Kõlvart ja Laats Rail Balticast: Tallinn-Berliinist on saanud Tallinn-Häädemeeste

“Keskhommikus” arutlesid Eesti Keskerakonna esimees Mihhail Kõlvart, Riigikogu fraktsiooni juht Lauri Laats ja saatejuht Janek Mäggi päevakajaliste teemade üle. Kõige suuremat tähelepanu pälvis mõistagi Rail Balticuga seonduv.

Mihhail Kõlvarti hinnangul kätkeb Rail Balticu ehitus endas niivõrd palju probleeme, et tekib küsimus, kelle jaoks seda raudteed ehitatakse. “Jääb mulje, et valitsus rahuldab selle kaudu isiklikke ambitsioone. Kõige kurvem on see, et ei oska tänase päevani öelda, kui palju läheb raudtee ehitus maksma ja kust tuleb lisaraha. Selge on see, et Läti ei saa oma osa valmis enne 2035. aastat seniajani peame Berliini sõitmise asemel piirduma Häädemeestega,” tõdes Mihhail Kõlvart.

“Ei tohi ka ära unustada, et Rail Baltic toob eelkõige trassi läheduses elavatele inimestele kaasa suuri probleeme, sest kärbete tõttu võeti projektist välja sillad ja viaduktid ning see tähendab, et paljudes piirkondades pikeneb inimestel kodutee,” lisas Mihhail Kõlvart.

Lauri Laatsi sõnul ei ole piisaval määral räägitud tõsiasjast, et paljud Rail Balticu peatused on asulatest kaugel. “Hakkame nägema olukorda, kus rongile jõudmiseks tuleb autoga peatussesse sõita, mis tähendab, et madalapalgalistele inimestele võib Rail Baltic jääda kättesaamatuks. Tekib küsimus, kelle jaoks me seda raudteed ehitame?” arutles ta. “Juba eelmisel aastal pöörast Keskerakonna fraktsioon Riigikogus Rail Balticuga seotud probleemidele tähelepanu ning me tahtsime moodustada asjaolude väljaselgitamiseks erikomisjoni, kuhu oleksid kuulunud kõikide erakondade esindajad. Kuid mingi põhjusel ei olnud Reformierakonna, Eesti 200 ja sotside esindajad sellest huvitatud.”

Juttu tuli veel põlevkivi kasutamise rahvahääletusest ja Ukraina sõja võimalikest rahukõnelustest.

3 kommentaari
  1. Ega 4 nädalat ago
    Reply

    Häädemeeste raudteegi paha pole. Rahval pappi on, küll maksab kõik rehvide lollused kinni.
    Äkki peakski keegi tegema põhjaliku ülevaate, kuidas see rahva petmine on toimunud. Kes tuli selle mõttega välja, kes toetas ja siin läbi surus. Kes midagi lubas ja lubadustega pettis.
    Oleks huvitav lugeda. Nastja võiks selle ette võtta.

  2. personaalia 4 nädalat ago
    Reply

    Kes selle railbaltiku plaani välja mõtles siis nagu nüüdseid olusid vaadeldes,võis see tulla süvariigi poolt mille juhtrolli meil hakkas vedama kaldasiimu ja tirides kaasa ka laalalaa.Miks nad seda nii agaralt tegid aga selleks oli kaks põhjust,üheltpoolt mõnedele saabuvad rahavood ja teiseltpoolt,kindlustades rahvusriigi jäädava kadumise milleks süvariik meile just selleks erakonna lõi.Railbaltiku rajamise kahjulikkus on eelkõige loodusele mille juurde tuleb arvestada ka rajamiseks vajaliku täitematerjali kasutamise siis selle töö maksumus mille koorma all peame me .rahvas hägama,meie kodumaa pooleks lõikamine. jne.Kasu saavad selle rajamisest AINULT personaal,migratsiooni pump ja maavarade välja vedajad

  3. Häädemeeste 3 nädalat ago
    Reply

    elanikud kiidavad igati heaks, kui sinna suur Ooperi- ja balletiteater ehitatakse. Tallinnas endas ju ruumi pole.
    Ja laulujorisejad ja tantsutajad saaks roheluse keskel suurema innustuse. Isegi La Scala tenorid kihutaks kiire Failbooltikuga järjekordsele etendusele Häädemeestesse. Ja Sepa Eveliine ei pea enam 2-3 päeva kulutama Tartu kaudu Vilniusse sõiduks.
    Nii et elagu suur teater Häädemeestes!

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.