Tallinn, Stenbocki maja, 8. oktoober 2020 – Valitsus kiitis täna heaks turismisektorile suunatud 5,8 miljoni euro suuruse kriisiabi sihtgrupid ja tingimused. Suurem osa nendest vahenditest liigub sihtrühmadele majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning ettevõtluse arendamise sihtasutuse kaudu. Summast eraldatakse 200 000 eurot, mille sihtrühmaks on rahvusvaheliste kontserdite korraldajad ning mis liigub sihtrühmani kultuuriministeeriumi vahendusel.
Peaminister Jüri Ratas nentis, et turismisektor on COVID-19 tingitult majandusvaldkonnas saanud kõige suurema löögi ning riik proovib jõudumööda rahvusvahelisse kriisi langenud valdkonda aidata. „Viiruse esimese laine ajal eraldas valitsus turismiettevõtjatele 25 miljonit eurot. Nüüd suunasime turismiettevõtjatele täiendavalt 5,8 miljonit eurot, et kriisikahjusid oleks võimalik osaliselt hüvitada,“ ütles ta. „Igaüks meist saab panustada kohalikku turismiettevõtlusesse. Iga kodumaise külastaja panus on täna olulisem kui kunagi varem, et meil oleks ka järgmistel hooaegadel ettevõtteid, keda külastada.“
Väliskaubandus- ja infotehnoloogiaminister Raul Siem märkis, et turismisektori toetuste tingimused on välja töötatud vastavalt turismiettevõtjate spetsiifikale ja kriisi tõttu tekkinud kahjude ulatusele. „Oluline on toetada neid ettevõtjaid, keda ei olnud kevadise kriisitoetuse sihtgruppide hulgas ning neid, kes on erinevatest piirangutest jätkuvalt enim mõjutatud. Nendel ettevõtetel on praeguses olukorras kõige keerulisem vastu pidada,“ lisas Siem.
Vastavalt valitsuse otsusele hakkab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium läbi EASi pakkuma otsetoetusi, mille eesmärk on pakkuda ühekordset tagastamatu abi koroonaviiruse puhangust tulenenud kriisikahjude osaliseks hüvitamiseks. EASi otsetoetuste sihtgrupiks on majutusettevõtjad, atraktsioonid, turismiteenuste pakkujad, giidid, rahvusvahelise liiniveo korraldajad, konverentside korraldajad ja IATA akrediteeringut omavad reisiettevõtjad.
EASi kriisitoetuste suurus ettevõtja kohta jääb vahemikku 2000-60 000 eurot sõltuvalt ettevõtte tegevusvaldkonnast, suurusest, käibekaotusest, riigile tasutud tööjõumaksudest ja vajadustest kriisiperiood üle elada. Turismiteenuse pakkujatele ning giididele on määratud eraldi toetussumma 3000 või 5000 eurot sõltuvalt ettevõtte käibest, samuti saavad rahvusvahelise liiniveo korraldajad taotleda toetust ettevõtja kohta kuni 200 000 eurot.
Taotluste vastuvõtmise alustamisest ning taotlemise tähtaegadest annab EAS teada oma veebilehel ja e-teeninduses. Taotlemine EASi otsetoetustele avaneb tõenäoliselt novembrikuus.
Valitsus suunas kriisiabi vahenditest 200 000 eurot rahvusvaheliste kontserdikorraldajate toetamiseks. Toetuse tingimused töötab välja ja väljamakseid teeb kultuuriministeerium.
Valitsus otsustas 1. oktoobril toimunud kabinetiistungil suunata turismisektorile kriisiabi summas 5,8 miljonit eurot. Tegemist on tänavu kevadel majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja ettevõtluse arendamise sihtasutuse poolt rakendatud kriisimeetmete paketi (suunatud turismile ja väikeettevõtjatele kogusummas 35 miljonit eurot) kasutamata vahenditega.
aru kui me väljas käime aga miks toetatakse neid, kes meelitavad siia satikakandjaid? Kõik, kes siia kontserdile tulevad, olgu 2 nädalat eraldatult kongis. Siis võivad tervetena tagasi minna.
meie klikk ei tee midagi, et leppida kokku satikast puutumatute kohtadega üle ilma, et siis korraldada sinna tellimuslende? Rahul oleks kõik peale satika.
Mõelda vaid, kui palju saari on satikavabad India ja Vaikses ookeanis, samuti Venemaa kolgastes, Kaukaasias, Gröönimaal, Svalbardis ja mujalgi. Piisab turismikorraldajatel tellida lennuk mitmeks lennuks mõnda sooja kohta, reisijaid maa ja ilma. Eriti kui ei nõuta hinge hinda, et ise ratsa rikkaks saada. Parem juba kindel reisijaskond ja kindlad lennud, see tagab ühtlase kasumi ja heaolu. Kui Okeaanialennul tuleb vahepeal tankida, siis reisijad kas ei lahkugi lennukist või viibivad sealsamas lähedal piiratud alal valve all, et ei puutuks kohalike satikalevitajatega kokku. Vahekütusemüük on ju kasulik lennuväljalegi. Samuti saab teha bussiga ringreise nii, et välja haige rahva hulka ei minda või ei puututa nendega kokku. Juhiks reisi kohalik, kelle tervis kindel.
Kuid meie reisikorraldajatel on see viga, et ise korraldavad reise vähesed, suuremad nutjad on hoopis vahendajad, kes millegi eest ei vastuta. Kui turismilehte kaeda, siis neid on üle 100, paljud aga korraldavad reise ise?
Seega on lennureisidega lihtne, raskem on bussireisidega. Neid kasutavad valdavalt vaesemad. Tahad näiteks sõita Hispaaniasse, tuleb läbida Lat, Lit, Pol, Deu, Fra, need pole aga ükski satikavabad. Nii muidugi saaks, et ka seda bussirühma saadaks kohalik valve ning rühma hoitaks kohalikest eemal, kuid selle eest tuleb taas kenasti maksta.
Pealegi tuleb iga 3..4 tunni takka teha kusepeatusi ja ka lõunat tahavad inimesed millegipärast süüa.
Võibolla olekski lahendiks see, kui sellised piiratud hulkumisõigusega reisibussid oleks eriliselt märgistatud ja kõik teaks liiduvabariigiti ka kohti, kus neid eraldi suudetakse hoida. Siis oleks satikata euroturism taas võimalik.
Aga tundes meie pohhuistlikku suhtumist olen kindel, et mitte ükski ahv valitsusest midagi ette ei võta.
vanarahval on siuje ütlemine : katk polevat ise üle vee saanud,
äkki koroona ka ei saa …?
aidakem siis teda ometi turismi ja transpordifirmad ! laevad, lennukid, rongid, bussid appi saata ! egas ilmaasjata teile laenuraha jagata, mida peaksid saama inimesed kaitseks ,eriti need, kes seda kõige rohkem vajavad ja kellele võib lõppeda letaalselt. koroona kohallek.
nüüd on ta kohal, igal pool ja suurendab nakatumisi mitmendas astmes? kas te digijälgimised ja kaardistamised annavad vastuse. kui annavad siis pööblile sellest ei räägita.aga pööbel on see kelle nahast rahad makstakse.
kaardistamisel pole ju mõtet kui haigust reaalselt ära ei hoita.
kehtestada ka sihukese seaduse, et reisima võivad kõik minna, kuid tagasi tulles teevad kõik testi ja kui on nakatunud, siis maksab igavese piraka paki trahvi. See läheks siis kinnimajqas hoidmiseks ja ülalpidamiseks. Aga reisida saaks. Kuid ainult oma vastutusel.