Riigikogu Keskerakonna fraktsioon teeb Vabariigi Valitsusele ettepaneku töötada välja tegevusava, kuidas rahastada juba kohustusena võetud Tallinna Haigla ehitust, soetada hädavajalikud meditsiinikopterid ja rajada Rohuküla raudtee Turba–Risti vaheline lõik.
“Reformierakonna ainuvalitsus võttis 30. juunil vastu otsused, mis avaldavad pikaajaliselt negatiivset mõju nii Eesti tervishoiusüsteemile kui ka regionaalpoliitikale. Riigikogu Keskerakonna fraktsioon on seisukohal, et need otsused tuleb üle vaadata ning varasemalt kinnitatud tegevustega tuleb igal juhul edasi minna,” rõhutas täiskogu erakorralisel istungil eelnõu üle andnud Marek Jürgenson.
Riigikogu õiguskomisjoni esimehe Marek Jürgensoni sõnul allkirjastasid 2019. aastal toonane tervise- ja tööminister Riina Sikkut ning Tallinna abilinnapea Tõnis Mölder riigi ja Tallinna linna koostööleppe Tallinna Haigla asutamise ettevalmistamiseks. “Põhja-Eesti meditsiinilinnaku rajamisest on räägitud aastakümneid. Tegemist on investeeringuga, mis oleks tulnud aastate eest ära teha. Arvestades, et tervishoiuteenuste korraldamine on riiklik ülesanne, tuleb valitsuse otsust nimetada viimaste aastakümnete kõige tervishoiuvaenulikumaks sammuks. Eesti vajab kaasaegse ruumilahendusega Tallinna Haiglat, mis arvestab tänapäevase nakkuskontrolli vajadusi, lisab haiglavoodeid, võimaldab meie piiratud meditsiinipersonali paremat koostööd ja parandab patsientidele raviteenuste kättesaadavust. Tallinna Haigla projekti ära nullimine seaks löögi alla mitte ainult pealinna, vaid kogu Eesti tervishoiusüsteemi toimimise ja tulevase kriisivõimekuse,” rääkis ta.
Marek Jürgenson lisas, et samamoodi tuleb edasi minna mitmeotstarbeliste meditsiinikopterite soetamisega, mida saab kasutada erinevates valdkondades, olgu siis päästetegevus või meditsiiniteenuse tagamine. “Kaasaegsed kopterid aitavad meil vältida sõltuvust ilmastikuoludest ja kindlustavad võimekuse ka talvel külmade ilmadega,” täpsustas Keskerakonna Haabersti piirkonna esimees.
Äärmiselt lühinägelik oli ka Reformierakonna otsus mitte rahastada Rohuküla raudtee ehitust, millega Kaja Kallas näitas oma suhtumist regionaalpoliitikasse ja tasakaalustatud Eesti arengusse, märkis Marek Jürgenson otsekoheselt. “Läänemaa on ainuke Mandri-Eesti maakond, kuhu raudtee ei ulatu. Olukorras, kus märkimisväärselt kallinenud kütusehindade tingimustes on ühistranspordi kasutajate arv hüppeliselt suurenenud, on riigi ülesanne tagada elanikele turvalised ja kiired ühendused ning soodustada keskkonnasäästu, mida rongiliiklus kahtlemata pakub. Väikeriigil ei tohi olla ääremaid. Riik peab vähendama regionaalse arengu suurt ebaühtlust ning tagama Eesti eri piirkondade sotsiaalselt tervikliku ja tasakaalustatud arengu,” selgitas Marek Jürgenson.
Reformierakondlased sellepärast ei tahagi keskerakondlastega koostööd teha et keskerakondlased tahavad sisepoliitikas tagada meie inimeste heaolu. reformierakonda pole see kunagi huvitanud. Võimule saavad nad ka lükates kõrvale segajaid võimule valesüüdistustega. Nüüd on tähtsam välispoliitika ehkki neist ei olene maailmas midagi. Ja raha jaotamine teistele on nagu tilk merre aga neie väikesele riigile kulub ära küll. me vajame ise abi. Isamaa erakond on lihtsalt selleks vaja et arv tuleks välja. Aga eks mõni saab selle tasuks tasuva tllkoha ehkki vähene rahva poolehoid ei loe.
