Simson Reformierakonna majandusplaanidest: suurte sõnade taga on tühi ajalugu

Foto Urmas Luik/Scanpix

Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul on viimastel nädalatel olnud huvitav jälgida, milliste sõnumitega läheb esmakordselt üle pika aja opositsioonis olev Reformierakond vastu eelseisvatele riigikogu valimistele. Esmased lubadused Simsoni hinnangul kuigi üllatavad pole.

„Reformierakonna esimene lubadus – lihtne ja õiglane maksusüsteem – on ju tavapärane reformierakondlik lubadus, mis on lihtsalt kingitus kõige jõukamatele. 500-eurose maksuvabastuse tegemine kõikidele ei mõjuta kuidagi juba täna maksuvabastust saavate inimeste elu, kuid toob enam kui 100 eurot juurde suuremat kui 2100 euro suurust palka teenivatele inimestele. Solidaarses ühiskonnas vajab sellist lisasüsti pigem näiteks pensionär kui mitmekordset Eesti keskmist palka teeniv isik,“ rääkis Keskerakonna aseesimees Kadri Simson.

Majandusministri arvates on kummastav kuulda Reformierakonda ja Kristen Michalit rääkimas ka riigiettevõtete erastamisest. Eriti arvestades, et pikkade aastate jooksul valitsuses olles ei suudetud suurt midagi ära teha. „Viimane Eesti riigiettevõte, mis enne Tallinna Sadamat börsile viidi, oli Eesti Telekom ja selle sajandi arhiividest seda tegu ei leia – see toimus aastal 1999. Reformierakonnal oli aastaid aega riigiettevõtetega tegelemiseks, kuid seda ei tehtud. Mitme suure lubaduse taga on näha ajalugu, mis nende sõnu ei kinnita. Raske uskuda, et ka nüüd midagi teisiti oleks.“

„Senine väljahõigatud majandusprogramm, mida veab Kristen Michal, jätab üsna pinnapealse mulje ja selles puudub uudsus. Innovatsiooni ja suure majanduskasvu lubadused on eelnevate aastate tegevustega selgelt õõnsaks muudetud. Samuti tuleb oravatel mõista, et lubades ehitada suurejoonelist taristut, ei tohi teha sama viga, mida varasemalt – pean silmas suurte maanteede ehitamist kruusateede tegemiseks mõeldud raha eest. Selline teguviis küll tervet Eestit edasi ei vii, kuid just sellise mõttega on Michal välja tulnud. Minu hinnangul tuleb Reformierakonnal pakkuda välja suuremaid ideid kui tasuta ühistranspordi lõpetamine ja neljarealiste teede ehitamine kruusateede arvelt,“ lõpetas Kadri Simson.

Kesknädal.ee

13 kommentaari
  1. Kilpilane kilbikandja 2 aastat ago
    Reply

    REfid on ju praktiliselt valitsenud kõik see aeg + nende sabarakud koalitsioon ja tulemus?
    Koalitsioon valmis alati koalitsioneeruma, nii ka nüüd, keskide juures.
    Kadri räägib õiget juttu.
    Need suured 4 realised autoralliteed on ikka jõukatele ,vaeste arvelt. Kust need rahad siis tulevad, pigistatud palgad, pensionid, stipid. Pigistatud. Et “suured” praalijad saaks sõita ja saastata ja sõja korral lennukid maanduda. Mis lennukid, näitab aeg. Sestap kahe otsaga asi.
    Refid pole midagi positiivset toonud inimeste ellu. Peale kaubakülluse, mis kahjuks kahjulikud sageli, hinnatõusu ,seega paljudel ei jätku raha vajalikukski.
    Seda enam paneb imestama, miks keskid jätkasid reffide suunda tegelikult – viisid lõpule KÜ seaduste jõustumise, (seadused töötas välja kallis koalitsioon IRL – Justiitsministeerium), , sotsid ka koalits. vist? tõesti ma pole vaevunud uurimagi – midagi sotsiaalsemaks sotsid küll pole suvatsenud muuta kuigi võimalusi kuhjaga. Kuidas võib üldse küsimuse alla tulla metsade laastamine nn.”majandamine”, madalate kirgede väljaelamine Eestis lindude-loomade nn. jahi”spordi” massimõrvad, R-Baltica jätkamine.
    Milleks tehagi koostööd, kui keskide valitsemisajal, kellega ollakse koalits. miski paremaks läheb, siis see ju
    koalits. partnerite parteidele hea pole – nad tahavad ise valimised võita.
    Plaani ka pole – reffidele anarhia meelepärane – a ilma plaanita ei ehitata koerakuutigi.
    Mitte, et ma EKRET sellega reklaam iks. Näen ka tema tulemeid ette.
    Mis siin ometi toimub ? Hilja küsida.
    Kadri räägib õigust.
    Aga tuleb meil ilmseöt minna, müts näpus, Skandinaaviast tõelisi sots.demokraate paluma tulla meie maad juhtima. Häbeneda pole midagi, kui häbi ukse all, kilplastele ei pane keegi pahaks, kui nad enestele teadvustavad ,et nad kilplased on ja abi paluvad.

