Keskhommik: valimised näitasid selgelt, et muutust on vaja nii Tallinnas kui ka Eesti riigis

Keskhommik 22.10.2025

“Keskhommiku” saates tegid Eesti Keskerakonna esimees Mihhail Kõlvart, Riigikogu fraktsiooni juht Lauri Laats ja Keskerakonna peasekretär Anneli Ott kokkuvõtte kohalike omavalitsuste valimistulemustest.

“Valimised on demokraatia pidupäev ja seekord oli külalisi palju,” muheles Mihhail Kõlvart, kes pälvis populaarseima kandidaadina üle 26 000 inimese toetuse. “Valimisaktiivsus oli suur ja valijad andsid selge signaali muutuseks. Kui neid muutusi mingil põhjusel ei peaks tulema, siis valijad pettuvad – tekib trots, et nende häälest ei sõltu midagi. See on suur probleem demokraatiale. Muutused tulevad siis, kui suudame loobuda Reformierakonna poliitikast ja tekib reaalne alternatiiv nii kohalikes omavalitsustes kui ka riigis tervikuna. On täiesti võimalik, et Reformierakond säilitab oma positsioonid nii Tallinnas kui ka Tartus.”

Mustamäel ligi 10 000 häält kogunud Lauri Laatsi sõnul oli valimiste raames inimeste sõnum üheselt mõistetav – Reformierakond tuleb saata varumeestepingile. “See, mida nad on korda saatnud, on kohutav. Põhiteemaks oli loomulikult toimetulek. Varem või hiljem peame selle käigu ära tegema, et Reformierakond riigi juhtimisest kõrvaldada. Selleks on meil vaja ka teiste erakondade abi,” rääkis Lauri Laats.

Keskerakonna Tartu linnapeakandidaat Anneli Ott lisas, et Isamaa peab nüüd tegudega näitama, kas valimistel lubatud muutused oli pelgalt sõnakõlks või ollakse valmis selle nimel ka reaalseid samme astuma. “Tartus näeme Isamaa poolt kummalist tegutsemist, kus kandikul ulatatakse linnapea ametikoht Reformierakonnale. See ei ole valijate suhtes aus,” ütles Anneli Ott.

2 kommentaari
  1. Rinkus 3 nädalat ago
    Reply

    Kõik on olemas ja kõik toimib. Kaubavagunid konteineritega jõuavad Hiinast läbi Vene Soome, Kouvolasse. Sealt edasi sadamatesse ja Eesti randa juba kaubaautodel. Tallinn-Pärnu-Ikla on sellele liiklusele avatud. Tallinki, Viking Line ja Ecerö Line parvlaevade äri nende rekkade ülevedamisele tuginebki. Samas on EL ja ka NATO pannud liikuma suurmaantee ehitamise Kouvolast kuni Iirimaani muidugi meresadamate kaudu üle Botnia lahe, üle Põhja Atlandi ja Britist üle mere Iirimaa läänerannikule. Ka Soome ja Rootsi vahelisi raudteid ühendatakse Euroopa laiuse peale (Soomes on seni Tsaari-Vene laiustega raudteed) ja kavandatakse Lapimaale uusi raudteeliine Botnia lahe äärest. See on olemas, see toimib ja mis peamine, see on arengus. Eks vaadakem rekkade liiklust Tallinn-Ikla maanteel. Need toimivad kaubateed ei vaja niipea konkurente, kui üldse. Soomel on põhjust seda takistada ja mitte üksnes Soomel.

  2. reede 2 nädalat ago
    Reply

    Libaisamaalased lubasid teha kõik et oravad võimult eemale saaks Nüüd Tartud kastetakse hoolega reformi kuldpuu juuri et see Toompeal ära ei kõduks Nende vennikestega koos läheb Keskerakonnal raskeks @mail.ee valitseda

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.