Svet: elektritõukerattad vajavad rangemaid regulatsioone

Vladimir Svet, foto: Facebook

Tallinna abilinnapea Vladimir Sveti sõnul on elektritõukerataste kolme peamise probleemi – rataste paiknemine linnaruumis, parkimine ja liigne kiirus – lahendamiseks vaja selgemaid ja rangemaid regulatsioone ning linna poolt taristu parendamist.

“Kui vaadata uudiseid, mis on tulnud viimase paari nädala kohta, mis mainisid Tallinnat, selle ruumi ja liiklust, siis üheks keskseks teemaks on olnud elektritõukerattad. Nendega seotud avariid, nende piirkiirus, parkimisprobleemid ja reguleerimine,” nentis Svet linnavalitsuse pressikonverentsil.

Tallinna roll probleemi lahendamisel seisneb abilinnapea sõnul eeskätt vastava taristu ehk rattaradade ja -teede rajamisel. “Meie sügav veendumus on see, et elektritõukeratta koht, eriti arvestades selle kiirust ja kaalu, on just jalgrattateel,” toonitas Svet.

“Kui meie strateegiline eesmärk on panna inimesi rohkem liikuma jala, luua niinimetatud 15 minuti linna, siis peame eeskätt tagama, et inimesel on Tallinnas mugav ja turvaline liikuda jala,” lisas abilinnapea ning rõhutas, et jalakäijate turvalisus ei saa olla kompromissikohaks.

Selle tarbeks on linn Sveti kinnitusel sel aastal rajanud turvalised ja eraldatud rattateed Rannamäe teele ja Toompuiesteele. Selle suve alguses lõppes ka Sadama tänava rattatee ehitus ning mitmed eelmisel aastal punase värviga tähistatud rattarajad on saanud endale füüsilise eralduse sõiduteedest.

“Lähinädalatel on linn alustamas tänavate rekonstrueerimisega, mille raames rajatakse uusi rattateid näiteks Vana-Kalamaja tänavale, Jõe ja Pronksi tänavatele, millele hiljem järgneb ka Liivalaia tänavale rattatee rajamine. Järgmisel aastal plaanime hakata rajama rattateid Tehnika tänavale, Lastekodu tänavale ja Tulika tänavale. Teeme ettevalmistusi ka selleks, et terve Pärnu maantee ja Narva maantee teekonnal oleks rattaga sõitmise võimalused loodud,” tõi abilinnapea välja.

Teine suur probleem on Sveti sõnul parkimine, kuna praegu pargitakse tõukerattaid sisuliselt kus iganes. “Eelmisel nädalal teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, et selline parkimine on seadusevastane ning sel nädalal alustasime politseiga konsultatsioone, et leppida kokku, kuidas edaspidi võiks toimuda vastav järelvalve,” märkis abilinnapea.

Kolmanda probleemina tõi Svet esile tõukerataste kiiruse. “Nii Oslos kui Stockholmis ei tõuse elektritõukerataste piirkiirused üle 20 kilomeetri tunnis. Tallinnas on võimalik sõita 25-ga. Võib-olla on aeg mõelda, et äkki võiksime rohkem eeskuju võtta Põhjamaade pealinnadest,” leidis ta.

“Loodame, et riik ja seadusandja on siin julged. Kindlasti oleme valmis koostöös erinevate linnaametite ja politseiga tegema omalt poolt kõike selleks, et jalakäija saaks end turvaliselt tunda, aga ka selleks, et see, kes tõuksiga soovib sõita mitte kedagi, sealhulgas iseennast, ei ohusta,” võttis abilinnapea kokku.

5 kommentaari
  1. Arvan 1 nädal ago
    Reply

    samuti, et tuleb elekter neilt ära võtta. Kohe muutub liikumine talutavamaks.

    • 101 koosolekut! 1 nädal ago

      Ja saimegi pinsitõusu 7 rutsi nina peale!

  2. irw 1 nädal ago
    Reply

    seepärast Maanteedeametis oma põrutava ideega väljatulid – Tiksutamine , paneme minupoolse nime – hakatakse kiirust mõõtma ühest punktist teise ja karistama, seega tõuksimehed ja elektrijalgratturid – hoidke alt.
    Esimene seaduse osa on – karistada, kes kiiremini jõuab ja teine osa seaduses – kiita, kes tekitavad teepeal ronge ja seega loetakse need nüüd – liikluse rahustajateks.
    Justiitsministeeriumi punktisüsteem – siin hakatakse premeerima liikluse rahustajaid.

    Tõõga hõivatus – võetakse veel armee tööle riigitööle.
    ———–Ja küsimus, milline AS või OÜ praegu tegelikult tegeleb liikuvate mõõtjatega ehk siis Päevapiltnikega ja milline tegeleb Krokodillidega – need mis pidevalt paigal ja kuipalju tegelikkuses riigile laekub momendil?
    Teine küsimus – kus saaks lugeda praeguste mõõtmiste tulemusena LÕ vähenemisest võrreldes aastaga 2000.a.(võib olla on hoopis suurenenud ?)
    Miks neid numbreid varjatakse?

  3. tõuks 1 nädal ago
    Reply

    Kõik seadmed, mis elektrit tarbivad ,tuleb üldse ära kaotada ! Siis on selge, et oleme kõike õigesti teinud, meie ja kogu Euroopa. Elagu liberaalne turumajandus!

  4. Jurakas 6 päeva ago
    Reply

    Mida krt veel vaja on!?!
    Seadused-regulatsioonid on ju olemas!
    Liiklusseaduses ntx.selgelt kirjas, et kõnniteele (kergliiklusteele) tohib parkida AINULT lubavate liiklusmärkide olemasolul!
    Ning pole oluline, kas pargib auto või tõuks!

    Jalakäija vahetus läheduses tuleb liikuda jalakäija kiiriusel! Selge ja lihtne!

    Asi on hoopiski selles, et lobi eest lobistajad on loonud olukorra, kus seadustele vilistatakse, kus tõuke seduse rikkumise eest ei karistata!

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.