Savisaar: toome laevad Eesti lipu alla tagasi

Erki Savisaar. Foto: Andrus Tamm

Riigikogu majanduskomisjoni liige Erki Savisaar ütles, et  täna vastu võetud seadusemuudatuste eesmärk on suurendada Eesti lipu all sõitvat laevastikku ja kasvatada kaldal asuvat laevandussektorit.

„Selle tulemusena suureneb Eesti laevastik, mis aitab kaasa Eesti majanduse kasvule ja kaldasektori tekkele,“ ütles Savisaar. „Registritasude laekumise kaudu suurenevad riigi maksutulud. Laevandussektor aitab laiendada Eesti ekspordi sihtriikide ringi, mis praegu koosneb suuresti vaid meie lähiriikidest.“

Savisaare sõnul on seaduse muutmise eesmärgiks tuua Eesti lipu alla seitsme aasta jooksul 300 suurt kaubalaeva.

„Sellega muutub 2014. aastal tekkinud olukord, kui sektori maksuerisuste puudumise tagajärjel lahkus Eesti registrist viimane seni Eesti lippu kandnud suur kaubalaev,“ märkis Savisaar.„Ravikindlustuse saavad Eesti meremehed, kui neil on Haigekassaga sõlmitud vabatahtlik leping.“

Veeteede ameti hinnangul võib oktoobris valitsuse heakskiidu saanud laeva lipuõiguse seadus läbi töökohtade loomise laevanduse kaldasektorisse panustada Eesti sisemajanduse koguprodukti (SKP) kümne aasta perspektiivis 2 protsenti.

Riigikogus võttis täna vastu valitsuse algatatud laeva lipuõiguse ja laevaregistrite seaduse muutmise ning tulumaksuseaduse ja nendega seonduvalt teiste seaduste muutmise seaduse eelnõu (722 SE), mille eesmärk on suurendada Eesti lipu all sõitvat laevastikku ja kasvatada kaldal asuvat laevandussektorit.

6 kommentaari
  1. Uues 5 päeva ago
    Reply

    seadusevärdjas pole isegi sellist nõuet, et laevapere peaks koosnema vähemalt 50% ulatuses Eesti kodanikest või Eesti hallivatimeestest, kes on siin elanud vähemalt viimased 5 aastat. See välistaks igasugused sahkerdajad. Nende maksud ja palk aga jääks Eestisse. Praegu aga võib kogu pilipinode laevapere viia palga ja maksud oma maale, mitte Eestisse. Erkisugused aga arvutada ei oska. Ammugi võimalikku elu läbi mängida. Isa talle vist ka enam vitsa ei anna.

  2. Vaagija 5 päeva ago
    Reply

    Keskerakond peab nüüd Reformierakonna 17 aastat vigasele valitsusele vigadeparanduse tegema, ja nii lühikese ajaga! On ju teada, et lammutada on alati palju lihtsam, kui uuesti üles ehitada.

    • Kas 5 päeva ago

      mitte Edgar ise polnud vahepeal majandusminister? Miks tema siis midagi ära ei teinud vaid paksu palga eest kuulekat pupujukut mängis?

    • Vaagija 4 päeva ago

      To Kas. Paraku tegelikkus on teine – isegi paks palk ei aita, kui oled vaid koalitsioonipartner… seda oli kurb vaadata, kui vist kõik need 17 aastat parempoolsete võimu ühe- või paarikaupa langetati Eesti kaubalaevadel Eesti trikoloore… endamisi veel lootsin, et ehk pikapeale enne viimast Eesti kaubalaeva saavad olukorra tõsidusest aru ja päästavad meie mereriigi maine… mitte sinnapoolegi, kuni viimse laevani… ja nüüd siis alustame taas nullist, mida on paraku palju raskem teha, kui kasvõi poole pealt olnuks ümber mõelda. Prempoolsus on paha-paha!

  3. Nojah 1 nädal ago
    Reply

    Kui palju oleks keskerakondlikul valitsusel kergem kui reformistlikud valitsused oleks midagi õigesti teinud. Nende vigu tuleb parandada ja siis edasi minna. Selle lühikese ajaga on juba palju ära tehtud. Aga mitte kõik ei tea seda sest peavoolumeedia ei valgusta tehtut vaid teenendab reformi ja aitab võimendada nende laimu ja valesid. Teisi halvustades püüavad reformistid hääli, laimates ja vassides. Uskujaid leidub, kust muidu need poolthääled ilma töötulemusteta. Nende valitsuse ajal vaesus aina kasvas ja nüüd räägivad nad perede toetusest. Normaalselt mõtlev inimene ei usu ju neid, sest nende valitsuse ajal olid tuhanded lapsed näljas. Nad püüavad igati halvustada keskerakondlaste tööd. See on nii labane ja eriti seeprast et reformikad pole ise mitte midagi head teinud meie rahva jaoks.

  4. Kulla 1 nädal ago
    Reply

    Erkikene, sa ei jaga merendusest mõhkugi.
    Suur kaubakas on vähemalt 10000gt, kas kujutad ette selle suurust?
    Kui 300 sellist, siis tuleb keskmiselt arvestada 20000gt-ga, sest laevad pole kõik ühesuurused. Kokku teeb see 6 miljonit gt.
    Miks peaks Maršalli saarte, Panamaa või Libeeria lipu alt soodsatest kuid kindlatest tingimustest keegi tooma oma laevad ebakindla seadusandlusega eesti lipu alla?
    Kui vaadata odavlipumaid, siis need on valdavalt kauged pisikesed Euroopavälised kohad. Sealt ei ähvarda omanikku ükski oht. Meie aga oleme kahe vaenlase vahel, üheltpoolt venemaa ja teiseltpoolt Euroopa liit. Ainult Erkisugune … võib oma suure paadi siia lipu alla tuua.
    Eestis pole mingit tööstust ega asu ka läbiveoteel, seega mingit lasti läbi Eesti sadamate tulevikus vedama ei hakata. Ükski laev siia lõbu pärast sõitma ei hakka.
    Neil odavlipulaevadel pole nõuetki, et kapten peaks olema Eesti kodanik. Samuti ei nõua Eesti, et oleks selge, kes on tegelik laevaomanik. Nii kasutavad vene ärikad kohe võimalust Eesti odavlippude kaudu oma räpast raha pesta. usun et juba mõne aasta pärast tuleb see välja nagu seni Danske rahapesu. kes siis vastutab? Kas tõesti Erkike?
    6 miljoni gt-ga tõuseks Eesti tänases arvestuses kohe 27ndaks maailmas. Suurriikidest on esikümnes vaid Hiina (9. koht), sedagi kommunistlike nõuete järgi. 10. On ühendkuningannariik, kuid need näitavad EL-ile perset ja mereriik on ta olnud juba vanast ajast.
    Huvitav kas Erki ja ta bande hakkab nüüd ka neid suuri kaubakaid oma valimismölas ära kasutama nagu Andrus oma 5 rikkama sekka jõudmist.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.