Logo
15. november 2017
45 (1076)

Väljaandja:
MTÜ Vaba Ajakirjandus

Kesknädal jätab endale õiguse
kommentaare tsenseerida
Prindi

Lävend annab põhikooliõpilasele märku midagi ette võtta

JAN-ANDER KUNDLA,      13. september 2017

Olles lõpetanud äsja keskkooli, olen näinud, kuidas kõigi koht ei ole gümnaasiumis. Sisseastumislävendi kehtestamine on minu arvates igati õigustatud.

 

 

Igas keskkoolis on õppureid, kes on tulnud väiksemast koolist või jätkanud õpinguid samas koolis ning kevadeks on neist juba 3–4 õpilast vähem. Kõige kurvem on aga see, kui õpilane otsustab jätta kooli pooleli enne keskkooli lõppu ning tööturul konkureerida on pea võimatu. Tööandjad ootavad kvalifitseeritud töötajaid, kuid ametialaste oskusteta töötajate arv on hetkel kolmandik. Lävend oleks märguandeks juba põhikooli lõpetajale, et jõuda selgusele, kas vajadusel pingutada rohkem, et jätkata õpinguid gümnaasiumis või langetada otsus kutsehariduse kasuks. 

Noored, kelle tase jääb alla lävendi, tunnetavad tegelikult juba ise, et gümnaasiumis on raske hakkama saada ning ratsionaalsem oleks valida kutsehariduskeskuses eriala, mis võimaldab paari aasta pärast tööturule siseneda. Kindlasti nõustun haridusminister Mailis Repsi väljatoodud märkusega, et tuleks muuta ka kutsekoolide õppekavasid, et noorel oleks eriala valikul rohkem valikuvõimalusi. 

Hetkel on jäänud vale arusaam, nagu viielised saavad ülikooli, neljalised keskkooli ja kolmelised kutsekooli. Keegi pole väitnud, et kutsekoolidesse lähevad lollid – kutsekool võimaldab edasi minna kõrgkooli; iseasi, kui paljud seda kasutavad. 

Praegu on noortel ka võimalus saada põhikoolis õpi- ning karjäärinõustamist, mis aitab  noorel selgusele jõuda, kelleks ta saada tahab. Siinkohal võiksid koolid teha rohkem teavitustööd ning viia õpilased haridusmessidele, kus saadakse kõige parem kokkupuude erialadega kui ka otsene kontakt kooliga.

Nagu Mailis Reps sõnas, läheb vaid väike osa põhikoolilõpetajaid kutsekooli ning endiselt on niinimetatud lapsepõlvepikendajaid, kes lähevad gümnaasiumi mõtlema ja vaatama. Ka lapsevanemad peaksid rohkem tähelepanu pöörama oma võsukeste haridusalastele küsimustele ning olema neile toeks, kuid siiski arvestama noore enda valikuga.

 

JAN-ANDER KUNDLA, üliõpilane, kesknoor



Viimati muudetud: 13.09.2017
Jaga |

Tagasi uudiste nimekirja

Nimi
E-mail