Rahandusministeerium ootab tunneli eriplaneeringu taotlusele täiendusi

Tunneli plaan. Pildil punase pusaga Peter Vesterback. FOTO: MIHKEL MARIPUU/SCANPIX

Rahandusministeerium saatis arendajale lisainfo küsimiseks Eesti ja Soome vahelise raudteetunneli eriplaneeringu taotluse. Ühtlasi teavitas ministeerium arendajat sellest, et projekti kõiki etappe tuleb läbi viia koostöös Soomega.

Riigihalduse minister Janek Mäggi sõnul on Eesti ja Soome vahelise tunneli näol tegemist olulise tulevikku suunatud projektiga. „Siin peavad avalik ja erasektor koostööd tegema, kuid riigi vaates peab enne protsessi algust olema ka väga selge, millised kohustused riigile otseselt või kaudselt sellega kaasnevad,“ ütles Mäggi. „Samuti tuleb seda projekti teha koostöös Soomega. Kuna kiirustamine ei ole siin asjakohane, siis jääb otsus eriplaneeringu kohta järgmise valitsuse teha.“

Riigi eriplaneeringute koostamise nõunik Heddy Klasen selgitas, et ministeerium küsis taotlusele tagasisidet kõigilt asjassepuutuvatelt ministeeriumidelt. „Kuna ministeeriumidelt saadud sisendi põhjal oli selge, et mitmed olulised küsimused vajavad veel selgitamist, siis saatsime arendajale kirja lisainfo küsimiseks,“ ütles Klasen.

Klasen lisas, et kuna kavandatav tunnel loob kahe riigi vahele püsiühenduse, siis tuleb kõiki protseduure läbi viia koostöös Soomega. „Mõlemal riigil on huvi kaaluda tunneli võimalikkust. Ministeeriumidelt saadud sisendi põhjal peame vajalikuks, et kahe riigi valitsuste tasandil allkirjastataks tunneli planeerimise teemal ühiste kavatsuste memorandum, mis tagaks riikidevahelise koostöö pikaajalise järjepidevuse,“ sõnas Klasen.

Eriplaneeringut soovitakse koostada Eesti ja Soome vahelise raudteetunneli ning sinna juurde kuuluva tehissaare kavandamiseks. Taotluse esitas Finest Bay Area Development OÜ nimel advokaadibüroo Sorainen. Eriplaneeringu algatamise või algatamata jätmise otsustab valitsus.

2 kommentaari
  1. Jeruusalemma_troll 5 aastat ago
    Reply

    Jätke see loll jura selle tunneli üle. Laske enne taoline värk ehitada kuskile mujale palju väiksemas mõõtmes ja vaadake palju ta maksma läheb ja kuidas töötab. Ning kas on arukas kohe ehitada kallist, kui 5 aastat hiljem 10nda sellise ehitamine läheb juba 3…4 korda odavamaks.

  2. Vaadake 5 aastat ago
    Reply

    et tunnel tuleks ikka nii suur, et sinna hästi palju rahva raha ära mahuks.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.