Transpordi valdkonna ametite ühinemine jõuab parlamenti

Sagadi mõis, 10. september 2020 – Valitsus kiitis istungil heaks lennuameti, maanteeameti ja veeteede ameti liitmiseks vajalike seaduste muudatuste eelnõu, mille järgi peaks uus amet alustama tööd 2021. aasta 1. jaanuarist.

Juunis otsustasid valitsuse liikmed kabinetinõupidamisel valdkonna analüüsi põhjal, et transpordivaldkonna ametid tuleks liita. Liitmise eesmärk on luua transpordiliikide ülene kompetentsikeskus, kus suudetakse planeerida nutikaid liikuvuse lahendusi ja viia ellu transpordiliikide üleseid projekte. Uue ühendasutuse nime ettepanek on eelnõu järgi liikuvusamet, lõpliku nime kinnitab Riigikogu.

„Ühendameti loomisega tekib Eestis transpordivaldkondade keskus, mis inimesele tähendab lihtsamat ja kiiremat asjaajamist ning riigile oluliselt suuremat andmete kogumise, analüüsi ja planeerimise võimekust,“ ütles peaminister Jüri Ratas. „See mitte ainult ei aita meil paremini kujundada transpordiliikidega seotud arengut, vaid nii saame paremini panustada ka meie inimeste elukeskkonna ja liikuvusega seotud küsimuste lahendamisse.“

Ühendamisega ei korraldata ümber ainult ametite vahelist tööd. Liitmisega luuakse majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi juurde merenduse asekantsleri positsioon. Ühtlasi tuuakse ühinemisega laevade Eesti lipu alla toomise projekti turundustegevused ministeeriumisse.

„Valitsuse jaoks on teiste transpordiliikide kõrval Eesti merenduse edenemisega seotud küsimused jätkuvalt väga olulised ja mul on heameel, et merenduse asekantsleri ametikohaga me loome positsiooni, mis kiirendab selle valdkonna arengut,“ ütles peaminister Jüri Ratas.

Kui riigikogu eelnõu seadusena vastu võtab, alustab uus amet tööd 1. jaanuarist 2021.

Transpordi valdkonna ümberkorraldused on osa riigireformi laiaulatuslikust programmist, millega on eri valdkondades kavandatud üle 30 tegevuse. Riigireformi tegevuskava tegevused moodustavad tervikprogrammi, mis aitavad tõhusamalt täita riigiülesandeid, osutada kvaliteetselt teenuseid ning vähendada selleks kuluvat tööaega ja -kulusid.

3 kommentaari
  1. Mina 2 kuud ago
    Reply

    nii õhinal seda sundliitmist vastu ei võta nagu Jurka. Sest kui ametites sisemisi muutusi ei tule, siis puudub ka liitmismõte. On ju lennukid, laevad põhimõtteliselt erinevad vahendid kui bussid, autod, rongid ja hobuvankrid. Nutt, et nüüd oelvat parem nende tegemisi ühitada, on jabur, sest see võimalus oli ka siiani, sest kõik allusid ühtviisi valitsusele nagu ka edaspidi. Ainult vaht tuleb juurde. Ju on Jaagukesel vaja võhiklikule Jurkale midagi ette kanda, et nn riigimökerdamine ikkagi toimub.
    Ise näen võimalust rahva raha rohkem kantida, sest moodustatakse uued ametikohad, kus palk ei ole kindlas suhtes eelarvesse. Lihtsalt üks võimalus rahvast rohkem lüpsta.

  2. Millal 1 kuu ago
    Reply

    see Mäo rumaluse monument maha lammutatakse ja asemele ehitatakse palju odavam ja arukam suur ringristmik. Ning nii, et väljavenitatult loode ja kagu suunas, sest sedapidi sõidab kümneid kordi enam sõidukeid.
    Võtke eeskuju Prantsusmaast, mitte taevassetungivatest Jaapanist ja Ämerikäst. Seal pole linnades ruumi, kunagi autovaesel ajal ehitati majad lähestikku ja enam ei saa läbi, kuid meil on ruumi paksult ja veel rohkemaks seda jääb, sest rahvaarv kildi kohta jääb maakohtades pidevalt väiksemaks.
    Ning lõpp tuleb teha igasuguste reiditeede ehitamisele, sest erasõidukitele tuleb Tallinnas piir panna. 100€ tunnis ja linn on autovaba! 99% elanikest läheks üle ühisveokitele. Ja õhk on puhtam ja ruumi inimes ekohta rohkem. Ning rahakott paksem. Ainus, mis kannatab, on rikkurite eputamisvõimalus.

  3. Ainult 1 kuu ago
    Reply

    uue ameti nimetus on jabur – Liikuvusamet! Nagu oleks kellelgi looduslik puue, et kuidagi saaks ikka liikuma.
    Mida see amet siis teeb? lennukite, raongide, laevade ja bussidega veavad inimesi ja kaupu, autodega kaupu. Seega on tegu veondusega, järelikult peaks ka amet olema Veoamet või Veondusamet.
    Aga jobud meil ju eesti keelt ei oska.

Vasta Mina-le Tühista vastus

Sinu meiliaadressi ei avaldata.