Majandus- ja taristuminister Taavi Aas: “Elektritõuksid on tulnud, et jääda.”

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas: “Elektritõuksid on tulnud, et jääda. Peame looma mõistliku linnaruumi ja jõudma püsivamate lahendusteni, et kõik inimesed mahuksid ohutult liiklema.”

Oktoobri keskpaiga seisuga oli toimunud kergliikuri osalusel 181 liiklusõnnetust, moodustades ligi 15% kõigist sel aastal liikluses viga saanutest. Oluline osa neist liiklusõnnetustest on olnud seotud reeglite rikkumisega. Näiteks kolmandik liiklusõnnetuses osalenud kergliikuri juhte oli joobes ning 14 juhul sai vigastada kaasreisija, keda ei tohiks kergliikuril olla.

Me otsime lahendusi, et järgmiseks kevadeks olukord paraneks. Võimalusi on mitmeid, kuid tahame nendeni jõuda koos elektritõukerataste rentijatega, kuna suurim kasutajate hulk tuleb just nende kaudu. Kindlasti peame viima liiklejani paremat arusaama, millised ohud ümbritsevad teda elektritõukeratta sõidul ning vastupidi, milline võimalik oht on tema teistele liiklejatele.

Sel aastal tehtud jalgratta ja elektritõukerattaga liiklemist käsitleva küsitlusuuringu järgi tunneb 38% liiklejatest, et kergliikurid sõidavad kergliiklusteedel ohtlikult kiiresti ning 36% vastanute arvates takistavad või ohustavad kergliikurid liikumist.

Enda olemuselt sobib elektritõuksiga liiklemiseks jalgrattatee. Paraku ei ole meie jalgrattateede võrgustik veel piisavalt välja arendatud ja nii jalgratta kui kergliikuriga liiklemisel ollakse sunnitud jagama teed jalakäijatega ning kui see ei ole mõistlikult võimalik siis autodega. See tekitab olukorra, kus kõnniteel liikuvad jalakäijad tunnevad ennast elektritõukside poolt ohustatuna ning kui tõuksi juht liikleb sõiduteel, ohustavad teda autod.

Elektritõuksid on tulnud, et jääda. Peame looma mõistliku linnaruumi ja jõudma püsivamate lahendusteni, et kõik inimesed mahuksid ohutult liiklema. Elektritõukerattad on kõige populaarsemad autolembeste noorte meeste seas, mis tähendab, et meil on tekkinud hea liiklusvahend autostumise pidurdamiseks. Käes on pime aeg ning teed muutuvad üha libedamaks, mistõttu on eriti oluline, et kõik liiklejad kannaksid helkurit ning elektritõukeratturid tuletaksid meelde kergliikuriga liiklemise põhireegleid. Sõita tuleb üksi, kaine peaga ning mööduda jalakäijatest ohutul kiirusel.

4 kommentaari
  1. Hinnašokk Soomes: elektriauto laadimine maksis 33 eurot minut 3 aastat ago
    Reply

    Müüt elektriauto kasutamise odavusest hakkab vaikselt murenema. Soome ajakirjanik laadis oma autot McDonaldsi parklas ja see maksis 33 eurot minut.

    Kauppalehti ajakirjanik laadis autot Audi e-tron GT kiirlaadimispunktis. Kui ta vaatas mobiilis laadimise hinda, näitas see 32 eurot 98 senti minuti eest.

    Ajakirjanik katkestas laadimise pärast kaheksandat minutit ja 70-80 kilomeetri pikkuse vahemaa läbimiseks vajaliku laadimise hinnaks kujunes 272 eurot.

    • Soome ühistranspordi ettevõtted loobuvad maskikohustusest, otsus jõustub kohe 3 aastat ago

      Soome raudteefirma VR ja Helsingi piirkonna ühistranspordi ettevõte HSL andsid teada, et loobuvad koheselt ehk tänasest 25. oktoobrist maksikohustusest.

    • Soome kaubandusketi omanik eitab holokausti ja kritiseerib presidenti 3 aastat ago

      Soome kaubandusketi Kärkkäinen omanik Juha Kärkkäinen eitab sotsiaalmeedias holokausti. Ühtlasi kirjutas ta president Sauli Niinistö esinemise kohta Malmös holokausti foorumil: „Sale on Nwo kätyri”. Nwo tähendab ilmselt New world order vandenõuteooriat, mille puhul leitakse, et maailmas tahetakse luua ebademokraatlik ja totalitaarne „maailmavalitsus”.

  2. eakate rattad kus on ? 3 aastat ago
    Reply

    Midagi taolist VÕIKS KA VANADELE VÄLJA MÕELDA , SIIS JUBA 3 ja 4 RATTAGA JA PAREMA TOETUSPUNKTIGA. JA KÄTTESAADAVA HINNAGA.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.