Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa hinnangul ei tasu Rail Balticu edenemise pärast muretseda.
“Mina Rail Balticu edenemise pärast ei muretseks,” ütles minister Aas Postimehele. “Koalitsioonileping ütleb selgelt, et läheme ühenduse ehitusega edasi,” lisas ta.
Ta märkis, et rahandusminister Martin Helme allkirjaga Rail Balticu investeeringute kavas on toodud välja ligi 50 konkreetselt uue raudtee ehitusega seotud objekti ning lisas, et tal on raske uskuda, et rahandusminister ei tea, millele allkirja on andnud.
“Valitsuse ülemus, rahva poolt valitud riigikogu, on ratifitseerinud leppe Läti ja Leeduga, et Rail Baltic valmib,” sõnas Aas.
Minister Aas rõhutas, et praeguseks on projekteerimisel kõik 213 kilomeetrit Rail Balticu raudteed Eestis ja Tallinna ning Pärnu terminalid; 2017. aastal valmis kesklinna tulevase RB Ülemiste terminali ning Tallinna lennujaamaga ühendav trammitee; ning 2019. aasta maist toimub Saustinõmme viadukti ehitus, et Tallinna ringteed kasutavad autod saaksid üle Rail Balticu trassi.
Samuti on tema sõnul käimas hange Rail Balticu vahetusse lähedusse jäävate kõrgepingeliinide ümbertõstmiseks; 2020. aasta lõpuks on välja kuulutatud hanked seitsme trassi ristumise osas Harju- ja Raplamaal, sealhulgas 5 viadukti ning 2 ökodukti. Kõigi nende puhul peaks ehitus algama hiljemalt 2021. aasta kevadel.
2021. aastal on kokku kavas alustada 26 Rail Balticu trassi silla ja viadukti, 7 ökodukti ning 13 trassidega ristumise ehitusega. “Samuti alustame Vanasadama trammiliini rajamist ning esimesi ehitustöid Pärnu ja Ülemiste reisiterminalides,” lisas Aas.
Eesti Konservatiivsele Rahvaerakonna (EKRE) esimees Mart Helme teatas möödunud nädalavahetusel raadiosaates “Räägime asjast”, et Rail Balticu raudteeprojekt edasi ei lähe.
“Tegelikult Rail Baltic ei lähe edasi. Jah, ostetakse küll maid ja istuvad mingid tüübid, kes saavad korraliku palka, kuid tegelikult projekt seisab. Ja see on suurel määral tänu sellele, et meie oleme ta seisma pannud,” sõnas Mart Helme raadiosaates.
“Rail Balticu raames tehakse asju, mis on meie majandusele kasulikud niikuinii. Tänaseni kulutatud raha on läinud viaduktidele ja Tallinna trammiliinile. Kui Rail Balticu ülejäänud osa kunagi ei tule, siis see lennujaama trammiliin on minu arvates hea,” sõnas rahandusminister Martin Helme samas saates.
“Loosungina on hea öelda küll, et Rail Balticu peale on raha kulutatud, kuid tuleb vaadata detaili sisse. Meie üritame seista kulutuste eest, mis on vajalikud ja kasulikud, aga ei aita ehitada raudteed,” lisas ta.
Taavi Aasa sõnul on osa ühiskonnast alati olnud progressi vastu. “Nii lõhkusid ludiidid 18. sajandi Inglismaal aurumasinaid ja tänapäeval näeme 5G mastide hävitamist, kuna need levitavad väidetavalt koroonat. Varmalt kasutavad ühiskonna kartusi ära poliitilised jõud, kes ehitavad kõhedusel põhineva agenda,” lisas minister.
Tema kinnitusel pole EKRE liikmed Rail Balticut siiski lõhkunud. “Vastupidi. Keskkonnaminister Rene Kokk mõtles kaasa, kuidas ühendust Euroopaga ehitada keskkonnasäästlikumalt ja rahandusminister Martin Helme seisis Euroopa Liidus uue perioodi rahajagamisel Rail Balticu eest niisama kindlalt, nagu Antanti Läänerinne,” kommenteeris Aas.
BNS
pole progress. Sest soovil, et mingi piiratud rühm jopskeid saaks kiiremini Eestist ära tõmmata, pole rahalist katet ega mõistust. Meie vähenev elanikkond peab üha rohkem peale maksma raudtee hooldamisele ning mõnisada reisijat ei suuda ealeski kulusid hüvitada. Samuti ei hakka laevad Hiinast laossima kaupa Põhja-Norras, et siis veelkord ümber laadides sõita läbi Soome helsingisse, kus taas ümber laadides jorutada Tallinna, kus taas ümber laadides 80km/t vedada see last meie peremeestele Saksamaal, Prantsusmaal ja mujal. Iga titt peaks aru saama, et otse lasti sõlmsadamasse kohale viies tuleb palju odavam ja kapitalist oskab raha lugeda. Vaadake või praegust mängu maskidega. Taavi on loomulikult ainult 1 lollpea, kes ei oska arvutada, kuid teda lohutab teadmine, et tema saab varem pinsile ega pea selle lolluse eest vastutama.