Majandusminister Taavi Aas toetab bussijuhtide taotlust palgatõusuks ning möönab, et edaspidistes liinihangetes tuleb sohvrite suurema palganumbriga ka arvestada, olemasolevaid lepinguid aga muuta ei saa.
“Kahtlemata ma toetan bussijuhtide palgatõusu. Pooldan lahendust, kus ametiühingud ja bussifirmad lepivad kokku uues alampalgas ja kui tulevad järgmised liinihanked, siis on kõrgema palgaga juba arvestatud,” rääkis Aas.
Samas tõdes ta, et kahjuks ei ole võimalik jooksvaid lepinguid muuta, kuna see oleks ebaseaduslik ja rikuks konkurentsireegleid. “Samuti aitaks, et bussifirmad ei teeks ja ametiühing ei lubaks teha hangetel pakkumisi, milles ei kajastu väärikas palk bussijuhtidele. Kui edaspidi lähtuvad bussifirmad hangetel kõrgemast miinimumpalgast, siis riik leiab ka raha kõrgemateks bussijuhtide palkadeks,” märkis Aas.
Transpordi Ametühingusse kuuluvad bussijuhid korraldavad teisipäeval kell 13 majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ees piketi, et nõuda bussijuhtide töötasu tõusu probleemile mõistlikku ja rahumeelset lahendust.
Transpordi Ametiühingu ja Autoettevõtete Liidu läbirääkimised bussijuhtide sektoritaseme palgatõusu osas riikliku lepitaja vahendusel pole lahendusele lähemale jõudnud ning kõik osapooled on tõdenud, et uus töötasu kokkulepe ilma tellija ehk riigi rahalise abita pole võimalik.
Transpordi Ametiühingu juhatuse esimehe Üllar Kallase sõnul on bussijuhtide nappuse ja töötasu ajast mahajäämuse kontekstis vaja erakorralist töötasu tõusu, et vähegi leevendada bussijuhtide puudust. “Oleme selles osas pöördunud majandusministri ja Maanteeameti poole, taotlemaks lisarahastust töötasude tõusuks,” rääkis Kallas lisades, et asjaosalised on sellest seni keeldunud.
Transpordi Ametiühingu bussijuhtide koordinaatori Aare Kübarsepa sõnul on suisa 74 protsenti bussijuhtidest vanuses 51 või vanemad ja nooremaid kui 35 eluaastat on ainult kuus protsenti.
“Suurest bussijuhtide puudusest tulenevalt on paljud bussijuhid ka ülekoormatud. Riigi poolt korraldatud ühistranspordi hanked on põhjustanud olukorra, kus hankevõidud on saavutatud töötajate töötasu ja ohutuse arvelt ning uudised liinidelt kõrvaldatud ohtlikest bussidest on kujunenud juba igapäevaseks,” selgitas Kübarsepp.
Transpordi Ametiühing ootab kõiki piketile toetamaks ühistranspordi juhtide töötasu nõuet, sest tänase informatsiooni kohaselt ei soovi riik aidata kaasa probleemi lahendamisele ning läbirääkimised võivad riikliku lepitaja vahendusel luhtuda.
Edasi plaanivad bussijuhid oma nõuete eest seismiseks ja valitsevale probleemile tähelepanu juhtimiseks ulatuslikke aktsioone ning ei välista ka uuest aastast ettetulevaid üleriigilisi ühistranspordi seiskumisi.
sisutühi kinnitus ei maksa midagi. Vaja oleks bussijuhtide palk siduda eelarvega. Ning ka algpalk peaks olema parajalt paks, et meelitaks tööle. Kui eelarve kasvab 8%, siis kasvab ka palk kohe 8%. Väga lihtne, pole vaja mingeid streike ega sahkerdamisi.
Kuid jutt saab olla ainult neist juhtidest, kelele makstakse palka Eesti eelarvest. Erabussijuhid jäävad endiselt oma sahkerdajatest omanike meelevalda.
Loll jutt suhu tagasi. Bussijuhid töötavad eraettevõtetes ja nad on ise paljuski süüdi selles, et neil täna väike palk on. Selle asemel et poliitikat teha, tuleb plakatitega oma firma kontori ukse ees seista ja küsida, kus on mu palk. Aasal on õigus, kõigepealt ajagu need asjad korda oma firmaga ja siis tulevad ka hanked õiglaste hindadega. Tasuta ühistranspordi tulekuga kadus ära võimalus sularahaga susserdada ja põhjuseid, miks palk pole piisavalt tõusnud, tulebki sealt otsida. Ega neid bussijuhte seal miitingul ülearu palju ei olnud. Kui noored ei taha bussijuhiks tulla, ehk on sellel ka muid põhjuseid kui ainult palk(varane tõusmine, töö on pingeline, jne) Kes neid bussijuhte küll üles keerab riigi vastu, mu meelest on see vastutustundetu.
SIIS TULEKS NEILT NÕUDA KA ELEMENTAARSET VIISAKUST.