    • Ära solva kodanike sigu 2 aastat ago

      Nii soravat ja debiilset teksti annab ikka toota. Või et rikastele ehitatakse maanteid ja seda kõike vaeste arvelt. Soovitan arvajal soojalt pöörduda perearsti või sotstöötaja poole, kes saaksid teda mõne erialaspetsialisti juurde suunata.

  2. Kui 2 aastat ago
    Reply

    keegi räägib mingitest jõukamatest ja vaesematest ning nendele heategemisest, siis on see ilmselge sotsialismus. Tunnen kohe ära Karl Marxi ja karja tema pimedaid õpilasi.

  3. to kui 2 aastat ago
    Reply

    ja siis ?
    Marxism oli omas ajas positiivne areng. – eetiline areng. Edasiviiv jõud.
    Seepärast ta võitiski.
    Kohe kui areng. see positiivne peetus, ta lakkas olemast. Arengud, need eetilised ikka, ei saa olla ega tööta ainult inimese tarbeks. Tema nuumamiseks ja parasiteerimiseks Loodusel jt. Elusolenditel.
    Jättes siiski endast kingituseks sotsiaalse kindlustatuse miinimumi. ,
    pensionid, arstiabi kättesaadavuse. Ka mujal Euroopas peale NSVL.
    Sinusugustega poleks seda iialgi tulnud. Sestap oligi nii palju tüli segajatega.
    Ebanormaalsetega, emotsionaalselt debiilsetega, kõrkidega, hoolimatutega, kiibitsejatega. on praegugu ka.

  4. to ära 2 aastat ago
    Reply

    Riigis, kus elab 1,3 milj. inimest (kui ikka elab ) ja puudub rasketööstus ning maavarad (seni teame seda )
    pole 4 realisi teid vaja. Eriti äärealal, Euroopa puhveralana loogiliselt (sõja ja läbirääkimiste korral)

    • Loomulikult 2 aastat ago

      pole vaja. Näiteks Tallinn-Tartu, Tallinn-Narva, Tallinn-Ikla, Jõhvi-Tartu-Valga ja Rakvere-Tapa-Pärnu maanteed peaks olema sellised, et on 2 põhiriba, need oleks tara või tõstetud hekiga eraldatud. Seal oleks KOHUSTUSLIK kiirus, enamjaolt 90km/t. Nende kõrval riba aeglasematele autodele, kus piirkiiruseks 60km/t. Kes jalgu jääb, tõmbub möödalubamiseks iga 5km järel asuvasse liiklustasku. Kiirribal aga keegi kellestki mööduda ei saa ega tohi, sest siis ületaks ta kohe lubatud piirkiirust. Ning kahe sõiduki vahel peab olema vähemalt 20m, mitte 2-3m nagu praegu süstijad on üksteise perses kinni. Kokku nagu tuleks samuti 4 riba, kuid see äärmine ei vaja enam laia teeäärt, sest seal ei kihutata ning seal on ka piire.
      Kes reeglitest kinni ei pea, saab nii ränga trahvi, et järgmine kord lausa väriseb.
      Kes aga sõidab oma kombaini või muu aeglase sõidukiga, otsigu kõrvaltee külade vahelt. Rattaga tohib liikuda ainult vastaval olemasoleval rattateel.

