Lähiajal jõuab Tallinna poolsada uut gaasibussi, mille ülalpidamiskulud on hüppeliselt kasvanud võrreldes kahe aasta taguse ajaga, kui nende ostmise hange välja kuulutati, kirjutab Postimees.
Tallinna transpordijuhid leiavad, et muretsemiseks põhjust pole ja üleminek diiselbussidelt gaasibussidele jätkub plaani järgi. Paldiski sadamas seisab praegu mitukümmend Tallinna Linnatranspordi (TLT) värvides bussi, aga need pole mitte uued gaasibussid, vaid vanad diiselbussid, mis maha müüakse.
Uued Solarise gaasibussid jõuavad Tallinna sel nädalal mööda maanteed. «See on valmistajatehase mure, kuidas bussid siia jõuavad. Meie asi on vaid bussid TLT territooriumil vastu võtta. Seejärel tuleb neile paigaldada erinevaid seadmeid ja alles seejärel hakkavad need liinile minema,» rääkis abilinnapea Andrei Novikov (KE).
Viimasel ajal märgatavalt tõusnud gaasihindade kohta ütles abilinnapea, et kõik gaasi kasutajad on ühesuguses olukorras. «Gaas on praegu kindlasti üks kallimaid kütuseliike. Gaasibusside ostmise otsus tehti kaks aastat tagasi tollases majanduskeskkonnas ja toona olid gaasibussid kõige soodsamad,» selgitas Novikov.
Gaasibusside kasuks ei otsustanud ainult TLT, need sõidavad ka näiteks Tartus ja mujal Eestis.
«Umbes aastataguses arvestuses oli see väga õige ja majanduslikult põhjendatud otsus. Praegu, kui meil on gaasitarneprobleemid ja gaasi hind on hoopis teistsugune, on see kindlasti riskikoht. Meie veeremis on veel umbes 200 diiselbussi,» ütles Novikov.
TLT nõukogu esimees Lauri Laats lausus, et kui seni müüdi gaasibussidega asendatud diiselbussid võimalikult kiiresti maha, siis nüüd enam mitte. «Meil on siiski veel hulk diiselbusse ja kui nüüd uued gaasibussid käiku anname, peame tõsiselt järele mõtlema, et kas anname liinilt vabanevad vanemad diiselbussid kohe ära järelturule või ikkagi hoiame neid valmis ja geopoliitilise olukorra muutudes saame olla paindlikumad,» rääkis Laats.
Lähipäevil saabub TLT-sse 50 uut Solarise gaasibussi, millest 20 on normaalpikkusega ja 30 liigendbussid. Hiljemalt 19. septembriks jõuavad need kõik Tallinna tänavatele.
Gaasipuuduse tõttu bussid seisma ei jää. «Kuna üle Eesti on suur osa ühistranspordist gaasi peal, siis minu teada kaalub valitsus ideed lisada teiste seas ka TLT strateegiliste ettevõtete nimekirja, et meile oleks igal juhul gaasiga varustamine tagatud,» ütles Novikov.
Seda hirmu, et gaasi puudumise või liiga kõrge hinna tõttu peaks hakkama bussiliiklust vähendama, tema sõnul ei ole.
BNS
Mida sa “Lääne relva-abi” siin relvadest sonid,jutt käib gaasibussidest.Relvade suhtes on aga kama kaks palju neid annad,palju miljardeid sinna matad sest tulemus on ikka üks?
Gaasibusside küsimus aga näitab kui ebakindel on meie tänane maailm,panime kõik munad ühte korvi ja tulemus on käes aga selle eest oleme kaitstud kuigi talvel külmas,dussi all käime kogu perega korraga,külmutuskapi avame ainult pühade puhul,aknad lööme soojustatud plaatidega kinni jne.
President Volodõmõr Zelenski on andnud mõista, et Ukraina julgeolekuasutused lekivad.
Vene võimud andsid teada, et Ukraina julgeolekuasutused korraldasid operatsiooni, et värvata Vene lennukipiloote koos lennukitega.
Skeem oli lihtne: Vene piloot sõidab lennukiga Ukrainasse ja saab selle eest raha. Ukraina julgeolek aga ei teadnud, et Vene piloodid läksid hoopis koostööle sealse julgeolekuasutuse FSB-ga.
Vene pilootidele kanti raha üle, aga see läks FSB-le. Nüüd teatasid Vene võimud, et summad kantakse üle Luhanski ja Donetski oblastite ülesehitamiseks.
Vene võimude info kohaselt oli pilootidelt võimalik saada infot Ukraina õhutõrje, lennuväljade ja muude sõjaliste objektide kohta, mis õnnestus hävitada.
See katse tuleks teha koheselt , praegu veel jõuaks alates 01.sept.- 01.jaan., kehtestada 50.- EUR kuupilet Rohelise kaardi kaudu ja kehtiks kogu vabariigis. Saaks näha kuipalju tõuseks koormus kui inimene ei pea jahtima oma üksikpileti raha laadimisega kaardile jms. Selguks ka milliseid liine erinevate piirkondade inimesed kasutaksid muu transpordi asemel. Praamil jääks sama kasutuskord sel ajal.
Tasuta ühispilet kõikidele ühustransp.sõidukitele igal pool,olenemata elukohast, vaesemtele üksikpensionäridele, nagunii nad sõidavad äärmisel vajadusel., sest milleks või kuhu sõidad kui raha nagunii pole ju !!!
Vähemalt seda peaks riik suutma !
kohe, et kõige arukam lahend on TROSKA! Setukatele heinakott kaela ja gaasi tuleb tal vaid tagant.
Kõlvart ja tema putinoidid võiks nüüd venemaalt paluda et nende isand neile natuke gaasi saadaks. Tundub et putinit ei huvita need eesti venelased. Nad pole ka “õige rahvus”.
Pärnul pole raha – ometi nende bussid ju kõigil kirjad – Biogas . Sellele rajati tookord kogu hange ja nüüd mulisevad ja uluvad?
Meedia unustas veel ühe loo – president käis ju hiljuti meil mingis soustivabrikus – seal kiideti , niipalju kui vaja võime suurendada sousti tootmist busside jaoks.
Ja millest nüüd see lällamine ? Meedia jahub ainult Keskerakonna kallal, see ajab juba oksele , ei osta enam ühtegi paberlehte 7 aastat ja tundub , et õige ka. Neti – lehti ka ei telli. Üheski riiklikus lehes pole objektiivsust.
Poleks mingit probleemi, kui oleks selle euro ped…..e poliitika metsa saatnud.
Pole mingi riik , kus juba kooliõpikutes ja ema piimaga. Lääne riigis 1. sordi, keskosas ( Kiievi ümbruses 2. sordi ja Donbassi pool 3 sordi rahvas.
Tuli olla iseseisev ja ajada sõltumatut poliitikat- jäime Venemaast ilma.
Ei tasu kedagi Putinodiks sõimata vaid vaadake , mida olete ise korda saatnud !!!