KÕIGE HULLEMAD ON MAAKONNABUSSIDE JUHID. NENDE PÖÖRDUMINE ON IKKA VÄGA SAGELI VINGUV, HALVUSTAV, PEALEPÕRUTAV,
KUI ON PAGAZNIK, PEAKS IGA JUHT PALVE PEALE PANEMA PAGASNIKKU MITTE AINULT LAPSEVANKRI VÕI RULAATORI VÕI AITAMA BUSSI TÕSTA, VAID KA VANEMA INIMESE RASKE RATASKOTI, KUI POLE MADALAPÕHJALIST BUSSI. /häda selle, et vanem inimene, kui ta rügab seda kotti üle rinna võib murda sõna otseses mõttes mõne kondikese või nihestada selgroodiski, ka süda ütleb oma häired ja verõhu või silmarõhuga ei tohi üldse tõsta/ KA MAAKONNASISESTE VÄIKESTE BUSSIDE TAGAOSA UKSED KÄIVAD LAHTI.AGA NEID EI AVATA KUNAGI PAGASI PAIGUTAMISEKS.
POLE MINA VEL NÄINUD, ET MÕNI JUHT OMA TAGUMIKKU TÕSTAKS JA AITAKS KASVÕI BUSSI TÕSTA. AH JAA, PÄRNU JUHT PALVE PEALE SIISKI RATASKOTI ON PAGASNIKKU PANNUD 2 KORRAL.
PEALE RÜGAMIST KUULED VEEL URATUST, MÜHATUST, PÕLGUSAVALDUST VÕI IRISEMIST, ET JÄÄD
ETTE,KUIGI EI JÄÄ,TAHA REBIDA AGA KOTTI ON VÕIMATU, SEST KÄIK KITSAS, BUSSID VANAD, VANAD.
KÕNE ALLA VÕIKSID TULLA KA NÕUDEPEATUSED MAAL. JUHID RÄÄGIVAD JAMAJUTTU VARJATUD KAAMERATEST ,ET NAD EI TOHI jms.
KINDEL LUBA PEAB OLEMA KA KOERA vm.LOOMA VEOKS. KUI RAUDTEED POLE, SIIS SEE HÄDAVAJALIK.
OLEN NÄINUD, KUIS ISEGI PISIKESE KOERA VEDAMINE OMA SÜLES PANEB JUHI MANITSUSKÕNET PIDAMA.
ET LOOVUTASIN OMA KOHA ESIREAS ,JUHT OLI SUNNITUD LEEBUMA.
NAD EI PEAKS OLEMA MITTE OPMANID VAID IKKA TEENINDAJAD.
KÄITUMISKURSUSED JA KINDLAD NÕUDED.
õige! Kui juht iriseb, 1000€ trahvi. Kohe on vait.
viga ongi, et valitsus plekib kaudselt röövitava piletiraha kinni eraettevõtjatele, mitte bussijuhtidele endile. Kui maksaks viimastele ja kooskõlas eelarve kasvuga, siis oleks kõik rahul, peale ärikate.
Väga sarnane sellega, et ettevõtja peab vastutama oma tööliste eest ja ka nende palkadelt maksu maksma. Mitte aga nii nagu seni, et mingid vahendajad välismaal panevad maksuraha oma tasku ja meie jääme tühjade pihkudega.
Taoline segadus näitabki seniste ja praeguse valitsuse võimetust ja käpardlikkust asju ajada nagu vaja.
kus kohas sinu aju küll istub. Ega riik ei saa maksta palka eraettevõtja töölistele, tal pole lepingutki nende inimestega.Kui sa tahad öelda seda, et riik peaks ise moodustama ühe suure bussifima ja hakkama ise seda teenust osutama, siis nii ütlegi. Praegu ei saa su jutust muhkugi aru. Käpardlikult käituvad praegu need, kes õssitavad bussijuhte riigi vastu. Ja üldse tuleb asju ajada rahumeelselt, mitte ähvardada streikidega. Kas nad ikka aduvad, et kui streikima hakkavad ja teenust ei paku, siis ähavardab neid hoopistükkis hankelepingust ilmajäämine. Võetakse uus, kes tahab seda tööd teha ja jõuab ka palka maksta. Minu arvates 1200-ne miinimumi nõue on ka veits üle pingutatud. Mis see keskmine siis olla võiks?
ei maksa riik mitte midagi, seda teeb valitsus rahva rahaga. Ning tõesti peab valistus kogu elu Eestis ise kontrollima. Ka seda, kuidas tema seadusi täidetakse. Ning ise vigu vältima. Kui milleski leitaks eviga, tuleb KOHE see auk ära täita, et uut viga samal alusel ei tekiks. Nii ka nende renditöötajatega. Valitsus võib küll lepingu teha ettevõtjaga, kuid tal peab olema ka õigus näha, kuidas selle ettevõtja töötajad elavad, palju teenivad ja palju makse maksavad. Meil on aga pohhuj, peaasi, et linnuke kirjas ja muu ei huvita.
Sellepärast arvangi, et kõikide töötajate töötasustamine peaks liikuma läbi maksuameti (paremat pole veel välja mõeldud). On ju maksud just need, mis valitsust huvitavad. Isegi Al Capone pandi kinni mitte massimõrvade. vad maksude mittemaksmise pärast.