Aas: Helme maanteelahendust tasub kaaluda

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul tasub kaaluda rahandusminister Martin Helme plaani kasutada neljarealiste maanteede väljaehitamisel avaliku ja erasektori koostööd.

“Rahandusministeerium annab riigieelarve läbirääkimistel ette võimalused, mil moel saame rahastada neljarajaliste maanteede väljaehitamist. Kui rahandusministril on seoses Saksamaa ja Austria visiidiga omalt poolt välja pakkuda uus lahendus, siis tasub seda kindlasti arutada ja kaaluda,” ütles Aas BNS-ile.

Minister rääkis, et majandusministeerium valmistab ette järgneva kümne aasta riigiteede hoiukava, milles muuhulgas kavandatakse arendustegevused ja rahastuspõhimõtted kolme põhimaantee neljarealiseks ehitamiseks, samuti arvestatava kasutusega kruusateede muutmiseks tolmuvabaks aastaks 2030.

“Juhul, kui leiame mujalt raha 2+2 maanteede ehituseks, siis saame oluliselt kiiremini edasi liikuda ka kruusateede tolmuvabaks muutmisega,” lisas Aas.

Rahandusminister Martin Helme teatas neljapäeval, et suured infrastruktuuri projektid nagu Tallinna-Pärnu, Tallinna-Tartu ja Tallinna-Narva maanteede neljarealiseks ehitamine ning Saaremaa silla rajamine tuleks teostada avaliku ja erasektori koostöös.

Ministri sõnul andis ta ka korralduse ministeeriumil ette valmistada vastav seadusandlik raamistik ning lähiajal plaanib Helme viia ettepanekud suurprojektide töösse võtmiseks valitsusse.

BNS

4 kommentaari
  1. Viitaja 1 kuu ago
    Reply

    Keegi oskaks selgitada- miks peab 2+2 maantee ehitamisel alati üleskaevama 2 olemasolevat rida ? miks ei või jääda vana tee omale kohale ja vahele jäägu metsamassiiv või laiem muu ala, milline ühendatakse uue 2 reaga, seda vaheala saaks kasutada 110 tsoonis puhkealaks tagasikeeramise kohtadel , samuti kohvikud, WC -d. Täna on ju nii, et reisibussidel sõidavad turistid mööda alevikest , sentigi jätmata , Eestit nägemata ning ka kemmerguid pole. On ju ebaeetiline, kus turistid käivad bensiinijaamas ostams kohvi – ja teevad näo, et no ma siis käin ka wc-s (millise pärast tegelikult tuldi). Kas keegi on teinud arvestuse , kuipalju peale Mäo ristmiku tegemist on kaotanud Paide turiste ?

  2. viitaja 1 kuu ago
    Reply

    maanteede ehitamiseks oleks mõttetu elanikkonna raha kasutada , ainult Raudteetaristu – sest see on kindla kontrolli all. Maanteede osas on ainult õnnetus olnud pidevalt Maanteedeameti hinnapoliitika ja korrashoid ning vaadake neid suuri liiklussõlmi – milline raiskamine ja see hooldus , see kaasatud raha kaob = 0 ühel päeval. Hooldus on erakätes ja seega kaob raha…..
    Raudteetaristu korrastamine hõivaks 80% elanikkonna liikumisvõimalusi ja vähendaks hoopiski kulutusi maanteedele ning suureneks ohutus.
    Raudtee tuleks ehitada
    Riisipere-Rohuküla ja Hiiumaa ning Saaremaa ühendada sillaga , milline tagab otseühendused igal juhul. Samuti Haapsalu-Ristil oleks paljudel võimalik jätta sõiduk ja istuda rongi kasvõi Tallinna ja vahepeal Soomes vm. käia. Meie ametnikud ei suuda mõelda , on ainult huvi RAHA kuskile neelata. Kaasamine peab olema tuntav.
    Rohukülla saaks korraliku kaubajaama- varustada saari nii Saare, Hiiu,kui Vormsi või Osmussaar ja Läänemaa piirkondlik ehitus, milline saaks uue arengu seoses raudteega ja ehituses.
    Saaremaalt,Haapsallu ja Hiiumaale sõidu aeg kahaneks 5 tundi !.
    Virtsu-Kuivastu sild -mida see annaks? ainult suvistele jämmijatele paarile üritusele sõidu ja nagu ikka kumab tahe, et sild muutub tasuliseks- seega saarlased seal ei maksa ja hiljuti tuli välja, et petavad ka veel piletite ostmisel praamile.
    Samas mõelge, Peipsi äärne on samasugune koht nagu Saaremaa- käiakse suvel ja talvel on vaikus- seega kaasta kodanike osalust mõttetusele pole vajalik. Aas on küll põllumehe haridusega ja Helme ajaloolane aga riigis tuleb asju vaadata maksimum kasumiga kodanikele, mitte Maanteedeametile(5 milj./ 1 km teede rajamine ja mõttetud liiklussõlmed, kus raisatakse elektrit valgustusele ka valgel ajal-sedagi pole suutelised tänasel päeval automaatselt reguleerima ja metsik mägede kokkuvedu, selleasemel et aherainest tuhast jääkidest betoonist postidel rajataks)

    Samuti peaks olema Valga ja sealne kaubajaam uuesti ühendatud Pärnuga läbi Mõisaküla(Võruni pole mõtet loota, nagu oli varem Parksepas)

    Kõik need mõted on seotud, et Pärnus ju pidi olema suur ümberistumine Rail Balticale ja Poola …… , ning teine võimalus Ülemistel. Veokid ju pidi laaditama aga veoplatvormidele või konteinerid ja need lendavad 200 km tunnis Poola, milleks kaasta siis inimeste raha maanteedesse, kus kaob ära isegi tänasel päeval aktsiis kütusest, Maanteedeametis aga alla 3000 palka polegi, persed lapikud istumisest

    Püüdke nüüd ikka ajudega mõelda! Ma olen ka agronoom.

  3. Kui 2 kuud ago
    Reply

    aga valitsus luuletab ärikate kaasamisest ja Martin laulab, et teed ei lähe maksuliseks, siis kas pole enam mõistusest ivagi järel või Martin lihtsalt valetab. Ja kui ka teedega toimub pealemakse nagu piletita ühisliiklusele, siis on tegemist ju sotsialismiga ning Martin on Leenini otsene järglane.

  4. Palju 2 kuud ago
    Reply

    segast kumab neist plaanidest läbi.
    Kõigepealt pole minuteada keegi keelanud mandrilt Muhumaale silda ehitada ühelgi ärikal. Hoopis ärikad ise teavad ette, et see on kahjulik. Sest tagasi tuleb teenida esialgne ehituskulu kui ka sellele järgnevad aasta ülalpidamiskulud. Kui paned liiga suure hinna, valib sõitja laeva. Kui hind on jällegi meelitavalt väike, ei tasu see ehitus- ja hooldekulusid.
    Järelikult jääb üle oletada, et käkk tahetaks ekeerata laevaühendusele saarte vahel. Et SUNDIDA valiku puudumisel kõiki silda kasutama ning selle eest ka maksma. Muidugi tehakse erandid “omadele” ja võimuritele, kuid matsid plekkigu siis ka need augud täis. Ning loomulikult on vaja ka kasumit saada, ning mitte väikest.
    Ja kui sillaga midagi juhtub, siis on … ja … . Laevade arvu ja reiside arvu saab aga vastavalt nõudlusele alati muuta. Eriti kui meie elanikkond väheneb nii mandril kui ka saartel.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.