  5. kriibu 2 aastat ago
    Reply

    Vaadake kindlasti 3.sept Kuuuurijat! Teie endine peasekretär on seal peaosas.

  6. to loomulikult 2 aastat ago
    Reply

    No heakene küll, Tallinn – Tartu võib ju 4 realine olla, ehk Tallinn – Narva ka.
    Ülejäänud ärge kimage niipalju autodega . Rongid ,bussid ka olemas.
    Õige mul suurnikud väljas.
    R-Baltica jaoks tuleb muidugi terve maa katta teab missugustega. Algul karjääridest täidet vedama, seejärel maaki? On nii ? Selgitage rahvale palun.

  7. HHO aparaat hoiab kokku kulutusi bensiinile ja diislile 90% !!

  8. 4 realine kimajatele 2 aastat ago
    Reply

    VAADAKE KINDLASTI ETV DOK. FILMI ” KONNADE TEE ” /võiks lisada muudegi loomade, lindude, kimalaste, liblikate tee / JA MÕTLEME – TUNNETAME SIIS EDASI NENDEST 4 ja MINUPÄRAST KASVÕI 14 REALISTEST TEEDEST PRAKTILISELT 1 milj. ELANIKUGA MAAL / 100ooo või rohkem väljamaal / ja ca 400 000 pole autotki.
    Näen suurushullustust ja väikeste toimetuste väikluse tõstmist tähtsamaks eludest.

  9. to kt Rits 2 aastat ago
    Reply

    No mine tee oma idufirma ära. sellew paukgaasiga. Nüüd ju igasugu abid olemas. Ega mina seda tegema hakka ja need su nimekirjast ka mitte. Tõenäoliselt on sel ammu patent peal ja kalevi all.
    Mine müü Ameerikas maha, neil seal kütusenälg kogu aeg. Meil siin liiguta ükski ametnik siis ka kui asjal pekski jumet olemA. Tunned oma sugurahvast ikka kehvasti.

  10. Ott 2 aastat ago
    Reply

    Simsonil on õigus. Reformierakonna tagatoa tegelased ei hooli rahvast, neil on tähtis vaid võim ja selle nimel on nad valmis kõigeks, ka kõige alatumateks tegudeks. Milleks anda lubadusi kui nad nagunii neid ei täida ja hääli saab ka teisiti ilma töötulemusteta. Keskerakond saab hääli tubli töö eest, hoolitsuse eest. Eelmiste valitsuste ajal vaesus aina kasvas kuni jõudsime elatustaseme poolest viimaste hulka. see meditsiinilise abi saamise kaotamine kohapeal oli kriminaalne kuritegu. Reformierakond, eriti need kes on varjul tagatoas saavad hääli vihavaenu õhutamise, laimu ja vassimise teel mõjutades nii rahva meeli. Nende käsutuses on peavoolumeedia. Paljud ajakirjanikud kirjutavad seda mis meeldib tellijatele halvustades keskerakondlasi ja otsides vigu nende töös vaikides edusammudest, mida on juba tehtud ja tehakse meie inimeste heaks. Reformi tagatuppa õigusmõistmine ei ulatu, seal ollakse varjul-tee mida tahad. Korruptsioonisüüdistustest on nad ka vabad, neid omistatakse vaid keskerakondlastele ehkki valedel eesmärkidel. Ebaõiglus valitseb meie riigis.

  11. kuule Ott 2 aastat ago
    Reply

    TEised parteid pole jah hoolitsenud rahva eest, vaid võimaldanud selle rikkamale osale veelgi kõhu alla kraapida.
    Kas keskid on sest vabad. Ei ole mitte.
    Nende valitsemise all on ka tekkinud rumalaid seadusi, mis ei ole lõpuni läbi mõeldud kõigi neile seaduste mõjusfääri jäävate kodanike võtmes. Näit. KÜ seadus, haldusreformi vead , kummarduste tegemine tööandjatele nüüd.
    EElpoolkirjeldatu oli koalits. partnerite väljamõeldised, viimane enam mitte?
    Tõesti, tundub, et igasugune koalitsioon on kui Trooja hobu . Ehk ongi vaja, et üks partei valitseb ja on näha, mida on tehtud ja kuidas tehtud.
    Praegu näen ainsana hoolitsusena tasuta bussi. Vähevõitu.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.