Keskerakond alustas eelmise nädala reedel Lääne-Virumaal allkirjade kogumist tasuta ühistranspordi toetuseks. Nädalavahetusel koguti üle 1000 allkirja ning seda aktsiooni jätkatakse.
Riigikogu liige, Keskerakonna Lääne-Virumaa piirkonnajuht Siret Kotka-Repinski sõnas, et allkirjade suur hulk niivõrd lühikese aja jooksul näitab väga selgelt, et läänevirulased pole rahul olukorraga, kus tasuta ühistranspordi kasutamise võimalus läheb nende maakonnast ebaõiglaselt mööda. „Ühistranspordikeskuses otsustamise õigust omavad omavalitsusjuhid võiksid mõista, et inimesed soovivad tasuta ühistransporti. Lähtuma peaks kohalike elanike huvidest, mitte poliitilisest vastandumisest ja vastuseisust,“ leidis Kotka-Repinski.
Allkirju on kogutud nii Rakveres, Tapal, Väike-Maarjas kui ka mujalgi ning tasuta ühistranspordi mõttele avaldavad toetust inimesed eri vanusegruppidest. Kotka-Repinski kinnitusel allkirjade kogumist kindlasti jätkatakse. „Me loodame siiralt, et suudame ka poliitilistele oponentidele näidata ja tasuta ühistranspordi kriitikutele tõestada, et Lääne-Virumaa inimesed ei peaks ühena vähestest jääma võimaluseta hoida raha kokku pere sõidukuludelt,“ ütles riigikogulane.
Siret Kotka-Repinski sõnul on kahetsusväärsel kombel Lääne-Virumaa üks neljast maakonnast, kes otsustasid piletita sõidust loobuda, kuigi praeguseks on tasuta ühistranspordi kasuks otsustanud juba 11 maakonda. „Lääne-Virumaa võib küll olla Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse liige, kuid meid ei saa võtta sama mõõdupuuga kui Harjumaad ja ka Raplamaad, kus kommertsturu osakaal on selgelt suurem ning rongiliiklus tihedam. Pigem oleme nagu Läänemaa, kes otsustas tasuta sõidu kasuks. Leian, et ka virumaalased vajavad piletivaba sõitu maakonnaliinidel,“ on ta öelnud.
Riigikogulase sõnul on selge, et tasuta sõit ei ole ainus tegur, mis paneb inimesed autost bussi kolima. Vaja on ka liine tihendada ning graafikuid arendada, kuid ka selle jaoks on riik vahendid taganud. Olemasolevate vahendite valguses on tema sõnul väga kummaline lihtsalt poliitilistel põhjustel võidelda tasuta sõidu vastu. „Tasuta maakondlik bussiliiklus on mõeldud maapiirkondade inimestele liikumisvõimaluste parandamiseks, et tagada neile ligipääs igapäevaseks toimetulekuks vajalikele muudele teenustele. Lisaks aitab see tuua tööturule inimesi, kes hetkel tööturult kõrvale hoiavad,“ selgitas Kotka-Repinski.
Kesknädal
LIIGA SUURED õigused on antud kohalikele omavalitsustele. NEMAD OTSUSTAVAD inimeste eest ?!
MIS ÕIGUSEGA? NEILT pole keegi küsinudki, KAS SOOVItakse TASUTA TRANSPORTI VÕI MITTE !!!
PALJUD SOOVIVAD, eriti KERJUS PENSIONÄRID. Aga neilt ei küsita, sest tarvis on mängida poliitilisi mänge.
1-2 neid maakondi vist veel ongi, kes KEELDUVAD minemast tasuta bussiliiklusele. Kuigi rahad olid antud ja antakse veel. ISEGI PENSIONÄRIDELE EI ANTA TASUTA SÕIDU ÕIGUST !!!Kas seda kulukest ka ein suudeta KATTA SAADUD RAHADEST?
Kas riik DISTANTSEERIB end rahvast meelega, jättes nad OMAVALITSUSTE MEELEVALDA – nagu vanglaülem jätab retsid blatnoide hallata, või vabriku direktor brigadiride, või mõisnik jättis kubjaste ja opmani voli alla.
Need ajad peaksid möödas olema.
Tundub, kui kannataks mõnigi ametnik- volinik negativisminähtude all (skisofreenia üks ilminguid, kus haige
tegutseb meelega vastu võ’i jätab korraldused täitmata)
KUI MINISTRIL LÕPEB SIIN SÕNAÕIGUS, SIIS MIS ALGAB SEALT EDASI ?