Ratas: börsile viimine suurendab Tallinna Sadama efektiivsust

Tallinn, 13.06.2018 Tallinna Sadama börsikell, Tallinna Sadam. Stock Ticker of the Tallinn Harbour. Foto: Joakim Klementi/Scanpix

Peaminister Jüri Ratase sõnul on Tallinna Sadama börsile viimine olnud koalitsiooni üksmeelne otsus ning näitab soovi pakkuda inimestele rohkem investeerimisvõimalusi, suurendada riigiettevõtete efektiivsust ja läbipaistvust.

“Tallinna Sadam on kaasaegne ja mitmekülgne arendus- ja teenindusettevõtte. Eesti-suguse väikeriigi jaoks on kaupade ja teenuste eksport elutähtsad ning Tallinna Sadamat läbivad kaubavood tagavad töö ja annavad sissetuleku paljudele inimestele üle kogu Eesti,” ütles Ratas pressiteate vahendusel.

Peaminister soovib ettevõttele jätkuvat uuendusmeelsust ja kaasaegsete tehnoloogiliste lahenduste kasutuselevõtmist. “See aitab hoida ja tugevdada mitte üksnes sadama, vaid kogu meie majanduse konkurentsivõimet,” lisas ta.

Peaminister avaldas lootust, et Tallinna Sadama aktsiad kujunevad uutele omanike portfellides sama hinnatud varaks, nagu see on pikaajaliselt olnud Eesti riigile. “Soovin Tallinna Sadamale pärituult ning tulusaid tulevikuinvesteeringud,” sõnas Ratas.

Kolmapäeval kell 10.00 algas Tallinna Sadama aktsiate avalik kauplemine Nasdaqi Tallinna börsil. Tallinna Sadama aktsiate esmane avalik märkimise (IPO) käigus pakutud 86,7 miljonit aktsiat märgiti kolmekordselt üle ja aktsia hinnaks kujunes 1,7 eurot, mis teeb IPO kogumahuks 147,4 miljonit eurot. Tallinna Sadama aktsia avanes täna hommikul 2,05 € tasemel ja lõpetas oma esimese börsipäeva 1,93 euro tasemel.

Ettevõtte ainuomanik enne aktsiate avalikku pakkumist oli Eesti Vabariik. Pärast pakkumise läbiviimist on Eesti Vabariik Tallinna Sadama suurim aktsionär, omades 67 protsenti ettevõtte aktsiatest.

BNS/Kesknädal

1 Kommentaar
  1. See 7 aastat ago
    Reply

    on puhas vale. Jürka vist ise ei teagi, et Tallinna sadam on alla käinud ja töötab vähemtulusalt. Kadunud on läbivedu ja suured kogused. Kui praegune on majanduse edendamiseks, siis miks ei viidud sadamat turule 5 ja 10 aastat tagasi? Kas siis ei soovitud suurt edu teadlikult? Kuidas saab see edu tulla praegu kui teeme vähikäiku?
    Ainult loll ostab osakuid, mille väärtus eelarvega võrreldes langeb. Ärikatel oli vaja vahelt raha, et see omavahel ära jagada, mitte pisikestele ärikatele jagada. Üsna varsti osak börsil kukub ja paljud kiristavad hambaid, sest loodetud kasu asemel saadakse kahju.
    Sadam toob kasu ainult siis, kui klikk rahva raha eelarvest sinna suunab. Mingit suurt kasu pole aga lähitulevikus loota. Ei hakka hiinlane sealtkaudu oma kaupu vedama Lääne-Euroopasse.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.