Ühistransport saab uuel aastal juurde üle kaheksa miljoni euro

Uued linnaliinibussid Vabaduse väljakul. Foto: Tairo Lutter/Scanpix

Ühistranspordi toetuseks eraldatakse järgmise aasta riigieelarves 109,9 miljonit eurot, mis on 8,4 miljonit rohkem kui seni.

Arvesse on võetud Saaremaa liinile lisalaeva toomisega, Hiiumaa liinil talvise lisaväljumisega ja Haapsalu raudtee kavandamisega.

2020. aasta riigieelarvega kindlustatakse järgnevatel aastatel suursaarte ja mandri vahel parvalaevaliinidel vajalik võimekus sõidunõudluse tagamiseks. Hiiumaa ja mandri vahel on oodata talvel lisaväljumist ning Saaremaa liini töökindluse tagamiseks soetatakse lisalaev.

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul on oluline panustada saarte elanike kindlustundesse. „Saarlased ja Saaremaa külalised võivad kindlad olla, et nende igapäeva elu hõlbustamiseks ja saareelu nautijate kasvu juures on toeks tulemas uus laev ja ette on nähtud ka vahendid Hiiumaa praamiliikluse tihendamiseks,“ ütles Aas.

Ühtlasi on kavas suurendada ka muude ühistranspordi võimaluste toetusi. „Eelmise aastal alustatud tasuta maakondlik bussiliiklus on selgelt kasvatanud reisijate hulka. Mis veelgi olulisem – inimesed näevad ühistranspordiga liiklemist reaalse alternatiivina sõiduautole,“ lisas Aas.

Tasuta ühistransport kasvatas aastaga bussiga liiklejate arvu üle Eesti ligi 20 protsendi võrra.

Lisaks bussiliiklus edendamisele määras valitsus kaks miljonit eurot lisaraha Turba-Haapsalu-Rohuküla raudteetrassi projekteerimiseks. „Meil on alati olnud soov liikuda edasi Haapsalu raudteega ning nüüd alustame projekteerimisega, et välja selgitada täpne trassi asukoht ja maksumus,“ märkis Aas.

2 kommentaari
  1. avas 2 kuud ago
    Reply

    Elektrienergia eest saate tasuda 40% vähem, ilma et petad ja seadust rikkumata! Soovitan kõigil seda artiklit lugeda – http://bit.do/eepower Ma olen seda kasutanud alates detsembrist ja tegelikult peaaegu kaks korda!

  2. Tehke 2 kuud ago
    Reply

    sellele Taavile selgeks, et praamidel pole oma jõuseadmeid, praame veavad vedurlaevad ehk vedurid ja tõukavad tõukurlaevad ehk tõukurid. Siin käib jutt ikkagi parvlaevast.
    Haapsalu ja Rohuküla raudtee on rumaluse tipp. Inimesi jääb sealkandis vähemaks, mingit olulist tööstust seal pole ega ole ka midagi vedada. Järelikult on see raudteelõik ette määratud kahjumisse ning selle ülalhoid aina seda kahjumit suurendab. Kuni tas mõistus persest pähe ei löö ning seda totakat kahjuraudteed üles ei võeta. On ju see Karilaiu Jaanuse altkäemaks oma valijatele, mitte midagi muud.
    Altkäemaksuliilus ei vaja pealemaksmist, iga inimene maksku oma tegevuste eest ise. Sotsialismiga pole mõtet eputada, ehkki ahneid ja lolle on meil samuti üksjagu.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.