Kairet Remmak-Grassmann: kas uus bussiliin seab Tallinna koalitsiooni püsimise ohtu?

Ummik Tallinnas Pirita teel. Kui pole ühistransporti, siis ummikud suurenevad. FOTO: EERO VABAMÄGI/SCANPIX

Tallinna linnavolikogu linnamajanduskomisjon otsustas toetada ülekaaluka häälteenamusega eelnõu, mis nägi ette ülesande andmist linnavalitsusele, et Piritale lisatakse täiendav bussiliin nr 8A. Lisaks opositsioonile toetasid eelnõu ka koalitsiooni esindajad, kuid vaatamata suurele toetusele, 10 poolt ja 4 vastu, eelnõu istungile ei jõua.

Tallinna linnavolikogu liikme ja eelnõu esitaja Kairet Remmak-Grassmanni sõnul on tegu Tallinnas võimul olevate poliitikute sihiliku venitamisega ja sooviga mitte tegeleda Pirita elanike muredega. „Tallinna linnavalitsus otsustas esitatud eelnõu, mis näeb ette Pirita otseühenduse kesklinnaga, mitte toetada, aga komisjonis leidis see volinike ülekaaluka toetuse. Oma otsuse antud teemal peab tegema veel ka Tallinna linnavolikogu, kuid tänane linnavõim ei pane antud eelnõu päevakorda, et volikogu saaks selles küsimuses seisukoha võtta,“ rääkis Remmak-Grassmann ning lisas, et põhjus on ilmselt selles, et Piritalt valitud volikogu liikmed, kes on kursis piirkonna elanike soovidega, on valmis ka suures saalis antud eelnõu toatema ning võimul olijad pelgavad, et vaatamata linnavalitsuse vastuseisule, tulebki täiendav bussiühendus luua.

„Jääb paratamatult mulje, et Tallinna linnavõimu iga hinnaga kooshoidmise nimel unustatakse elanike tegelikud vajadused ja soovid, sest miks muidu on antud eelnõu olnud menetluses rohkem kui kaks kuud. Vaatamata Keskerakonna korduvatele soovidele, et eelnõu käesoleva nädala istungil menetletaks, otsustas linnavõim seda istungile mitte panna,“ ütles Remmak-Grasmann ning lisas, et on tõenäoline, et antud küsimus võib seada ohtu koalitsiooni ühtsuse ja püsimise.

„Kui väide, et seda soovitakse menetleda koos Tallinna linna 2025. aasta eelarvega vastaks tõele, siis oleks ju linnavalitsus antud eelnõu toetanud. Või on tegemist hoopis asjaoluga, et linnavõimu jaoks on esitanud eelnõu vale inimene,“ küsis Kairet Remmak-Grassmann kriitiliselt ning lisas, et antud punkt istungil näitaks selgelt, kas Piritalt valitud volinikud seisaks oma sõnade eest või toetaks iga hinnaga praeguse linnavalitsuse võimul püsimist. „Kuidas saavad suures saalis eelnõu mitte toetada need volinikud, kes komisjonis eelnõu toetasid ja kuidas põhjendaks oma seisukohti need Piritalt valitud saadikud, kes otsust ei toeta.“

Tallinna linnavolikogu Keskerakonna fraktsioon esitas 6. septembril 2024 volikogule eelnõu, millega anti linnavalitsusele ülesanne lisada Piritale bussiliin nr 8A, mis pakuks võimalust sõita Piritalt otse kesklinna ning tagasi. Linnavalitsus eelnõud ei toetanud, kuid komisjoni koosolekul 5. novembril pälvis eelnõu ülekaaluka toetuse. Järgmise sammuna peab seisukoha võtma Tallinna linnavolikogu, kuid istungi päevakorda seda punkti ei pandud.

Keskfraktsiooni poolt antud ülesanne Tallinna linnavalitsusele näeb ette algatada ja rakendada bussiliini nr 8A käivitamine hiljemalt 1. jaanuariks 2025. Kavandatav marsruut uuel liinil oleks olnud: Viru keskus, Narva mnt, Pirita tee, Merivälja tee, Randvere tee, Pärnamäe tee, Äigrumäe tee ja vastupidises suunas tagasi Viru keskusesse.

1 Kommentaar
  1. Soo 3 kuud ago
    Reply

    Tallinna koalitsiooni püsmist seavad ohtu paljud asjad. Kõigepealt oskamatus juhtida linnaelu , tahtmatus tegutseda linnaelanike huvides Tallinnas oli pikka aega hea ja hooliv valitsus aga nüüd ole midagi head loota nagu ka kogu meie riigis.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.