Simson: Tallinna-Helsingi tunnel on riiklikult oluline projekt

Peter Vesterbacka Tallinn-Helsinki tunneli plaanide hetkeseisu tutvustus. Pildil punase pusaga Peter Vesterback. FOTO: MIHKEL MARIPUU/SCANPIX

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul on Tallinna-Helsingi raudteetunnel Eestile riiklikult oluline projekt.

Kadri Simson kohtus esmaspäeval Finest Bay Area Development OY esindaja Peter Vesterbackaga, et tutvuda Tallinna ja Helsingi vahelise tunneli projekti hetkeolukorraga ning võimalike järgmiste sammudega. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) on seisukohal, et Eesti ja Soome vahelise raudteetunnel on riiklikult oluline projekt, teatas ministeerium.

“Vesterbacka veetav projekt on kahtlemata intrigeeriv, kuid me näeme sellel veel mitmeid lahtiseid otsi, mille osas on loomulikult küsimusi. Näiteks on meie jaoks tähtis, et lisaks Tallinnas Ülemistel asuva peatuskoha asukohale, peaks ühe alternatiivina kaaluma ka lisapeatuskohta Tallinna kesklinnas. Projekti eestvedajate kinnitusel on see võimalus olemas ning erinevaid alternatiive kaalutakse,” ütles Simson.

“On selge, et Tallinna-Helsingi vaheline tunnel oleks mõlemale riigile kasulik ning võimaldaks meie pealinnade lennujaamu ühendada nii, et tulevikus saaks nende vahel ligikaudu 20 minutiga reisida,” lisas minister.

Planeeringuala hõlmab endas nelja erinevat tunneli trassivarianti, mille hulgast valitakse planeeringu käigus sobivaim. Lisaks tunnelile näeb Vesterbacka plaan ette ka kahe tehissaare rajamist, millest üks asub Soome ning teine Eesti territoriaalvetes.

“Finest Bay Area projekti taotluses on märgitud, et tehissaare juurde võidakse rajada ka püsiv süvasadam koos laevatee ja sadamakaiga. Kuna taotluses puudub meie hinnangul selgitus, miks sellist süvasadamat on vaja ning milleks seda kavatsetakse kasutada, uurisime Vesterbackalt ka antud võimaluse kohta. Nende selgitustest jäi hetkel arusaam, et peetakse silmas Soome poolel olevat tehissaart, kuhu arendajatel on plaanis rajada elukohad 50 000 inimesele ning hotellikohad 10 000 inimesele,” märkis Simson.

Finest Bay Area Development esitas detsembri alguses Eestile taotluse riigi eriplaneeringu algatamiseks. Valitsusel on aega eriplaneeringu algatamise otsuse tegemiseks veebruari lõpuni.

Riigi eriplaneeringu algatamise taotluse eesmärk on terviklikult lahendada raudteetunneliga seonduvad küsimused nii meres kui ka maismaal. Täpsemalt soovib firma leida raudteetunnelile parim võimalik asukoht majandusvööndis, territoriaalmeres ning maismaal.

BNS

2 kommentaari
  1. Majandusminister tahab kuulsust 7 kuud ago
    Reply

    ja ongi kuulus. Tema valitsuse aegu ei möödu päevagi kui ei sure maanteedel avariides inimesed. See siis tähendab inimestest hooldamist. Ratas ei võta midagi ette ja Simson süüdistab autojuhte ebasobiva kiiruse valikul. Põhjus ju selles, et meil pukis istub eluvõõras minister Simson.
    Valige neid, kes tõesti hoolivad inimestest ja ei valeta. Ma olen kaua aastaid Keskerakondlane ja alati seisnud selle erakonna eest. See kestis seni kui praegused valitsuse liikmed ründasid Savisaart ja reetsid ta. See oli Ratta, Simsoni ja Reps salaja kootud võrk oma ohvrile. Reetur jääb alati reeturiks ja need inimesed reedavad meid jälle.

  2. Pole 7 kuud ago
    Reply

    nõus. Kõigepealt on asi katsejärgus ning seega on ka ehitus suhteliselt kallim kui 10 või 20 aasta pärast. Siis saaks sarnase tunneli palju odavamalt kätte. Teiseks pole mingit mõtet kuskile kiirustada, sest paar tundi võitu laevasõiduga ei tasu kallidust ära. Kolmandaks on merereisike palju meeldivam, kui kuskil pimedas tuubis tuimalt istuda. Sõitke näiteks Prantsusmaalt Ühendkuningannariiki, igavene jama, laevaga saaks rutem ja meeldivamalt. Neljandaks on tunel tervik ning seda peab ka tervikuna hooldama. laevi võib vabalt vahelt ära võtta või vahele panna. Viiendaks eo mahu kõik kaubad tunnelisse, neid tuleb nagunii laevaga vedada. Kuuendaks meie rahvaarv pidevalt väheneb ning 1 meetri hooldus läheb pidevalt kallimaks.
    On veelgi põhjusi, kuid Kata neist ei taipa midagi. Õnneks ta kaob varsti pildilt ja järgmistel on oidu rohkem ning seda ülikallist riiklikku tobedust lähiajal ei tule.

Vasta Pole-le Tühista vastus

Sinu meiliaadressi ei avaldata.