamine kestaks ligi  5-6 aastat ning ehitust saaks alustada kõige varem 2025. aastal, valmiks tunnel umbes 2040. aastal.

Kohtumisel oli seetõttu Eesti poolt küsimusi Vesterbacka veetava Bay Area projekti ajakava suhtes. Nende plaan on saada tunnel valmis juba ligikaudu 5 aasta pärast, aastaks 2024. Samas näitab Soomega tehtud ühisanalüüs, et ainuüksi planeerimine ja keskkonnahinnangu andmine võtaksid aega vähemalt sama palju.

BNS

7 kommentaari
  1. oeh 11 kuud ago
    Reply

    Mitte valitsus, vaid rikkurid ja põllumehed sõlmivad ju ja sunnivad sõlmima kasvõi Kaubanduskoja kaudu näit.ekspordivõimalusi otsima, mida ka agarasti tehakse ka valitsusliikmete ja esindusisikute poolt. Et siis tuleb õnn õuele -räägitakse. Ei tule rahva õuele -kallimaks läheb kõik. Sest miks kodus odavalt müüa kui väljamaal rohkem makstakse.
    Kujutage nüüd ette Eestit liha ja piimaga või teraviljaga Hiinat varustamas !!! Mis sest maakillust siis järele jääb ??? Mets raiutakse ilma tselluvabrikutagi ja metdelajad tapetakse e.koolevad ise.
    Venesse müüsime, aga NSVL oli PLAANIMAJANDUS. PÄRIS LOLLIKS SEE ES LASKNUD MINNA.
    Nüüd on LIBERAALIA .
    Sisse tuuakse aga väljamAa toitu ja toidulisandeid GMO-de, mürkide, maisisiirupi ,isegi DDT. Sest mis normid on Hiinas, Vietnamis mis sõjas sai nii kemikaale täis pritsitud ,et neid rohkem kui mulda jne. USA on GMO.de maa. Mitte keegi ei kaitse kõige selle saasta eest.Ega ka selle saasta, mida Eesti põllumees kasutab,sest tal lepingud – ostab seemne ja peab ostma ka mürgid ja väetised samast ketist. Seeme on tehtud ,et ei paljune = tuleb samast osta uuesti,et külvata. On seemnepatendid ja mujalt osta enam ei tohi.
    Meie mullad on HAIGED ja KURNATUD. Neis puuduvad mikroelemendid ja kõik tervislik.
    Kõõgivilja kasvatatakse kivivillal tilgutades 4 väetist K. fosfori, ja muas nad olid. Ka sõnnik ei aita- läga küntakse sisse küll, aga ei komposteeru aastaga ja annab nitraate, millest kõhus saavad nitritid -needsamad,mis konservi sees ja vähki teevad. Vaesed loomad söövadki meil ju enamuses vaid mõnuainetega konserve krõbuskeid.

  2. ? 11 kuud ago
    Reply

    METTE ES SOA ARU MIKSPÄRAST PEAME NIIPALJU KAUPU MEIE VÕI TEISED SISSE OSTMA ?!!!
    KERGETÖÖSTUSTOOTED JA TOIT, KA ENAMUS RAVIMEID KÜLL EI PEAKS.
    ENSV.s OLID NAD JU OLEMAS.

    • Ega 11 kuud ago

      toiduaineid ei peagi. Peale lõunamaiste. Kuid neile makstaks epeale ja nii nad vallutavad meie turgu ja suretavad põllumajanduse välja. See toimub aga meie reeturliku kliki heakskiidul, sest selle eest patustatakse neile Brüsselis õlale. Sellise võltskiituse õnge on alla neelanud ka Jurka.
      Lahend on aga imelihtne. Meil tööstuslikult toodetavate kaupate tõkkeks kehtestada samaväärne vastutoime toll. Kuna siia veetakse ka kaugelt, siis juba veoraha ajab hinna nii kalliks, et meie toodetega nad võistelda ei suuda ning meie tööstus ärkaks taas.
      Meil tööstuslikult mittekasvatatavatele toodetele aga ei tohiks kehtestada mingit maksu – OMA rahvas peab saama kõike võimalikult odavalt. Mitte aga mingite kerjamiste tulemusel lisamaksudega. Nagu praegu. Sest valitsus VIHKAB seda OMA rahvast ning just maksudega saab ta ennast rahva arvel kõige paremini välja elada.

