Kuni oma riigi tekkeni lennutas meid Aeroflot. Mis seal salata, polnud paha firma. Toimib Venemaal ka praegu.
Oma rahvuslik lennufirma Estonian Air loodi iseseisvumise taastamise järel 1991. aasta detsembris. Kohe algasid lennud Tallinna ja esimese Estonian Airi lääne sihtkoha, Frankfurdi vahel. Aasta hiljem liituti IATA-ga. 7. juulil 1995 asus liinile Estonian Airi esimene eritellimusel ehitatud Boeing 737-500, mis sai nimeks Koit, aasta hiljem asus reisijaid teenindama teinegi samasugune – Hämarik. Need hakkasid asendama Nõukogude Liidu päritoluga lennukeid Tu-134 ja Jak-40.
Estonian Airi viimane lend maandus 7. novembril 2015, kui Euroopa Komisjon tegi ametlikult teatavaks otsuse, mille kohaselt on riik andnud lennufirmale ebaseaduslikku riigiabi üle 80 miljoni euro ulatuses, mis tuleb tagasi maksta. Reformierakondliku valitsuse jäme viga! Suurema osa Estonian Airi liinide teenindamise võttis 8. novembrist 2015 üle Eesti riigile kuuluv lende vahendav ettevõte Nordic Aviation Group, mille kodulennujaamaks on Lennart Meri Tallinna lennujaam.
Lennundus on ülikallis. Ainuüksi lendurite koolitus ja pidevad järelõpped- treeningud nõuavad raha. Lisaks lennuki omahinnale on maapealne teenindus üsna kulukas, sest teostatud reglemendi järgsetele hooldustöödele on kohustuslik terane järelkontroll. Rääkimata varuosade eelnevast vaatlemisest röntgeni abil. Selle aviosüsteemi juhtimine oli Eesti riigile uudne ja esialgu palgati ka kallid juhid välismaalt, kes kahjuks siiski enda tegevusega seda ei õigustanud.
Ka praegu pole Nordical kerge toimida ülitugevas konkurentsis. Lennud oma nime alt lõpetatakse. Lennufirmad Nordica ja LOT sõlmisid koostöölepingu, millega võtab LOT Nordicalt üle piletimüügi ja klienditeeninduse haldamise. Nordica ja tema tütarettevõte Regional Jet võitsid ühispakkumusega nelja aasta pikkuse hankelepingu Rootsi siseliini teenindamiseks.
Kesknädal nõustub siseminister Mart Helmega, kelle sõnul meie oma rahvuslik kaubamärk peab säilima selleks, et garanteerida, et Tallinn ei oleks täielik provintsilennuväli.
Kn
Kõigepealt lõpetage see meeletute palkade maksmine!
Kas välismaalastega saadud kogemus läks meelest?
Teiseks, õppige juhtima.
Kui EKRE õpetab, saab asjad käima!
Iga lennuk saastab rohkem kui teie Narva katlamaja. Hakkake mõtlema ja siis ka tegutsema. Ameerika juba otsustas.
Aga teie?
Sõitke tõukerattaga!
peaks lennuseltsi töötajate palgad olema otseses sõltuvuses kasumist. Nulltase oleks Eesti keskmine palk, puhaskasumist saaks aga kindla osa. Mitte nii, et kohe 15000€ kuus ja las läheb põhja.
paneb Helme Mardi sabas paksult pada. Enne pimedat hõiskamist tuleb ikka teha ärikava. Mida millega/kellega kellele kui palju ja mis hinnaga. Siis oleks ehk aru saadud, et mõne lennukiga võimutsevate hiidude vastu ei saa. Eriti kui me ise lennukeid ei tooda ega isegi kokku pane nagu sajand tagasi. Meie teadlased nõuavad aina raha aga midagi vastu ei anna. Võrreldes sajand tagasi nuputistega oleme praegu alaarenenute tasemel, kellelt tõesti üle 1 punni oleks raske nõuda.
Järgnes sihtkohtade valik. Mõeldi välja mingid külakesed Soomes, et nüüd alles hakkavad lendama. Persetki! Toimus aga nähtus, kus kahjumi suurenedes kasvas ka Taskila Tero palgakene. Kui mõni nüüd järeldab, et kasvav palk selle kahjumi tekitaski, siis eksib. Palk oli tühine osa neist kümnetest miljonitest, mis vigase ärikava tõttu õhku lennutati.
.
Kas aga riiklikku lennuseltsi saaks ülal pidada? Saab ikka, kuid ette kahjumiga. Kui aga nii, siis tekib kohe küsimus, miks peab rahvas kinni maksma mõne tuhande lendamishaigused, kui raha oleks vaja mujale? Piletihinda ju ka ei saa lõputult tõsta, et kasumit saada, sest siis ei lendaks mitte keegi (peale Kersti, kelle pileti ikkagi rahvas kinni peksaks) ning tulemus oleks alla 0-i.
