Tallinna volikogu juhi Teriku sõnul tooks meretunnel kasu kogu Eestile

Peter Vesterbacka Tallinn-Helsinki tunneli plaanide hetkeseisu tutvustus. Pildil punase pusaga Peter Vesterback. FOTO: MIHKEL MARIPUU/SCANPIX

Tallinna volikogu esimees Tiit Terik leidis Helsingis pärast kohtumist Eesti-Soome meretunnelit planeeriva konsortsiumi juhiga, et meretunnel tooks kasu kogu Eestile.

“Täna siin projekti üht juhtisikut, Kustaa Valtoneni kuulates ning projekti eskiise vaadates kaldun uskuma, et see umbes saja kilomeetri pikkune ja umbes 15 miljardit eurot maksev tunnel saabki ühel hetkel teoks,” ütles Terik volikogu pressiesindaja teatel. “Kas juba aastaks 2024, nagu innukad projektijuhid on lubanud või veidi hiljem, polegi hetkel väga oluline. Oluline on see, et sellest tunnelist saavad kasu nii Tallinn koos lähivaldadega kui kogu Eesti. Mulle isiklikult mõte kaht pealinna ühendavast merealusest raudteetunnelist meeldib.”

“Erinevalt igapäevaselt selle projektiga tegelevatest inimestest on minul väga raske neid ajaraame paika sättida, kuid mul on küll selline tunne, et kui praegu räägitakse sellest tunnelist kui suurest ja enneolematust asjast, siis tulevikus räägime sellest Tallinn-Helsingi ühendusest kui millestki väga igapäevasest, kui Kopli trammist,“ lisas Terik.

Eesti-Soome tunneli projekti vedav Finest Bay Area Development Estonia esitas mai alguses Eesti valitsusele taotluse tunneli ja sellega seotud tehissaare riigi eriplaneeringu algatamiseks.

Peter Vesterbacka ja Kustaa Valtoneni juhitav Finest Bay Area Development Oy ja Touchstone Capital Partners Ltd sõlmisid märtsi alguses 15 miljardi euro suuruse vastastikuste kavatsuste protokolli Soome ja Eesti vahelise tunneli rahastamiseks, mille kohaselt antakse kolmandik rahastusest omakapitalina ning kaks kolmandikku laenuna.

Hiina fond saab vähemusosaluse ning kohustub andma projektile laenu. Varem on tunnelit nõustunud rahastama Dubai fond ARJ Holding saja miljoni euro ulatuses.

Projekti vedavasse konsortsiumi Finest Bay Area Development kuuluvad veel inseneri- ja konsultatsioonifirma Pöyry, A-Insinöörit ja ehitusfirma Fira.

BNS

3 kommentaari
  1. eve eve 5 tundi ago
    Reply

    laenu pakkumine rahastamist vajavatele isikutele

    mikrokrediidi struktuur Oleme hästi välja kujunenud ja aastate jooksul
    aastate jooksul on arenenud sügav arusaam teie vajadustest ja
    individuaalsetele nõuetele. Oleme pühendunud oma klientide ravile
    õiglaselt ja pakkudes professionaalset, sõbralikku ja viisakas teenust.
    Meie protseduurid on loodud selleks, et vastata sellele
    pakume tooteid, mis sobivad teie olukorraga.

    Meie teenus on väga professionaalne ja viivitamatu. meie
    moto on aidata teil, klient, olenemata teie vajadustest
    pakkuda laene vahemikus 1000 kuni 5 000 000 000 eurot.
    taotlusi töödeldakse “kohustuse puudumisel”.

     Anname laene kindla intressimääraga kõikide laenuliikide puhul.

       Palun, kui olete huvitatud meie teenusest
    Täitke taotleja vorm ja saatke see meile
    e-posti aadress allpool

    Teie täielik nimi: ………………..
    Aadress: …………………………..
    Riik: …………………………..
    Laenu suurus: …………………..
    Laenu kestus: ………………….
    teie e-posti aadress: …………..

    Lõpetage meiega lepingud: evexves@gmail.com

    FINANCIAL CORPORATIONis on teie rahulolu meie peamine mure.

  2. Rad staratsa 3 päeva ago
    Reply

    SEE OLEKS KA HIINA SIIDITEE ÜHE HARU OTSANUPP.
    ÜKS TEE- ÜKS EESMÄRK = HIINA DEVIIS.
    ET EUROOPA KA HIINA KAUBAST NII SUURT HÄDAVAJADUST TUNNEB…
    VÕLG ON VÕÕRA OMA JA EDASPIDISTE EKSTSESSIDE ÄRAHOIDMISEKS EHITAVAD HIINAKAD BAASID. NO NAGU AFGAANIMAAL PIDADA OLEMA.

  3. Kurb 3 päeva ago
    Reply

    kui võhikud ja käpardid asja juhivad. Kuid kui keegi tahab midagi ehitada ega sega meid, siis lasku käia. Kuid rahastagu kõike ise oma taskust või võtku lollidelt pankadelt võlgu. Kindel et see läheb maksma vähemalt topelt kavandatust enam ehk 30 miljardi ligi. Asi selels, et selline tunnel oelks maailmas esimene, iga esimene aga on tohutult kallis, sest palju on uut ja palju läheb tuksi ning tuleb ümber teha.
    Kui aga tunnel valmibki, siis määravad omanikud hiinlased hinna, millega sealt läbi saab. Järelikult, kui see on liiga suur, siis ei suuda ta võistelda laevadega, sest need jäävad nagunii. Väike ajavõit kallimat piletit ei õigusta, pealegi pole midagi näha ega saa vatsa täis süia. Pealegi võivad laevad edukalt võistelda ja hinda veelgi alla lüia, tunneliomanikud aga enam mitte, sest see oleks neile niigi kahjulik.
    Asja halvem külg on see, et kui hiinlased tunneliset lahti ütlevad ega suuda seda uutele lollpeadele maha ärida, siis puudub neil ka kohutus seda üles võtta. Tunnelisse tungib peagi vesi ja siinne ots tuleb kinni matta meil oma kulul, põtradel oma kulul. Arukas oleks, et valitsus nõuaks selle tagatiseks kohe nt 50-ks aastaks otsa lammutamiskulu. Kui 50 aastaga seda ei lammutata, võib selle raha ka tagasi maksta. Viimast ma küll ei usu, sest nende tunnelite eluiga on piiratud juba ohutuse tõttu. Samuti ei näe me ette maapinnas toimuvaid kihtide liikumisi, mis lausa pühivad selle tunneli eest ära.
    Kuid vastu ehitamisele olla pole mõtet, on pappi palju, las raiskavad. Meil on sellest ainult kasu. Kuid oma rahva rahakotist ei tohi välja anda mitte sentigi! Kui aga Teriku Tiidu tahab, võib osta selles lolluses osaku.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.