Eile toimus ühistranspordi liinimuudatusi tutvustav arutelu Lasnamäel, kus Tallinna esindav abilinnapea Kristjan Järvan jagas kohaletulnuile selgitusi kavandatavate muudatuste kohta. Elanikud väljendasid kohtumisel abilinnapeaga rahulolematust ja muret, et milleks asuda muutma seda, mis toimib hästi ja mille muutmisega ei kaasne rahalist kokkuhoiu ega tihedamat bussiliiklust.
Tallinna linnavolikogu liige Karine Oganesjan ütles, et linn kavandab Lasnamäel ühistranspordi liinivõrgus muudatusi, mis tegelikult ei arvesta piirkonna elanike tegelike vajadustega. „Jääb arusaamatuks, miks abilinnapea Kristjan Järvani eestvedamisel on otsustatud minna lõhkuma toimivaid ühistranspordiliine, millega Lasnamäe elanikud said sõita otse ilma ümberistumiseta nii Piritale kui ka lennujaama, rääkimata kalmistutest,“ ütles linnavolikogu liige. “Kavandatavate muudatustega saavad parema ühenduse küll Viimsi elanikud, kuid seda Lasnamäe elanike arvelt. Miks Lasnamäe elanikud peavad koos kohvritega ümber istuma, et jõuda lennujaama ning miks Lasnamäe laste teekond kooli peab pikenema,” küsis Oganesjan.
„Kavandatavad liinimuudatused jätavad osa Lasnamäe elanikest bussiliiklusest nii kaugele, et ka laste koolitee muutub pikemaks. Lisaks ei saa enam ilma ümberistumiseta Mustamäel asuvasse haiglasse ei töötajad ega ka patsiendid. See kõik vaid soodustab elanike liikumist autoga, sest ümberistumised ei ole läbimõeldud, et inimesed saaksid seda sujuvalt teha. Lisaks on ümberistumiseks mõeldud bussid juba niigi tihti ülerahvastatud,“ jätkas Oganesjan ning lisas, et sellised muudatused näitavad, kuidas praegune linnavalitsus tegutseb rohkem selle nimel, et näidata, et midagi ikka tehakse.
Oganesjani sõnul on häiriv ka see, kuidas Lasnamäe elanikega kohtumine korraldatud oli. “Ma ei kujuta ette, et eelmine linnavalitsuse koosseis tuleks rahva ette ja täpselt pooleteise tunni pärast lõpetaks arutelu, vaatamata sellele, et saalis on veel väga palju küsimusi ja ettepanekuid. Kui inimesed tulid kohale, siis tuleks kohaletulnuid austada, sest kõigil ei ole võimalik esitada ettepanekuid kirjalikult internetis. Inimesed saavad väga hästi aru, et see kaasamine on tegelikult näitemäng,“ jagas linnavolikogu liige muljeid rahvakohtumisest Lasnamäel.
„Mäletan, kuidas esialgsed plaanid ühistranspordi ümberkorraldustest jõudsid ka Mihhail Kõlvarti linnavalitsuse lauale, kuid need plaanid pandi pausile, sest need ei lähtunud linnakodanikust ning tegid ühistranspordiga liiklemise ebamugavaks. Uus linnavalitsus aga on valinud teise tee – lõhkuda kõik hea, mis aastatega on Keskerakonna poolt üles ehitatud,“ lisas Oganesjan.
Karine Oganesjani sõnul on Lasnamäe elanikud mures, et liinimuudatused vähendavad ühistranspordi kättesaadavust ning muudavad igapäevased sõidud keerulisemaks ja aeganõudvamaks. “Kõige kuumem teema kohtumisel oli liini nr 49 ümberkorraldamine. Uus linnavõim räägib sellest, et ressursi ei ole, kuid samas korraldab ümber juba toimiva liini ja jagab selle kaheks, mis tähendab tegelikkuses lisaressurssi bussijuhtide näol, kellest juba nüüd on puudus. Lisaks on kavas liin nr 65 sootuks ära kaotada ja see on liin, mis tihti on nii täis, et reisijad ei mahu peale. Liini nr 12 osas, rääkis uus linnavõim kohtumisel, et Laagna teel on niigi palju busse, kuid samas kavatseb sinna panna veel ühe liini – nr 12, lõigates sellega aga Lasnamäe põhjaosa sootuks sellest ühendusest,” rääkis Oganesjan.
Ta lisas, et muudatusi kavandades tuleb siiski arvestada kohalike elanike vajadusi ning sellega, et Lasnamäe on Tallinna suurim linnaosa, kus ka maksumaksjad on siiski kõige rohkem. „Kui on soov tegelda liinivõrgu parandamisega, tuleb alustada dubleerivatest liinidest, või siis tagada uutes elamurajoonides bussiühendused nagu näiteks Paekalda elamurajoon, kus praegu ei käi ühtegi bussi.“