EVEA automaksu muutmisest: ettevõtjad ootavad eelkõige maksurahu

Sümboolne kingitus rahandusministrile

Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtjate Assotsiatsioon (EVEA) kirjutab automaksuseaduse võimaliku muutmisega seonduvas tagasisides, et ühest küljest ootavad ettevõtjad riigilt stabiilse maksukeskkonna tagamist, teisalt aga ei tohiks riik kasutatud autode omanikuvahetusel registreerimistasu nõudagi, sest see vähendab väikefirmade konkurentsivõimet.

“Ettevõtjale on kõige olulisem, et maksukeskkond oleks võimalikult stabiilne ja pikalt ette näha. Kasvõi automaksu kaotamise või muutmise soovi näitel näeme täielikku prognoosimatust, sest konkreetne maks on kehtinud napilt kolm kvartalit,” ütles EVEA tegevjuht Leho Verk, kelle sõnul ei julge ettevõtjad pidevalt muutuvas maksukeskkonnas enam investeerida. “Ei või iial teada, millise uue maksuga hakatakse ühe maksu kaotamisest tekkivat eelarveauku taas täitma. Riigi loodud ebakindluse tõttu võibki majandus jääda pikalt vinduma. Ootame eelkõige pidevate maksumuudatuste tegemise lõpetamist ja prognoositava majanduskeskkonna tagamist.”

EVEA tõi kooskõlastamiseks saadud mootorsõidukimaksu seaduse muutmise seaduse eelnõu tagasisides välja, et seadust muutes tuleks vähendada omanikuvahetusel riigile tasutavat registreerimistasu.

“Kasutatud sõiduki väärtus ja hind aja jooksul väheneb. Seaduses on küll toodud mootorsõiduki vanusest sõltuvad registreerimistasu kordajad, kuid nende mõju pole piisav ja kasutatud sõidukite hinnad on muutunud liiga kalliks,” selgitas Verk. “Registreerimistasu moodustab kasutatud sõidukite hinnast juba ebaproportsionaalselt suure osa. Selline omandiõiguse riive piirab ülemääraselt ja ebamõistlikult kasutatud sõidukite omanikuvahetusi. Samuti kahjustab liiga kõrge registreerimistasu müügikäibe vähenemise tõttu kasutatud sõidukite müügiga tegelevate ettevõtjate huve.”

EVEA hinnangul oleks nii majanduslikult kui ka keskkonna säästmise eesmärgil otstarbekas kasutada juba toodetud sõidukeid võimalikult kaua.

“Ka ei tohiks alahinnata sõidukite hoolduse, remontimise ja varuosade müügi osa majanduses, kus teiste hulgas tegutseb arvukalt väiksemaid ettevõtjaid. Paljude väikeettevõtete jaoks on kasutatud sõidukite soetamine ainukeseks lahenduseks transpordi korraldamisel, eriti väljaspool tiheasustusega piirkondi,” nentis Verk.

Kõrge registreerimistasu pärast aga müüakse paljud kasutatud sõidukid välisriigi ostjatele, sest liiklusregistri registreeringu kustutamisel ei ole vaja registreerimistasu maksta.

“Selle tulemusel kahanevad märkimisväärselt kohalike ostjate valikuvõimalused mõistliku hinnaga kasutatud sõidukite soetamisel,” kirjutas EVEA enda tagasisides seaduse muutmise eelnõule.

EVEA asutati 1988. aastal väikeettevõtjate esindusorganisatsioonina, mille liikmeskonda kuulub enam kui 6000 mikro- ja väikeettevõtet. EVEA põhieesmärk on kaitsta ettevõtjate huve, aidata kaasa ettevõtluseks soodsa majanduskeskkonna loomisele ja takistada majandusele kahjulike otsuste vastuvõtmist.

BNS

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.