  3. !+? 11 kuud ago
    Reply

    Kui sinna tunnelisse hakatakse vedama arktilisese mere kaudu toodud kaupu, siis miks ei või need laevaga sõita Tallinna või Venesse, Poola, miks peab tunnel Balti mere all olema?
    Et teenindaks R-Balticat ? No pole Skandinaavia nii suur tükk ühti, et selle kaubavahetuseks peaks ehitama tunneli ja kui, võtku siis Norra, Rootsi ja Soome see oma kanda.
    Me oleme nii rikkad, et vanaduspensionärile kultatakse sama palju kui kohusetundliku inimese koerale.
    Ei ole kade koerte peale -hea meel on hoopis kui neil hästi läheb.
    Aga eakatest on küll hale meel, väga hale, iseendast ka … Nutame nüüd kõik koos! Tuleb teilegi see aeg kätte, hoopis uutes oludes- Issanda nuhtlus.
    JA KUHU JÄÄB SIIS MAAILMA CO2 jm.reostus kui peame Hiinast tingimata pastakaid ja jalgu värvivaid sokke tooma ja ravimeid ja vitam. tomateid Hollandist, Saksast jm.

    • Meie 11 kuud ago

      lolljuhtide klikk kujutab kaubavedu Hiinast ja Jaapanist ette nii:
      1) Vedu kohapealt sadamasse.
      2) Sadamas laadimine laevale.
      3) laevaga läbi Beringi väina ja otse üle Jäämere Põhja-Norrasse.
      4) Sadamas lossimine rongi.
      5) Rongiga läbi Soome ja tunneli Eestisse ja siit läbi Läti, Leedu, Poola, Saksamaa ja Beneluxi ja Prantsusmaa jaamadesse, kus kaup lossitakse kas ladudesse või otse autodesse.
      6) Tooraine veetakse tehastesse.
      7) Tehastest veetaks evalmiskaup ladudesse.
      8) Ladudest veetakse ostlatesse.
      9) Inimesed veavad ostlatest kauba koju.
      Igal pool toimub veelkordne lossimine ja laadimine.
      Ent võimalik on ka kiirem ja odavam vedu: selleks tuleb vahele jätta meie lollpeade unistus kaup ümberlaadida Põhja-Norras ja vedada raudteel Euroopa lääneossa kus on ostujõulised parasiidid.
      Miks meie lollklikk tahab kaupa kallimaks muuta ja lisareostust toota, see jääb seletamatuks. Ainus seletus on, et siis saab Reilpeldiku kahju vähendada. Kuid milline ärikas teeks oma kaupa võimalikult kalliks, et seda ostetaks vähem või üldse mitte? Sellest meie lollklikk aru ei saa. Ja rahvas peab selle lolluse kinni maksma.

    • Toon 11 kuud ago

      näite ENSV-st, kui töötasin laohoidjana ühes ehitusvalitsuses. Siis jälgiti pingsalt, et autod ei sõidaks tühjalt. Mida tegime meie? Meie auto varustas üht osakonda ehitusmaterjalidega, nt Võros või Rakveres või Pärnus. Aga tagasi kaupa polnud. Siis leidsid meie juhid sellise nipi, et hakati tagasi tooma TÜHJE tünne. Kirjas olid nad vaik tünnides jmt. Paberid korras. Nii lasksimegi neil tühjadel tünnidel pidevalt üle Eesti liikuda, kaup oli alati olemas!
      Selline kaubavedu läbi Norra ja Soome siia ja siit läände sellist kilplust meenutabki 1:1. Meie lollklikk vist ei tea, et ühte suurde laeva mahub mitu TUHAT vagunit ehk SADU rongiräisi kaupa. Jagage 200000 50-ga, palju saate?

  4. Pole 11 kuud ago
    Reply

    ikka veel selge, et see pole RIIKLIK, vaid ERAETTEVÕTTELINE ehituskava. Mis on rahval selle tunneliga pistmist, peale selle, et talt hakatakse pärast hingehinda küsima. Kes aga tahab, võib palju odavamalt nautida merereisi. istuda sööklas ja valida mida süda igatseb. Ainult loll valib tunneli. Olen ise Inglise kanali alt sõitnud sinna ja tagasi ja üldse ei nautinud seda. Kõigepealt Prantsusmaal tuli käia passi näitamas ja teisest uksest bussi tagasi. Hiljem keegi passi vastu huvi ei tundnud. Siis sinkavonka paar kilti jaama, kus oli teave, et kohti enam pole. Kuigi pileti ostsime just sellele rongile. Järgmisele sõitsime siis tuubi sisse. Peldik oli ainult ees ja taga. Kuid mitte vagunis, vaid rongis. Pool tundi kestis sõit täies augus, ainult hämar valgus oli paista. Suurbritannias sõitsime välja, ei mingit kontrolli. Igatahes eelistan parvlaeva või hõljukit.

Vasta oeh-le Tühista vastus

Sinu meiliaadressi ei avaldata.