Anastassia Kovalenko-Kõlvart: Rail-Balticust on saanud Tallinn-Häädemeeste

Komisjoni istung

Eesti valmistub tellima Rail Balticu jaoks 60–75 miljoni euro väärtuses uusi ronge, teadmata, kust Eesti leiab puuduoleva rahastuse ning kas Läti jõuab oma raudteetaristuga valmis 2030. aastaks, tõdes Riigikogu korruptsioonivastase erikomisjoni esimees Anastassia Kovalenko-Kõlvart pärast tänast istungit.

“Elroni ja Rail Baltic Estonia esindajad tunnistasid istungil, et nende rongidega hakatakse sõitma vaid Eestis ning pole kindlust, et nad hakkavad sõitma kaugemale. Põhimõtteliselt oleme ehitamas mitme miljardi eest raudteed ja tellimas 70 miljoni eest ronge, et sõita Tallinnast Läti piirini. Lisaks kulub iga aasta 50 miljonit eurot selle kõige ülevalpidamiseks,” tõdes Anastassia Kovalenko-Kõlvart.

“Riik on tellimas ronge, kuid meil on jätkuvalt teadmata, kust tuleb puuduolev raha Eesti lõigu ehitamiseks, milleks läheb vaja ca 1,8 miljardit eurot,” jätkas ta. “See võib omakorda tähendada, et rongid jäävad seisma. Selline olukord juhtus juba Tallinn-Tartu rongidega, kus turvangusüsteemide paigaldamine raudteel ei saanud õigeks ajaks valmis ning rongid on jäänud seisma, tekitades maksumaksjale kahju.”

Läti parlamendi Rail Balticu uurimiskomisjoni esimees tunnistas istungil, et enne 2035. aastat lõunanaabrite juures raudteed ei tule. “Samuti avaldas ta imestust, miks tellib Eesti rongid juba praegu ja eraldi, mitte ei soovi korraldada ühishanget teiste riikidega. Eraldi hanke korraldamine tähendab ka suuremat riski, et hiljem tuleb kohandada üle piiri sõitvate rongide signalisatsiooni ja elektrifitseerimist,” lausus Keskerakonna saadik.

Anastassia Kovalenko-Kõlvarti sõnul puudub Eestil jätkuvalt varuplaan juhuks, kui planeeritud trass ei valmi täies mahus kokkulepitud ajaks. “Kliimaministeerium jätkuvalt ei soovi näha reaalset olukorda ning neil siiani puudub riskianalüüs ja varuplaan olukorraks, kus Eesti omalt poolt ehitab taristu valmis, kuid naaberriigid jäävad ajagraafikust maha. Kõik riskid jäetakse täna maksumaksja õlule ega ole arvutatud, milline on võimalik kahju,” märkis ta. “Samuti ei ole Kliimaministeerium analüüsinud kaasvastutuse küsimust olukorras, kus üks riikidest ei täida oma kohustusi tähtajaliselt.”

Anastassia Kovalenko-Kõlvart lisas, et Läti parlamendi uurimiskomisjoni esimehe hinnangul näitab Eesti kilomeetri ehitushinda liiga madalana, mis ei pruugi vastata reaalsele turuolukorrale. “Tekitab küsimusi, kui keskmine hind Euroopas kiirraudtee ehitamisel on vähemalt 15 miljonit, kuid Eestis näidatakse kilomeetri hinnaks 8 miljonit. Kas see tähendab, et ühel hetkel lisanduvad täiendavad kulud, mida ei ole sisse arvutatud?” küsis Anastassia Kovalenko-Kõlvart.

4 kommentaari
  1. Kalevipoeg 1 kuu ago
    Reply

    Rail Baltic ehituse põhimõte on balti riikide ajaloost kustutamine siin ei ole palju mõistust vaja,et sellest aru saada.Üldiselt oli kõige selle taga usai,mida tunnistas ka Donald Tumpi valitsus ja muidugi meil asusid,seda nn.projekti usinalt täide viima oma rahakoti täitjad.Rail Baltiku ehitamine on loodusele-elukeskkonnale kahjulik,meie riigile väga kurnav ja mingit tulu me siit ei saa ega hakka ka kunagi saama aga noh eestlased ja eesti riik on vaja ära hävitada.Meil on isehakanud eksperdid ja ministeeriume juhivad ka tule eile meile…..

  2. Soo 1 kuu ago
    Reply

    Kogu aeg mõeldakse välja igasugusei lollusi kuhu pagutada raha aga see valitsust ei häiri et meie rahvas vaesub. Valitsus ei ole oma otsustes vaba sest oleme liidus ja meie valitsus on sõnakuulelik ehkki Brüsselist tulevad käsud nagu näib ei sobi meile. Aga kõige jubedam on sõjaoht ja seda provotseeritaka nii riigi siseselt kui ka väljaspoolt.Peab ikka rumal olema arvates et võidame sõja.valitsus ei hooli meie vabadusest ning meie rahva heaolust

  3. Rinkus 1 kuu ago
    Reply

    A. Kovalenko-Kõlvartil on muidugi õigus aga see ei tähenda, et peaks ehituse seisma panema. Vastupidi, Häädemeeste rongid tuleb sõitma panna ja kui reisijaid ei ole, siis võib kasvõi NATO liitlasi edasi tagasi vedada. Jah, restoranvagunid ja magamisvagunid peaksid siiski siis olema. Ja kui liitlasi ka enam ühel päeval ei ole, siis naelutatakse raudtee selle Tsaari-Vene laiuse peale ümber. Sakslased naelutasid Ost-Bahnhofi teed 1941. aastal kahe kuuga Euroopa laiuse peale ümber.

  4. Ärme 1 kuu ago
    Reply

    unusta, et see tobe RB on Ansipi ja Simsoni tobe värdsünnitis.
    Meil on rahvast isegi Tallinn-Häädemeeste liinile vähe, mis siis rääkida pikemast.
    Pealegi kasvavad kiiruse kasvuga kuubis kulud. 100km/t asemel 200km/t seega 8 korda. Lisaks euro väärtusetustumine. Ning iga’aastane ülalpidamine. Nüüd on selleks pakutud 50 milli, tegelikult pakutakse ikka alla, et saaks midagi välja petta. Seega õige aastane kulu selle jupi ülalpidamiseks on 100 milli tänastes hindades.
    Seega, et Sepa Evelin saaks paar korda aastas Vilniuses käia tantsu vaatamas, peab iga inimene meist aastas loobuma 100-st eurost. Lisaks ehitamisekulu ise.
    Lollustel pole piire!

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.