Riigikogu majanduskomisjoni liikme Mihhail Korbi sõnul pöörab Riigikogus esimese lugemise läbinud 2020. aasta riigieelarve suurt tähelepanu Eesti-siseste ühenduste parandamisele. Narva, Tartu ja Pärnu suunal alustatakse uute neljarajaliste teelõikude projektide ettevalmistamist, mille jaoks on eraldatud neli miljonit eurot.
“Eesmärk on tõsta Eesti suurima liikluskoormusega teedel ohutust ja vähendada ajalisi vahemaid suuremate linnade vahel. Sellega panustatakse ka liiklussurmade nullvisiooni elluviimisesse ja inimeste turvatunde loomisesse,” lausus Korb. “Eriti tihe on transiitliiklus Pärnu suunal ja suurtest rekkatest möödasõit tekitab igapäevaselt palju ohtlikke olukordi. Kui vaatame eelmise aasta liiklusstatistikat, siis sõidab ööpäevas Tallinn-Pärnu-Ikla maanteel keskmiselt 1500 raskeveokit. Tegemist on kõige suurema rekkaliiklusega maanteega Eestis.”
Keskerakond peab väga oluliseks maapiirkondade inimeste elujärje parandamist ja igapäevatoimingute ladusaks korraldamiseks on ühistranspordi toetuseks kavandatud kokku 109,9 miljonit eurot. Sellest 49,2 miljonit eurot läheb maanteetransporti, sealhulgas ka tasuta ühistranspordi jätkumiseks. Raudteetransporti panustatakse üle 30 miljoni. Oluline on ka see, et säilitatakse saarte ja mandri vahel vähemalt sama võimekus parvlaevaliikluse nõudluse tagamiseks ning Kuressaare liinile tuuakse suurem lennuk, mis parandab lennuühendust Saaremaa ja mandri vahel.
“Eelmise aasta 1. juulist saavad kõik noored ja eakad ning 11 maakonnas ka kõik teised inimesed maaliinide bussidega oma sõidud tasuta teha. Tasuta ühistranspordi esimene aasta on näidanud, et nõudlus on suur ja reisijate arv on kasvanud üle 22 protsendi. Samuti on positiivne, et kõik sõidud saavad nüüd fikseeritud ning neid andmeid on võimalik kasutada paremaks liinide ja väljumiste planeerimiseks. Küsitlused näitavad, et kui ühistranspordi graafikud vastavad inimeste ootustele, siis kasutatakse seda võimalust meelsasti. Vähetähtis ei ole ka asjaolu, et see annab leibkondadele märgatava kulude kokkuhoiu,” märkis Korb.
äkki ei kiirustata? Varsti pidavat ju valmis saama Reilpeldik ja siis veetakse kõik kaup sellega. Siis jäävad teed rekavabaks. Kuna väheneb ka elanike arv ja pensu hind tõuseb märgatavalt, siis kelle jaoks on need uhked 4-rajalised teed rajatud? Ei saa sellest rahapildumisest aru.
Vaatasin Johannese lähetamist Poolast. Lus olid vägevad teed, 5 realised kogunisti, sildade ülesõitude all pöörasid 4-6 külge !!! VÕIMAS. Aga seal peal ,selle mõne minuti jooksil nägin sõitmas 2 rekkat !!…
Poliitikutel jt. oleks kergem nuidugi Tartust Tallinna ja suvekodust pealinna sõita jt.jõmmidel ka, sedasi saab eriliselt CO2 vähendada.ja kliimasoojenemist aidata
Kuhu meil siis nii kiire on.
Õppigem Islandilt – tool pkka lapse kasvu olgu.