Tallinna Linnavolikogu liige ja endine Põhja-Tallinna linnaosavanem Manuela Pihlap esitas linnapea Jevgeni Ossinovskile arupärimise seoses Pelguranna trammiliiniga. Pihlapi sõnul on ilmnenud uusi asjaolusid, mis kinnitavad, et otsus suunata tramm Puhangu tänavale tehti just sotside juhitud linnavalitsuse poolt, kuid endiselt on selgusetu, miks alternatiivsed trajektoorid kõrvale heideti.
Manuela Pihlapi sõnul on Pelguranna trammi teemal endiselt vastuseta küsimusi rohkem, kui jagatud selgitusi. „Antud juhul on ka linnavalitsuse liikmed teemat väga erinevalt selgitanud. Kui Jevgeni Ossinovski (SDE) üritas väita, et otsus rajada tramm Puhangu tänavale tehti Keskerakondliku linnavalitsuse ajal, siis abilinnapea Kristjan Järvani (Isamaa) avaldus kinnitab selgelt, et trammiliini trajektoori otsustas tänane linnavalitsus möödunud aasta suvel ja selle kokkuleppe kohaselt pidi linnavalitsus liikuma edasi trassiga, mis ei kulgeks mööda Puhangu tänavat ehk Pelguranna trammitee variandiga D. Nüüd on aga selgunud veel asjaolu, et eelmise aasta lõpus otsustas abilinnapea Pärtel-Peeter Pere (Reformierakond) rajada trammiliini hoopis Puhangu tänavale,“ rääkis Pihlap ning lisas, et neid otsuseid on linnapea Ossinovski varjanud ja seetõttu avalikkust ka teadlikult eksitatud. Rääkimata kohalike elanikega arutelust sel teemal, sest ka neile tuli Puhangu tänava trammitee üllatusena.
„19. juunil 2024 on Tallinna linn edastas kliimaminister Kristen Michalile kirja, milles Tallinna Linnavalitsus kinnitab Kliimaministeeriumile, et Tallinna Transpordiamet, Tallinna Strateegiakeskus, Tallinna Linnaplaneerimise Amet ning Tallinna Keskkonna- ja Kommunaalamet on kaalunud Pelgulinna trammitee alternatiivseid lahendusi ja on ühisel seisukohal, et eelistatakse trajektoori D, mis algab Kopli tänavalt Krulli trammipeatuse juurest, ületab endise Kopli kaubajaama raudtee koridori kaudu Ristiku tänava raudtee viadukti ning kulgeb vana raudteetammi koridoris Paavli tänav T2 kinnistu kaudu Sõle tänavani. Üle Sõle tänava jätkub trammitee koridor Kolde pst 92 kinnistul piki endist raudtee ja kõrgepingeliini koridori Kolde puiestee suunas, tehes tagasipöörde Kolde pst 94a kinnistul ümber Puhangu tn 45 kinnistu,“ selgitas Pihlap.
„Augustis edastas abilinnapea Pärtel-Peeter Pere Kliimaministeeriumile uue kirja, milles muudab trammiliini trajektoori ning asendab selle variandiga, mis kulgeks mööda Puhangu tänavat ehk variandiga B. Kui võrrelda trammiliinide B ja D teeninduspiirkondi, siis selgub, et variandi B potentsiaalne teeninduspiirkond on 6568 ja variandil D 5169 elanikku. Variandi D prognoositav reisijate arv on aga pisut suurem,“ jätkas linnavolikogu liige, kes nüüd ootab linnapealt vastuseid, et millistele analüüsidele tuginedes otsustati Kliimaministeeriumile esialgselt kinnitatud trammiliini D projekt peatada ning ministeeriumile edastati trammiliini B projekt?
Samuti soovib Pihlap teada, miks ei tutvustatud varianti D Pelguranna trammiliini avalikul arutelul. Ühtlasi palub ta esitada kõik uuringud, Pelguranna trammiliini rajamise kohta, sh müra- ja vibratsiooni uuring ning projekti mõjuanalüüs Stroomi rannapargile.
„Ehkki Tallinna ühistransporti tuleb arendada ning uute trammiliinide rajamine peab jätkuma, tuleb seda teha siiski kohalike elanikega arvestades, erinevaid võimalikke variante esitades ning säästes Stroomi rannaparki ja Puhangu tänava keskkonda,“ ütles Pihlap lõpetuseks.
Rahvaalgatus.ee keskkonnas on loodud ka petitsioon „Pelguranna trammiteed ei tohi rajada Stroomi rannapargi ja Puhangu tänava arvelt!“, mis on kogunud üle 3000 allkirja. Rahvaalgatusele saab toetusallkirja anda: https://rahvaalgatus.ee/initiatives/1319-pelguranna-trammiteed-ei-tohi-rajada-stroomi-rannapargi-ja-puhangu-t%C3%A4nava-arvelt
Manuela Pihlapi esitatud arupärimisega on võimalik tutvuda https://teele.tallinn.ee/documents/144406/view?versionId=138118#preview .
Linnavolinike poolt esitatud kõikide arupärimiste ning vastustega saab tutvuda https://teele.tallinn.ee/documents/council/inquiries?page=1&pageSize=10&sortColumn=inquiry.deadlineAt&sortDirection=desc