Peaminister Jüri Ratas ütles esmaspäeval riigikogus vastuseks arupärimisele, et Rail Balticu projekt on kõigis kolmes Balti riigis jõudnud praeguseks planeeringute faasist projekteerimise etappi ja alanud on või peatselt algamas ehitustööd kõigi kolme riigi territooriumil.
Praeguseks on Ratase sõnul Eestis sõlmitud lepingud raudtee ja sellega seonduvate taristu põhiprojekti koostamiseks põhitrassi kõigil kolmel lõigul, teatas riigikogu pressiteenistus BNS-ile. Alanud on ka tähtsamate kohalike objektide projekteerimine. „Rail Baltic läbib Eestis kokku 864 katastriüksust, neist 621 on eraomanikele ja 74 kohalikele omavalitsustele kuuluvad katastriüksused, mis tuleb Rail Balticu rajamiseks riigile omandada. Käesoleva aasta veebruarikuuks on omandatud umbes 40 maatükki,“ rääkis Ratas.
Peaminister möönis, et demokraatlikus ühiskonnas võtab suuremahuliste taristuprojektide ja -objektide kavandamine aega ja tihtipeale ei ole võimalik prognoositud ajakavast kinni pidada. „Näiteks kestis Rail Balticu planeerimisfaas 2012. aastast kuni 2018. aastani, kuigi optimistlikumate prognooside kohaselt oli planeeringute kestmise tähtajaks juba 2015. aasta lõpp. Nagu siingi näete, on vahe circa kolm aastat,“ nentis ta. Ratas kinnitas, et selliste riskidega oli projekti kavandamisel arvestatud ja Rail Balticu tähtajaks valmimine on jätkuvalt võimalik.
Läti ja Leedu tegevuste kohta ütles peaminister, et ka neis riikides on Rail Baltic sarnases faasis kui Eestis. „Ruumilised planeeringud on kehtestatud Lätis juba 2016. aastal, Leedus 2017. aastal. Eraldi otsuseid vajavaid Kaunase ja Leedu-Poola piiri ning Kaunase ja Vilniuse vahelised lõigud, ka seal on eriplaneeringuid alustatud. Projekteerimistöö on käimas 270 kilomeetri pikkusel trassil umbes 75 protsendi ulatuses. Ehitustöödega on kõige kaugemale jõudnud Leedu Kaunase piirkonnas. 2020. aasta lõpuks sõlmitakse leping Riia lennujaama terminali ja raudtee ehitamiseks. Olulisem on veebruaris Tallinnas kõigi kolme Balti riigi peaministrite poolt üle korratud eesmärk: ehitada Rail Baltic raudteeühendus tähtajaks valmis,“ rääkis Ratas.
Peaminister nentis, et ehitusprotsessi juhtimisskeem praegu ei toimi nii hästi kui peaks ja seda on vaja muuta. „Ühed projekteerivad, ühed teevad ehitushankeid, ühed ehitavad, et siin on vaja rohkem sellist ühe katuse alla viimist teha. Ja ma arvan, et see annab ka parema tulemuse ka selles mõttes ajalises või tempo osas,” ütles ta.
Riigikogu liikmed Ivari Padar, Katri Raik, Helmen Kütt, Riina Sikkut, Indrek Saar, Jevgeni Ossinovski, Kalvi Kõva, Jaak Juske, Lauri Läänemets ja Raimond Kaljulaid soovisid Rataselt teada raudteeühenduse Rail Baltica rajamise kohta. Nad viitasid Riigikontrolli hiljutisele Rail Balticu ehitusele keskenduvale auditile, mis on kriitiline nii tsentraalsete tegevuste kui ka Eesti arengute osas.
Arupärijad soovisid muu hulgas teada, millise hinnangu annab peaminister Rail Balticu projekti senisele käekaigule ning kuidas ta hindab Läti ja Leedu seniseid tegevusi Rail Balticu projekti realiseerimisel.
BNS
mäletagi enam, kes selle lollusega välja tuli. Vist Siim, kui ta Brüsselis rahav raha laamendas. Kohe võtsid tuld Andrus, siis täitis kuulekalt partei käsku taavi ja nüüd on varasemate lolluste elluviijaks Jurka koos 2 liidubandega. Ning mitte ükski pole sellele tobedusele punast tuld näidanud ja valimise eel on taas kõik puhtad poisid, et valige meid jälle ennast petma.
See, et isegi Keskerakond edendab tõeliselt edumeelset raudtee arendust, on uskumatult hea uudis. Areng tulevikku on vajalik, nö. konservandid/tagurlased ei saa siin midagi oma vingumisega muud teha kui end rumalana tunda. Raudtee tuleb kindlasti ja see on ülihea.
Eestimaa reetur Sm.Kolesov jätkab oma äraandja teed.Hiljuti nimetas keegi KaKa teda reeturiks, tuleb välja, et ega ta eksinudki.Lühikese ajaga keskäraandlemiserakond loovutanud Ida-Virumaa, Tallinna, nüüd tahab ta hävitada Eestimaa looduse mittekellelegi vajamineva häbitee reil peldikuga, mille tagajärjel kaovad talud, sood ja rabad, metsad ja loomad-linnud ning eestimaa saab tühjaks kruusast ja liivast.