Kui aga võltsvalitsusel ikkagi on haigus millegagi rahvast nöökides kuskile lennata, siis tuleb valida karmilt ka sihtkohad. Kindlasti ei tohi need olla ööpäeva kauguses, kuhu saab muude liiklusvahenditega. Nii langeks kohe välja Moskva, Sankt-Peterburg, Helsinki, Stockholm, Rīga. Sinna võib lennata küll, kuid ainult teise poole algatusel mis tahes hinnaga. Küll aga tuleks kõne alla lennud olulisematesse sõlmlennukatesse, nt København ja Frankfurt. Kui me valiks need 2, siis saaks kaugreisijad oma kätte nagunii, tilgutajad aga valiks muu tee ja vahendi. Kes tahab, võib ka ise vabalt sõita muu vahendiga Helsinkisse, Moskvasse, Stockholmi, et sealt siis edasi lennata. 2 lennuliini meile piisaks ega läheks ka ajuvabalt kalliks. Lennukitest kasutaks me levinumaid lennukeid neil liinidel, et vajadusel kohe ka abi saada.
Mis puutub tellimuslendudesse levinud puhkepiirkondadesse, siis neid tuleb käsitleda eraldi ning ainult majandusliku tasuvuse seisukohalt. Need lennukid on eeldatavalt täis ning nii tuleb ka kasum.
.
Kokkuvõte: Eesti vajab ainult lennuliine Tallinn-Frankfurt ja Tallinn-København. Need elame ehk ka üle.
Lasteaed suure Taskila palga otsas.
Lõpetage jama ja asuge tööle.
See ei ole “hea töökoht”, vaid tõenäoliselt partei lüpsimasin, samamoodi nagu on alati olnud EE juhi koht ja teised sellised kambakraatia “esinduskohad”. Tööga, seda enam, Hea tööga” pole siin vähimatki pistmist. Seda “vastutuse suuruse” ja “varasema suure töökogemuse” imalat jura oleme kuulnud vähemalt 20 aastat või rohkem. Mõne aja pärast saadetakse see vennike 100 000 eurose “hüvitisega” kuhugi sarnasele idiootlikult ülemakstud kohale ja öeldakse “es tuld välja”. Sealt sellistele need “suured kogemused” tulevadki. Öelgu vähemalt välja, et paha lugu, oleme harjunud mitte midagi tehes ilgelt priskelt ja hästi elama ja kurat hilja on mingit reaalset tööd tegema hakata!
Selle jõmmi palgaga saaks 150 pensionäri oma sada rutsi kätte!
Lisaks on neid muidusöödikuid riigil kuhjaga.
Asuge asja kallale.
Kus nüüd on see väge täis ekre?
Kui EKRE sellisele asjale ei reageeri, siis hakkab tema toetus langema.
Taskila sai ju 100 000 kompensatsiooniks Est Airi pankrotti ajamise eest. kas Nordica puhul on kompensatsioon kõrgem ?
Palju õnne ja edu ning rikkust! Tänan ka EKRE-t valijana,et mitte midagi pole muuutumas….Tundub,et hakkate oma “toiduahelat” tekitama:) Need olid minu viimase valimised ja see riik võib p…. minna!
unustage, et selle rahva raha kantimise pumba Nordica ots on Ratta Jurka käes. Tema peab otsustama Nordicaga rahva petmise. Kuna ta on selle petmise jätkamise poolt, siis Jurka vihkab ka oma rahvast. Kui see rahvas üldse tema oma on.
Aga CO2 ja muud pahad haisud mis lennuki taguotsast tulevad??? Mürgid.
Riik raiskab raha tühjuse täitmisele.
Endal pole raha, et lubadus pinsi osas täita.
Varsti polegi seda vaja sest sõjapropaganda on tugevam.
Kirjutasite aga millal tuleb vastus kriitikale?
Millal saame teada, et valitsenud erakond on kohtu alla antud?
Millal pannakse Reformierakond kinni?
Mis viga oleks eralennukiga lennata!
Nigu meie riigiisad.
Ega siis neile kõlba tavasõiduk.
Herr Ansip, tule tagasi ja lõpeta lennukitelt raha külvamine. Raha külv jõuab ainult mõne mehe aiamaale. Rahvas tahab kaaaa! Tule ja vii meid õnnemaale, 5 rikkama hulka! Oh tule noor ja tubli mees……..
Vastikult haiglase ühiskonna on liberaalidest poliitikud ja ärimehed meile loonud. Selline ülbus ja suurustlemine tuleks päevapealt lõpetada ja ülbikud vastutama panna, sest nende seas on ka palju pahategijaid ja muidu ühiskonnale ohtlike indiviide, kes oma isikliku heaolu nimel hävitaks kõik moraalse ja õigeid väärtusi kandvad põhimõtted!
Europarlament maksab miljardeid!
Kõige tähtsam juhiomadus on karakter, selgroog. See tähendab eelkõige julgust mitte ainult sõltumatult mõtelda, vaid ka oma mõtted välja ütelda. Peale selle läheb tarvis visadust ning järjekindlust, et need mõtted ellu viia, hoolimata raskustest ja vastuseisust. Jätkuma peab energiat ja riskivalmidust.
Eesti lennundus on vana. Sai alguse Pirital hukkunud aeronaudist.
Hoidke seda mälestust ja lennake ikka Eesti lipu all.
See ongi vabadus!