Pelguranna trammitee ümber tekkinud segadust arutati linnavolikogu revisjonikomisjonis, kus selgitusi käisid andmas abilinnapea Kristjan Järvan (Isamaa) ja Tallinna Transpordiameti juhataja Indrek Gailan. Selgus, et linnavalitsuses ei ole projekti kohta ametlikku otsust tegelikult vormistatud ning Kolde tänava variandi puhul on sõitjate arv suurem ja maksumus 4-7 miljonit odavam.
„Abilinnapea Järvan kinnitas kohtumisel, et 2024. aastal lepiti linnavalitsuses kokku, et tramm tuleb piki Putukaväila kuni Kolde puiesteeni, kuna teenindab rohkem inimesi, maksab vähem ja häirib elanikke vähem,“ rääkis Tallinna linnavolikogu revisjonikomisjoni esimees Manuela Pihlap (Keskerakond) ning lisas, et otsust muutis abilinnapea Pärtel-Peeter Pere (Reformierakond) ainuisikuliselt.
Pihlapi sõnul tunnistas Järvan komisjonis, et tal polnud infot, et augustis saatis abilinnapea Pere kliimaministeeriumile kirja, milles ta muutis trassi ja kinnitas selle Puhangu tänavale. „Ka rahvakohtumisel tutvustati elanikele vaid Puhangu tänava varianti. Ametlikes dokumentides on välja toodud, et see on strateegiliselt ja linnaehituslikult eelistatud, kuid samas oleks Kolde puiestee variant parim asukoht peatustele, kuna seal piirkonnas on koolid. Puhangu trassi puhul jääksid peatused rohkem teenindusalast välja,“ selgitas Manuela Pihlap ning lisas, et elanike suhtes oleks olnud aus tutvustada rahvakohtumisel kõiki variante.
Ka transpordiameti juhataja vastusest selgus, et nende jaoks on oluline see, kui palju on sõitjaid, mitte kui palju elab piirkonnas inimesi. „Andmed näitavad selgelt, et Kolde puiestee variandi puhul oleks sõitjaid rohkem ning iga-aastane opereerimismaksumus 113 000 eurot aastas soodsam. Ja väga oluline on ka see, et Kolde puiestee trassi korral puudub mõju Stroomi rannapargile. Miks linnapea Ossinovski surub järjekindlalt trammi Puhangu tänavale, arvestamata sealsete elanike soovidega, jääb arusaamatuks,” ütles Pihlap. Tema hinnangul peaksid elanikud saama oma küsimustele vastused ja neil peab olema õigus kaasa rääkida. Samuti on tema sõnul oluline, et nii linnale kui maksumaksjale saaks valitud soodsam variant, mis praegu on tegemata. „Hetkel on avalikkusele on antud teemal aga esitatud vaid vastuolulist infot, mis tekitab küsimusi nii otsustusprotsessi läbipaistvuse kui ka põhjendatuse kohta.“
Veel mõni nädal tagasi ei olnud Pelguranna trammiliini tutvustaval veebilehel infot, mis võrdleks erinevaid trasse. Tänu abilinnapea Järvani nõudmisele on nüüd transpordiameti analüüs ka lisatud. Pelguranna trammitrassi valiku põhjendused on leitavad: https://shorturl.at/3PFVj
Tahaks teada kas praegu Tallinnas midagi õigesti ka tehakse Ehk oleme liiga ära hellitatud õilase., hooliva ja targa keskerakondliku linnavalitsuse poolt ja nüüd tundub kõik ebaäiglane. Ka riigi tasemel vajaksime valitsuse vahetust ja seda tahaksime ka Tallinnas, pealegi saadi võimule ebaäiglaselt arvestamata rahva tahet sellisteks muutusteks.