Ajaleht kirjutas Benjast. Igor Kalamoiskyst. Suurest rikkurist. Täna võeti temalt ära Ukraina kodakondsus. Kas sellest keegi kirjutab?
Kahjuks ei, sest oli muutunud Venemaa käsilaseks.
Vaat siis tõde!
“Reformierakondlased sellepärast ei tahagi keskerakondlastega koostööd teha et keskerakondlased tahavad sisepoliitikas tagada meie inimeste heaolu” aga nagu minevik näitab kahte jumalat pole võjmalik teenida.Taga meie inimese heaolu ja olla ka Brüsselis au sees ?
sinna haiglasse pannakse, kui kogu aeg läheb ravi paremaks ja haigeid vähem?
Ning see Rohuküla mõttetu raudtee jauramine jätke kohe järele, see teist head muljet ei jäta.
Rohukülani raudteest – ei tea kui vana sa oled? kuidas ajalooga ? Kui inimesi elas seal piirkonnas veelgi vähem, käis rong Haapsalust-Virtsust-Lihulast-Vigalast-Pärnu ja Rapla ka 🙂 ….
Miks rahvas on praegus sealsest piirkonnast mujale liikunud – töökohtade ja infrastruktuurini puudub juurdepääs turvaliselt. On imelik arusaamine – Rohuküla ei tähenda ainult Haapsalu, lisaks on Hiiumaa, Vormsi, Lihula-Saaremaa Ristilt ühendatud suunaks ning Ristilt ka Dirhamini-Osmussaare või Audeväljani ulatuvad matka-puhkekohad (ilmselt ikka ratastega pere ei jõua pedaalida kogu Eestit ja rong on üks võimalusi, abiks )
https://kesknadal.ee/2022/07/06/taavi-aas-reformierakonna-otsus-peatada-haapsalu-raudtee-ehitus-peegeldab-peaministri-suhtumist-laanemaa-ja-hiiumaa-inimestesse/
Milleks peab ajututele pidevalt kordama, kes ei oska isegi oma jalamatti KÜ-s uksetaga puhastada, arvavad koristaja töö olevat…
Raudtee värgi ülessoojendamist alustasid tegelikult ka reformikad Haapsalus võimul olles- ilmselt ka nemad hakkasid arusaama vajadusest, kuid reform mitmeid asju ise põhjalasknud – tuletame nende pärle meelde : mitu panka nad põhja lasksid ?:)
Haigla vajadus – seda on ju selgitatud, et vanades haiglates pole võimalik ravida tänapäevaselt ja ega kõiki programme Euroopa ei toeta , see on praegu ainulahend – saada veel üks korralik haigla ning kui arvestada, et ka Tallinna piirist Virumaa suunal- Kuusalust-Loksa ,jne. ja Tapa, Alajõeni , Narva- ei ole õiget terviklahendust.
Meil pole isegi õiget Riiklikku Hamba +proteeside ja Silmakliinikut+oper. haigekassa toel olemas – kuskil “nurgas” on midagi ja siin-seal…. . Isegi taastusravi on vähe ja eks selleks olegi vaja korralikku , uut komplekslahendust. Nii saab ka Lasnamäe-Viimsi+Maardu piirkond omale korraliku kiirabi süsteemi
On päris imelik lugeda, et osa inimesi lihtsalt määgib vajalike asjade vastu.
Siinkohal on hea näide :
Rohelised määgisid Russalka piirkonna vastu – nüüd on kõik vait ja ei kiida eriti keegi …. Enne seda irvitati Järvevana tee-Tartu ristmiku ehitust ja küll see riigi meedia mölises – nüüd ei kujutakse ette üldse pääsu ,tänasel päeval.
Nüüd vingusid Rohelised oma rattateedega(varem, et vaja 1suunaliseks Kalamaja, tehti laiad kõnniteed) ja turvalisust, suunata autod minema ja liinibussid ka … – juba on tulemus , linn on valesti arusaanud ja tekitanud võimatu pääsu koju Kalamaja piirkonnas.
Mida te kurat tahate ja kräunute selle Keskerakonna kallal?
Et Reform ei saa Tallinna võimu kätte ja ehituseks omale rahasid suunata?
korda oma vana parteilist lugulaulu. TÕESTA, et see raudtee on kasumlik, siis räägime edasi.
see pole mingi parteiline lugulaul.
