Eesti võib lähiajal jääda mitme olulise lennuühenduseta, sest praeguse seisuga Ryanairi lennukid alates novembrist Tallinnas ei maandu, tõdeb Riigikogu Keskerakonna fraktsiooni liige Lauri Laats, kelle sõnul tekitab valitsuse passiivsus olukorra lahendamisel nördimust.
“Lennuühendused suurriikidega on meile äärmiselt olulised ja Vabariigi Valitsus peab pingutama, et vältida Eesti ääremaastumist,” kinnitab Riigikogu majanduskomisjoni liige Lauri Laats. “Käesoleva aasta alguses otsustas Ryanair pärast lennujaamatasude tõusu loobuda seitsmest Tallinna Euroopaga ühendavast otselennust. Kui ka praegu selles suunas vastavaid samme ei astuta ja läbirääkimised lähevad vett vedama, siis on see järjekordne tagasilöök Eesti majandusele ja mainele. Ryanair on globaalselt oluline tegija – tegemist on Euroopa suurima odavlennufirmaga, kelle turuosa Eestis oli maikuus 15 protsenti.”
Ryanair pakub tänase päeva seisuga lennuühendusi Ühendkuningriigi, Hispaania, Saksamaa, Itaalia, Austria ja Rootsiga ning kui need peaksid katkema, jääb Eesti Lauri Laatsi sõnutsi muust maailmast eraldatuks. “See tähendab tuhandete turistide liikumist meilt teistesse lennuliiklusesse sõbralikumalt suhtuvatesse keskustesse. Meil jäävad saamata miljonid eurod, mida siia saabunud reisiseltskonnad oleksid majutuse ja teenuste eest maksnud, järelikult ka märkimisväärne maksutulu riigieelarvesse. Kui üks välisturist kulutab Eestis keskmiselt 310 eurot, siis lennujaama kaudu Eestisse saabunud väliskülaline jätab siia poolteist korda rohkem raha ehk hinnanguliselt 469 eurot.”
Lauri Laats toob välja, et järjest rohkem turiste kasutab lennureisideks Helsingi ja Riia õhuväravaid, kus hinnad soodsamad ja sihtkohtade valik mitmekesisem. “Eesti riik peab vaatama suurt pilti ja lühinägelik on oma tegevuses lähtuda vaid Tallinna Lennujaama majandusnäitajatest. Strateegilised ühendused on olulised nii meie inimeste kui ka näiteks rahvusvaheliste suurettevõtete jaoks, kes võtavad seda laienemisplaane tehes arvesse. Head ühendused tagavad majanduskasvu, kuid pärast majanduskomisjonis toimunud arutelu Tallinna Lennujaama esindajatega ei tekkinud mul seda tunnet, et lennuühendused Euroopa suurlinnadega on valitsuse prioriteet,” tõdeb parlamendisaadik.
ei saa sellest tantsust lennunduses absoluutselt aru ja rongide osas ka.
Miks ei saa meil otseühendust rongiga Tallinn-Riia-Vilnius-Varssavi , juba praegu ?. Miks peavad inimesed kihutama bussidega – paljud jätavad seepärast reisimata, sest ei talu Lennukit ega Bussi.
Riia on nõus liini avama ja Eesti ei saa?
Kes see perse on , kes keelab või seisab sellel tegevusel ees? Tooge need molud esile nimeliselt!
……..Lennukid – küll on vaja maksta peale , eelmise Isamaa-REFORMI ajal maksti vist 3* lennufirmadele peale tohutut raha. Ja tants kestab , aina kestab. Saad ainult mõtte – et sõidaks tuttavale külla , juba on see marsruut lõpetatud. teate , pole soovi jahtida mööda neid tuhandete inimestega lennujaamades , jahtides- kas on parasjagu mingi streik vms. Võib olla tatikatel on aega mune sügada ja oma lõustaraamatus sahmida ja pidlistada ja on õnnelikud …… Idioodid.
Vanematel inimestel ei ole seda soovi kapata mööda lennujaama ja eriti kui tervis pole parim.
Muuseas, sama lugu oli bussidega – alguses sai isegi Schwerini ja Berliini. Kõik, kadusid need liinid. Sai Stockholm -Göteborg , ka sinna enam ei saa. Pole võimalik ühtki plaani teha. Kogu aeg oled mingite ärikate tatikate küüsis.
Ja nagu rongide kohta sai öeldud – sõidaks heameelega , oleks paar päeva Riia või Vilniuses või Varssavis. Ei saa . Tatikad määravad.
Jah, tatikad – ärge solvuge , sest te olete kõik ainult seotud oma tutinutidega kraapides. Teil ei saa iial selgeks – liin sõidetakse sisse ja siis tuleb tasuvus – teil on vaja aga ratsa rikkaks saada. Seda näitas ka kui saabus pandeemia aeg- siis hakkasite kohe kärvama , firma läheb pankrotti…, vaja riigi abi. Ja enne seda sõidutasite kasvõi 1.- eur eest Tartusse ja Pärnu!
Haiged ajud olete.