Tallinn pälvis Hiinas innovaatilise linna tunnustuse

Tallinna linn õhust. Aerofoto. FOTO:SANDER ILVEST/SCANPIX

Hiinas Nanningis toimub neljapäevast alates Euroopa-Hiina roheliste ja nutikate linnade tippkohtumine, kus Tallinn pälvis tunnustuse innovaatiliste linnade kategoorias tasuta ühistranspordi ja „Pargi ja reisi“ süsteemi käivitamise eest.

Auhinna võttis vastu Tallinna linnavolikogu esimees Tiit Terik, kes pidas ka ettekande teemal „Tasuta ühistransport Tallinnas ja Eestis – kas eksperiment või kogemus“.

Ürituse üks peakõnelejaid on endine Prantsuse peaminister Jean-Pierre Raffarin, kelle sõnul peavad targad ja rohelised lahendused nii Euroopa Liidus kui Hiinas teenima keskkonna ja inimeste huve ning selleks tuleb ühiselt pingutada, sest Euroopa Liit üksinda ei suuda soovitud tulemusi saavutada.

Tiit Terik tõi oma ettekandes välja, et sõiduautode vähendamiseks ja ummikutes vältimiseks linnades on tasuta ühistransport hea lahendus. „Inimestele on aeg kõige olulisem ning bussi ja trammiga saab üldjuhul linnas liigelda kiiremini kui autoga. Tallinnas on ühistranspordivaldkonnas kasutusel nutikaid lahendusi. Näiteks saavad bussijuhid foorilt küsida rohelist tuld, kui nad on ajagraafikust maha jäänud. Reisijad saavad reaalajas mobiilis jälgida, kus buss parasjagu asub ja millal ta jõuab,“ rääkis Terik.

Kui hiinlased keskenduvad oma ettekannetes pigem tehnoloogiatele, erinevatele mobiilirakendustele ja andmete pilvelahendustele, siis Euroopa linnade esitlustes pööratakse tähelepanu energiasäästlikele lahendustele, linnaplaneerimisele ja transpordikorraldusele.

Tallinna linnavolikogu esimehe sõnul hiinlasi ei üllatanud Tallinna rakendused ja elektroonilised lahendused. „Me saame oma saavutuste üle küll uhked olla, aga see pole midagi enneolematut. Näiteks 6,9 miljoni elanikuga Nanningi linnas on ühistranspordirakendusel 10 miljonit registreeritud kasutajat ning aktiivseid kasutajaid miljon, telefoniga metroopiletite eest tasumine on seal tavaline,“ tõi Terik näite.

Euroopa-Hiina roheliste ja nutikate linnade tippkohtumist korraldab Hiina Linnaarengu Keskus koostöös Euroopa Komisjoniga. Lisaks Tallinnale osalevad Euroopa linnadest Rooma, Manchester, Kraków, Barcelona, Granada, Oulu, Sønderborg, Riia ja Bologna.

BNS

3 kommentaari
  1. Linna 5 aastat ago
    Reply

    ühisvedu hakkab kasu tooma siis, kui kesklinnas panna sõiduautodele peale kõva maks – 100€ tunnis. Siis oleks tõesti iga ruutmeeter kasutatud kokkuhoidlikult. Nüüd aga hõivavad sõiduautod üle 10 ruutmeetri ja sageli istub seal ainult 1 paks. Ning põletab kütust ka reostab loodust kaugelt üle isiku kohta keskmise.

  2. õuenarr 5 aastat ago
    Reply

    ja meie ehitame talle 4 realisi maanteid, et rohkem loomi alla ajada, vaeste elukvaliteedi arvelt, et paks ennast veelgi kosutada saaks. ja CO ja CO2 tekitada.
    Sest see annab AJUTISELT tööd sulastele,kes siis ehk poliitikut valivad.
    Kas SEE TÖÖ aga mõistlik on iseasi.
    Ehk LOODETAVA NATO vägede läbimarsiks tulevikus, mida ei toimu üsna tõenäoliselt venkude vastu , kaitsma
    POLIITIKUID, et nad saaksid veel postil mõnuleda või põgeneda. oma kustahes rahade juurde, mõnda kotedzisse vähemalt mis ammu ostet.
    Trump on praktilise mõistusega nagu cowboyle kohane, sestap talle nii palju kaikaid kodaratesse sajab.
    Ta teab,et 2 rindel ta sõdida ei jaksa. Ta ei taha üldse sõdida. Aga relvatöösturid tahavad.

  3. ida diplomaatia 5 aastat ago
    Reply

    ja Hiina on valmis nii või naa.
    Sestap Trump distantseerib enese tasapisi Euroopast.Talle pole vaja lisakoormat. Jaksu pole.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.