Maaeluministeeriumi korraldatud 2019. aasta toidupiirkonna konkursi võitjaks valiti nelja kandidaadi seast Vana-Võromaa. Aasta toidupiirkonda valitakse, et aidata tutvustada kohalikku toitu ja toidukultuuri.
„Toidupiirkonnaks valimine aitab tutvustada kohaliku toidu eripära ning tuua piirkonnale rohkem tähelepanu,“ ütles maaeluminister Tarmo Tamm.
„Vana-Võromaale tõi tiitli pikaajaline töö kohaliku toidu väärtustamise ja arendamise vallas ning brändi Uma Mekk ülesehitamine. Võrumaa on loonud väga hea pinnase selleks, et kohalik toit oleks au sees ka pärast maitsete aasta lõppu,“ kommenteeris Maaeluministeeriumi Eesti toidu programmi projektijuht Kadi Raudsepp. Ta lisas, et Uma Meki tooted on unikaalsed ja tekitavad kõneainet ning avastamisrõõmu on palju.
Konkurss oli ka seekord väga tasavägine ning kõik neli konkursile esitatud taotlust sisaldasid sisukat programmi ning häid ideid, kuidas oma piirkonda toidu kaudu esile tõsta ja piirkonnas kohaliku toiduga tegelevate ettevõtjate vahel uusi koostöövõimalusi luua. „Saaremaa, Läänemaa ja Tartumaa tegid kandideerimisel ära suure ja tunnustamist väärt töö. Vaatamata sellele, et tiitel läks seekord Võrumaale, loodame, et ka teised kandideerinud piirkonnad leiavad võimaluse oma programmis välja pakutud ideid juba 2019. aastal ellu viia. Kindlasti ootame nii Saaremaad, Läänemaad kui ka Tartumaad järgmisel aastal konkursil osalema ning 2020. aasta toidupiirkonna tiitlile kandideerima,“ märkis Raudsepp.
Maitsete aasta tiitel antakse üle 2019. aasta mai esimestel päevadel, mistõttu maitsete aastaga saab seostada üritusi, mida korraldatakse 2019. aasta maist kuni 2020. aasta mai alguseni, mil toidupiirkonna tiitel rändab edasi järgmisele piirkonnale.
Maaeluministeerium kuulutas konkursi 2019. aasta Eesti toidupiirkonna tiitli kandja leidmiseks välja oktoobris. Kokku laekus konkursile neli taotlust, millest toidu- ja turismivaldkonna ekspertidest koosnev komisjon valis välja 2019. aasta tiitlikandja. Eelnevalt on toidupiirkonna tiitlit kandnud Hiiumaa, Peipsimaa ja Pärnumaa.
Taust
Kohaliku toidu tutvustamiseks valitakse alates 2016. aastast Eesti toidupiirkonda, kus toodetud toidule ja mille toidukultuurile pööratakse aasta jooksul suuremat tähelepanu.
Koos tiitliga antakse toidupiirkonnale üle ka 1,5 meetri pikkune kahvel.
Toidukuu on osa müügiedenduskavast “Eesti toit 2015–2020”, mille alla kuulub Eesti toidu kuu, Eesti toidutee, aasta toidupiirkonna valimine ja avatud toidutööstuste nädal.
Vaata ka www.eestitoit.ee ja www.facebook.com/Eestitoit