Kalle Klandorf, Tallinna abilinnapea
Milline on arengustrateegia Tallinn 2035 peamine mõte? Olla roheline maailmalinn sõbraliku linnaruumi ning tervete ja hoolivate inimestega. See räägib väärtustest ja mõtteviisi muutusest, mida järgides on võimalik 15 aastaga seatud eesmärkideni jõuda. Sihtide saavutamiseks on kavas ellu viia mitmeid suuri projekte (nt Tondiraba park, putukaväil, ringmajanduskeskus).
Tallinn saavutas suurepärase tulemuse, jõudes Euroopa Rohelise Pealinna konkursi finalistiks! Spordis on igatahes finaali jõudmine alati tubli saavutus.
Ausalt öeldes oli mul õõvastav näha sotsiaalmeediast, kuidas Zuzu Izmailova postitas pildi, millel nad tõstsid kaaslasega parastavate ilmetega klaasid selle „terviseks,“ et Tallinn Eurooopa Rohelise Pealinna tiitlit ei saanud. Selle kahe aasta jooksul, mil ta antud valdkonna abilinnapeana töötas, ei suvatsenud ta kordagi Tallinna kandidatuuri tiitlile esitada.
Kaikaloopijaid oli muidugi rohkemgi, kopeerin mõned mõtted ühest artiklist, mida lugesin:
1) Samal ajal kui Eesti veab kogu Euroopa Liidu tasandil rohe- ja digipöörde arutelusid ning on selles vallas kaheldamatuks eeskujuks, loobivad siinsed kibestunud opositsionäärid kaikaid kodaratesse. Ning seda eriti olukorras, kus pealinn Tallinn jõudis ERP finaali.
2) Sotsidega seotud Maris Hellrand saatis Euroopa Komisjonile hiljuti kirja, milles teeb maha Tallinna püüdlusi kanda rohelise pealinna nime. Roolijoodikust ekspoliitiku ning siinset Euroopa Komisjoni esindust juhtinud Hannes Rummi kaaslasena teab Hellrand muidugi hästi, millistele nuppudele vajutada, et sõnum ka eurokomisjonile pärale jõuaks.
3) Kaebekirjas Brüsselisse imestab Hellrand, miks valiti Tallinn rohelise pealinna finalistide hulka, samas kui linn olevat jõuliselt laiendamas autoteid ning soosib igati autoomanikke. Talle ei meeldi ka, et linn jättis ära autovaba päeva üritused. Ta ei maini aga seda, et selle põhjuseks oli laienevast KOROONAviirusest tingitud olukord.
4) Veel valab ta pealinna juhid solgiga üle, et nad korraldasid samal ajal linnas autodele nn vaba parkimise päeva. Tegelikult ei olnud linnal sellega üldse pistmist, kuna seda korraldasid vaid ärimeestest eraparklate omanikud.
5) „Autasustades Tallinna rohelise pealinna finalisti tiitliga näitab komisjon üles ebausaldusväärsust selle protseduuri suhtes ning kahjustab kogu protsessi, mis muudaksid Euroopa linnad rohelisemaks ja elujõulisemaks,“ kirjutab Hellrand. Oeh! No ja Raimondist pole mõtet isegi rääkida…
Igatahes – Tallinna finaalikoht oli auga välja teenitud. On kahju, et mõni kaasmaalane pidi kiusust ja kadedusest Tallinna mainet Euroopa Komisjonis maha tegema, lausa koledalt manipuleerima.
ei saa Kallega nõus olla. Kõigepealt pole ma aru saanud, mis PEALINNAST üldse räägitakse, kui Tisoon, Toriino, Krenoobl pole ju pealinnad? Või sobib pealinnaks mis tahes linn, mis kuskil piirkonnas keskuseks on, nt Jõgeva, Paide, Kärdla, Mustvee?
Ei taha minna isiklikule suhtele, kuid Marisel oli tuline õigus. Kesklinn on autodest üle ujutatud. Mitmed vanad rohealad ja spordiplatsid on äritud ärikatele maha ning nood on neist teinud loomulikult tulutoovad parklad. Kalle aga on ju nende ärikatega sinasõber ning kummutab peenemate jookide klaasegi.
Milleks oli vaja Reidi teed? Miks on maha võetud puud, et just tänavaid ja teid laiendada? Ikka oma sõprade ärikate mugavuse huvides.
Kas Kalle võib tuua andmed, palju oli roheala tallinlase kohta aastatel 2020, 2010, 2000, 1990? Siis saaks me näha, kuidas selle rohestamisega ikka lood on. Õnneks pole Kalle linnapea, kuid ega temagi oleks teinud vähem rüüstavat tööd roheluse kallal kui tegid Etkar, Jurka, Taavi ja nüüd teeb Kimm.
Ma ei saa aru ka isiklikust vihast, et seda püüda igal pool välja valada, ehkki just neil on õigus.
Et Sussu on jopski, pole kahtluski. Kuid linhnavalitsuses oli ta ju ennekõike äraostetud rohekana, et vaigistaks sõnavahuga teiste rohekate rünnakuid rohelust hävitava linnavalitsuse vastu. Kuid kas Kalle samuti ei peaks vastutama just altkäemaksude eest, mis temagi toel sai Sussule elanike taskust makstud?
Miks Kalle ei poolda automaksu linnas 100€ tunnis? Kohe oleks linn autovaba, õhk puhas ja rohelust saaks rajada paljudele tänavatele. Tallinlased elaks siis nagu pargis. Isegi Kalle sõberärikad saaks siis linnas sõita mitte üle 20km/t ning väga piiratud alal. kalle ise peaks aga oma taskust oma mugavuse kinni maksma.
Teen kokkuvõtte: Tallinn EI OLE roheline asula!
Pole vaja enesepettust ega eputamist valede taustal.
lisada, et minul pole Sussu ega Marisega mingit otsest ega kaudset sidet. Kuid endise tallinlasena ma EI VALETA ega PETA!
EI OLE JAH ROHELINE – PUUDENÜLGIJAD !
Nii paljude linnade seas finaali jõuda on tubli saavutus. Olen harjunud et laimajad tulevad Reformierakonna tagatoast. Väga kurb on mõelda et sotside seas on ka laimajaid ja ärapanijad. Varem käitusid sotsid viisakalt. Sotside erakonda on sattunud valed inimesed kes ässitavad reformieraondlaste rõõmuks.