Valitsuse majanduskomisjon arutas Eesti meremajanduse edendamist

Foto: LIIS TREIMANN/Scanpix

Tallinn, Stenbocki maja, 28. jaanuar 2020 – Täna kogunes valitsuse majanduskomisjon, kus arutati võimalusi edendada Eesti meremajandust. Tulevikus arutab komisjon meremajandusega seotud küsimusi iga poole aasta tagant.

Tänasel istungil toetas majanduskomisjon laevade ballastvee ja selle setete kontrolli ja käitlemise konventsiooni rakendusakti eelnõu väljatöötamist, nii et see jõuaks valitsuse istungile hiljemalt juuni lõpuks. Eelnõu väljatöötamisega soovitakse luua Soome lahel sõitvatele laevadele võimalus mitte käidelda ballastvett. Ballastvee käitlemine on vajalik võõrliikide leviku piiramiseks. Soome lahel ristlevate laevadega seda ohtu ei kaasne ning ballastvee käitlemiskohustus tooks kaasa põhjendamatuid kulutusi.

Merendusvaldkonna juhtimise ja koostöö parandamiseks toetas komisjon meremajanduse ja ettevõtluse suunitlusega juhi ametikoha loomist majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi juurde.

Laevakinnistusraamatu ehk laevaregistri kasutajasõbralikumaks ning eesti-inglisekeelseks muutmist soovib majanduskomisjon täiendavalt arutada järgmisel istungil.

Reisilaevanduse toetamise võimaluste kohta teeb rahandusministeerium eraldi analüüsi ning valitsuskomisjon plaanib seda arutada sügisel. Sügisel plaanitakse arutada ka võimalikke lahendusi relvastatud turvafirmade kasutamise probleemidele Eesti lipu all sõitvatel laevadel.

Taustaks

• Peaministri juhitav valitsuse majandusarengu komisjon koguneb kord kuus, et saada ülevaade majanduse seisust, leida lahendusi ministeeriumide üleste koordinatsiooni vajavatele küsimustele, kaasata eksperte ja huvirühmi ning tegeleda majanduskeskkonna arendamisega.

• Majandusarengu komisjoni kuuluvad väliskaubandus- ja infotehnoloogiaminister, haridus- ja teadusminister, justiitsminister, majandus- ja taristuminister, rahandusminister, sotsiaalminister ning välisminister. Komisjoni juhib peaminister.

• Teised ministrid osalevad komisjoni istungil peaministri kutsel, kui teemakäsitlus eeldab vastutava ministri kohalolu.

• Komisjoni tööd toetab riigikantselei strateegiabüroo.

1 Kommentaar
  1. Liigvee 8 kuud ago
    Reply

    küsimus laheneks nii, et Taanis laev peatub ning triivis olles vahetab tangiti vee magedama lahevee vastu. Taani juures vesi vaheldub, meil mitte. Nii tuleks sealt siia juba ligikaudu kohaliku liigveega laevad.
    Kuid see on kallis ning seda ei lasta läbi. Veevahetuse kontroll aga jääb õhku, sest kirjeid saab võltsida. Saab küll ka veeproove võtta, kuid selleks oleks vaja sadu uusi ametnikke.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.