Juba sinu kirjutis- tõesta kasumlikkust , on jällegi lapsik. Laar soovitas kogu ÜT likvideerida Ameerikaliku töölkäimisega s/a ja mis tekitatai- külade,asumite , väikelinnade tühjenemine.
Lallu aga ei saanud aru oma pilkases pimeduses ajus, et Eesti pole Ameerika ega Rootsi ja ka mitte Saksamaa- ei saa ka kunagi selleks. Eestimaalase kodutunnetus on hoopis teine. Seega koos põllumajandusega lõhuti infrastruktuur ja edasi hõikas Isamaa(mitu korda oma nime on vahetanud ?!): teeme Vabakonna, siis oli Kodanikeühiskond, siis mõeldi- teeme tõuke-paneku-keskused , likvideeriti viimane ühendav seos.
Kui hakati Keskerakonna poolt ÜT taastama, selgus-et ÜT on ülekoormatud, eriti raudteel ja uuesti tuli hakata logistiliselt lahendama kellaajalisi, päevi jms. väljumisi. Nüüd , kui sa -targutaja, oled vaadelnud analüüse- et inimesed ei tahagi nendes paneku-tõmbe-taha keskustes elada eriti, minnakse maa suunas tagasi.
Prognoositav kasum ongi arvutatud Tallinn-Rohuküla liinile, muuseas ka 1:1 tase on peale taastamist saavutus. Nende andmetega tutvumiseks, pöördu Haapsalu LOV, Läänemaa OV , Majandus-Komm. ministeeriumi poole- selle asemel et külvad sõnnikut ja nõuad siia numbreid.
Seega oled sina mingisuguse erakonna sittur, kes peab tegema maha projekti- mida on need eelnevalt loetletud arvestanud erinevate valitsuste ajal, tehes tööd projektiga.
Eelmises kirjutises on märkimata, et ka Läänemaa , saartel ehituseks on Vasalemmas piisavalt palju materjali, Riisipere on olnud üks selline punkt, kus liikumine on olnud erisuundadesse varem, Palivere – praegu vaikselt arenev, … Kõik need piirkonnad on olnud varem otseselt raudteega seotud. Täna on võimalik, et Haapsalu-Keila vahemik võib olla vägagi vajalik töölkäimise suhtena, Keila areng on olnud tohutu, ka Laagri-Saue.
Sinu arvamus- et reisijaid pole – topi omal seda nutit kraapides ja äppe ning laku …. , et kaupa pole vedada- on ja piisavalt, Rohukülas on selleks ruumi. Ka sõjalises mõistes on raudtee vajalik.
Mina olen rongide ajal kasutanud seda liini vähemasti 12 korda aastas ja ka talvel kui maanteel tuisus sõidukid istusid hangedes, ma sõitsin soojas rongis ning 20 minutilise hilinemisega, tukkudes Balti jaama. Muretult. Ka suvel ajaviiteks käisin Haapsalus päeval ning tuttavate pool Ristil.
Sinu plätserdises ei selgu, kas üldse tead, milline rong välja näeb või hakkad perutama kui vilet annab … ja mis on sinu vanus, arvatav sellise tumetatika vanus, milliseid on normaalsete tatikate hulgas kahjuks palju, viimased saavad aru, investeering pole õhumüük vaid kulutus aastakümneiks.
Võimalik, et oled ka mõne bussi või veokifirma tallukas, kindlasti nende osakaal väheneb teatud osas aga mitteraudtee transporti saabki ümberkorraldada kasvõi igapäevaselt vastavalt vajadustele. Või on meil logistikud oma persed soojaks istunud ja ainult tempel rahavõtjad.
Raudtee osas veel- kasumlikkuse osa on ka uute töökohtade teke piirkonda, töölkäimise ajakulu vähenemine, milline vähendab stressi ja vähendab tervise hapnemist. Seega sa võid ju võidelda siin – mina loodan, et Keskerakond suudab viia selle teostuse ja siis tahaks sinu pilti Haapsalu raudtee muuseumisse- vastane raudteele!
Eelmisele. Loll jutt suhu tagasi.
Küll inimesi haiglasse leidb. korraks lennukiga mõne ahvi haigus alla puistada ja haigeid kohe hulgi.