Manuela Pihlap saatis linnapea Jevgeni Ossinovskile avaliku kirja

Manuela Pihlap

Tallinna Linnavolikogu liige Manuela Pihlap saatis linnapea Jevgeni Ossinovskile avaliku kirja, milles palub kaasata kohalikud elanikud Pelguranna trammiliini aruteludesse ning algatada trammiliini uuringud.

Manuela Pihlapi sõnul tuleb välja selgitada, milline trass oleks otstarbekaim ning keskkonnale vähimal määral koormav. Milline on nii vibratsiooni kui ka müra mõju elanikele ja hoonetele ning milline on mõju piirkonna avalikule ruumile, Stroomi rannapargile ning turvalisusele.

Avalik kiri Tallinna linnapeale Pelguranna trammiliini uuringute algatamiseks

31. jaanuar 2025

Austatud Jevgeni Ossinovski!

Jagan Teie arusaama, et Tallinna ühistransporti tuleb arendada ning uute trammiliinide rajamine peab jätkuma. Küll aga tekitavad mõned konkreetsed sammud ja väljaütlemised sel teel olulisi küsimusi valitud lahenduste otstarbekuses.

23. jaanuaril toimunud Põhja-Tallinna elanikega kohtumisel teatas Tallinna linna arhitekt Andro Mänd, kus kulgeb uue Põhja-Tallinna trammiliini trass – seda ilma mingisuguste variantideta, vaid valmis lahendusena. Põhja-Tallinna elanikele oli see ootamatu info, kuna selle trassi valikusse ei ole kaasatud kohalikke elanikke. Elanikud on seatud faktide ette, sest pole toimunud ühtegi küsitlust ega arutelu erinevate trassivariantide osas.

Selline asjaolude lõpulikuna esitamine on otseses vastuolus linna varasemate sõnumitega, sest möödunud aasta alguses toimus rahvakohtumine, kus toonane abilinnapea Vladimir Svet lubas, et Pelguranna trammile on kolm võimalikku trassivarianti ning elanikega ühiselt otsustatakse, millist teed mööda tramm lõpuks liikuma hakkab.

Kiirus tegutsemises ja otsustavus on kahtlemata positiivne, kuid suuremate linna taristuobjektide rajamisele eelnevad üldjuhul alusuuringud, millest aga antud juhul ei räägita. Meenutagem, et Rävala tee läbimurde ja kavandatava trammitee puhul 2021. aastal nõudsid nii Andro Mänd kui Madle Lippus, tõsi, tollal küll teistes ametistes, just alusuuringute teostamist. On selge, et märksa ulatuslikuma projekti puhul nagu Pelguranna tramm, peaks alusuuringute vajadus ja põhjalikkus olema märksa suurem.

Palun Teil peatada Pelguranna trammi planeerimine senisel kujul, kuniks pole tehtud kõik vajalikud uuringud. Vastasel juhul tekib oht nii elanike häiringuks kui ka projekti kvaliteedi languseks ning seetõttu välisvahendite ebaotstarbekaks kasutamiseks, sest teadaolevalt on kavas kasutada Pelguranna trammiliini rajamiseks Euroopa Liidu tõukefondide raha.

On selge, et esmalt tuleb dialoogis kogukonnaga jõuda selgusele, kas trammiliini on vaja või on muid alternatiive. Lisaks, kui on vaja, siis milline trass oleks otstarbekaim ning keskkonnale vähimal määral koormav. Tuleb selgitada, milline on nii vibratsiooni kui ka müra mõju elanikele ja hoonetele ning milline on mõju piirkonna avalikule ruumile, Stroomi rannapargile ning turvalisusele. Juhin tähelepanu, et Stroomi rannapark, kuhu on praeguseks kavandatud trammide ümberpööramise koht, on kohalikele elanikele oluline vaba aja veetmise ja sportimise keskkond.

Loodan Teie mõistvusele ja ratsionaalsele lahendusele.

Lugupidamisega

Manuela Pihlap

Tallinna Linnavolikogu liige

2 kommentaari
  1. Soo 3 päeva ago
    Reply

    Vaevalt et Ossinovskil on vastus olemas, Ta on sellises valitsuskoalitsioonis kus ei hoolita mis meie riigis toimub, aga meie teame eteelu muutub aina halvemaks ja meie inimeste arvamusega ei arvestata. mina tean et kunagi Ossinovski lasi viina hinda tõsta ja nüüd oli häbiväärse ühesooliste abielu poolt.riigikogus muidugi vajutab ta nupule olles nõus seadustega mis teevad meie ravale palju halba,ju ma lihsalt ei tea mida ta on head teinud meie rahvale aga tahaks teada küll.

  2. Nii 3 päeva ago
    Reply

    Tallinnas on olnud pikka aega parim keskerakondlik valitsus ja eks me oleme ära hellitatud ka. See aeg on mööda läinud ja rahva tahet arvestamata on Tallinnas uus valitsus. Kahjuks.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.