Miks, Sm.Jüri Ratas?kelle jaoks, kelle huvides?
Eestimaa reetur Sm.Kolesov jätkab oma äraandja teed.Hiljuti nimetas keegi KaKa teda reeturiks, tuleb välja, et ega ta eksinudki.Lühikese ajaga keskäraandlemiserakond loovutanud Ida-Virumaa, Tallinna, nüüd tahab ta hävitada Eestimaa looduse mittekellelegi vajamineva häbitee reil peldikuga, mille tagajärjel kaovad talud, sood ja rabad, metsad ja loomad-linnud ning eestimaa saab tühjaks kruusast ja liivast.
Miks, Sm.Jüri Ratas?kelle jaoks, kelle huvides?
Ja EKRE vahib seda kõike kõrvad lontis pealt.Tooge siis kohe Sanna Marin Soomest enda juhiks, siis võtate vastu ka vaesed koroonahaiged kirikulõhkujad Kreekast.
Emotsioonid, muud midagi, mis tuleb sellest, et te pole asja olemusele siiani pihta saanud. RB on militaar-poliitiline projekt, millel pole mitte midagi pistmist majandusliku otstarbekuse, keskkonna säilitamise ega rahva huvide kaitsmisega.
Kui see poleks nii, siis oleks see raudtee loomulikult projekteeritud nn. “vene laiusega” ehk 1520mm-ks ja suure tõenäosusega oleks see tee juba valmiski. Sellel raudteel oleksid saanud sõita soome rongid, tulgu nad üle Soome lahe praamiga või lahe alt läbi tunneli, seal oleks saanud vedada vene transiiti ka kohalikku kaupa, seda raudteed saanuksid kasutada isegi “partsu porgandid” ehk RB oleks olnud vajalik osa riigisisesest raudteevõrgustikust.
Nüüd saab sellest lihtsalt üks tohutu kallis võõrkeha Eesti looduses, mida pole kellelegi vaja. 1435mm laiuse RB peamiseks eesmärgiks on tagada NATO väekontingendi ja rasketehnika kiire toimetamine Balti riikidesse Venemaa piiri äärde. “Kõrvalsaadusena” sõidavad sellel ka reisirongid Poola, aga kaupa sellel vedada ei saa, kuna on liiga kallis ja ebamugav kogu piirkonna raudteevõrgustikust erineva rööpalaiuse tõttu. Seetõttu on siiani olnud pidevalt kahtluse all ka selle raudtee valmimine üldse. Siim, Andrus, Taavi, Jüri jt on lihtsalt “tublid kommunistid”, kes teevad seda, mida kästakse. Aga käsud tulevad teadagi kust – nende organisatsioonide peakontoritest, mille liige Eesti on.
ise ei saa kaasaja sõjalistest võimalustest aru. Tähtsaid raudteid ei ehitata piiri ehk rindejoone äärde. Seal piisab paarist raketilöögist sildadele ja tunnelitele, et kogu see eeldatav varustuskupatus rivist mitmeks päevaks välja lüüa. Loomulikult sõjaväeehitajad ei venita nii nagu valitsus ja linnavalitsus, kuid ka mõni päev on sõjategevuse arengus oluline. Ning üks rünnak ei saa välistada teist.
On küll ka selline eeldus, et USA püüab enne 3. ilmasõda tuua vaikselt ehk rahulikult siia mitukümmendtuhat oma neegrit, et sõda alustades nad kohe üle piiri rünnakule saata. Eesmärgiks oleks siis tähtsate varustussõlmede äralõikamine, sest õhulahingud toimuvad sellest eraldi. Maapealne edasitungimine sõltub just vaenlase varustusteede äralõikamisest. See halvab osalt ka ründajat, kuid nad näevad seda ette ning asendavad ajutiselt rünnakutega mujalt.
Ise muidugi ei tea, kuid asjatundjad on hinnanud nii Venemaa kui ka USA sõjaväeinseneride töötamisvõimet võrdseks. Ma julgen isegi eelise anda vankadele, sest nemad harjutavad karmimates tingimustes ning neid kannustavad jopptvajumatid ja hüüdlaused “za roodinu”.
Et Eestist tehaks etallermaa, on siililegi selge. Sellepärast ma olengi vastu mis tahes võimsa varustustee siiaehitamise vastu, sest ka meil pole seda vaja. Meie kuulekad jobukakud aga ei oska tulevikku ette näha.
Me maksame koletud summad peale, et sõda ikka meie hoovi peale tuleks. Nii tore kui tankikolonnid siin mürisevad ja paugutavad! Sildade kandevõime suurendamine käib juba aastaid…
Aga mis teha kui suured poisid tahavad kolmandate riikide territooriumitel jõudu proovida ja uusi relvi katsetada. Eriti tore on sõdida kui kohalikud asja vere ja eurodega kinni plekivad.
Keegi ütles “Enam lollimat ettevõtmist ette võtta ei saa” aga tegelikkuses saab küll kuid koroona paneb sellele piduri peale ja päästab meid !