Aas tõrjus opositsiooni kriitikat teedeehituse rahastamise kohta

Maantee ehitus. Foto MARGUS ANSU/SCANPIX

04.11.2019

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul lükkas valitsus tagasi maanteeameti taotluse eraldada igal järgneval aastal 5 miljonit eurot põhimaanteede neljarealiseks ehitamiseks, kuna kehtiv riigieelarve strateegia ei sisalda Euroopa Liidu uue eelarveperioodi vahendeid.

Reformierakonna ning Sotsiaaldemokraatliku Erakonna 16 saadikut soovisid teavet taristuinvesteeringute kohta järgmise aasta riigieelarves ning pärisid, mis kaalutlustel lükkas valitsus tagasi maanteeameti taotluse eraldada vahendeid neljarealiste maanteede planeerimiseks, projekteerimiseks ja maade ostmiseks, teatas riigikogu pressiteenistus.

Aasa sõnul otsustas valitsuskabinet kevadel kiita heaks nii riigi eelarvestrateegia 2020–2023 kui ka 2020. aasta riigieelarve eelnõu riigiülese koondpuudujäägiga ning tulla nii erinevatele kuludele kokkuhoiu kui ka võimalike lisakulude otsuste sisu juurde tagasi sügisese eelarveprotsessi käigus pärast Rahandusministeeriumi suvist majandusprognoosi.

Valitsuskabineti 19. septembri otsuse ja valitsuse 24. septembril heakskiidetud 2020. aasta riigieelarve seaduse eelnõu kohaselt eraldatakse põhimaanteede neljarealiseks ehitamise projekteerimiseks ja maade ostuks järgmisel aastal 4 miljonit eurot.

Aas selgitas, et riigi investeerimisvõimalused selguvad riigi eelarvestrateegia ja aastaeelarvete koostamise käigus. Hetkel on koostamisel uus teehoiukava, kus kajastatakse järgmise aasta riigieelarve ning riigieelarvestrateegia osas tehtud valitsuse otsuseid.

Muu hulgas suurendatakse Aasa sõnul projektide ettevalmistamise mahtu 4 miljoni euro võrra ning kruusateedele katete ehitamise mahtu 10 miljoni euro võrra.

“Siinkohal tuleb märkida, et kehtiv riigi eelarvestrateegia ei sisalda Euroopa Liidu 2021+ eelarveperioodi vahendeid, kuna läbirääkimised Euroopa Liidu institutsioonidega alles käivad. Kehtiv teehoiukava 2018–2022 on koostatud 2018. aasta sügisel, tuginedes riigi eelarvestrateegia 2019–2022 ja 2019. aasta eelarvele,” ütles Aas.

Ta lisas, et teehoiukava sisaldab muu hulgas ka riigiteede indikatiivset rahastamise vajadust aastatel 2023–2027. Indikatsioon annab võimaluse vahendeid paremini aastate lõikes planeerida ning sõltuvalt riigi võimalustest teostada objekte varem või edasi lükata või otsida teisi rahastamise alternatiive.

Lisaks on analüüsimisel suuremate tee-ehitusobjektide teostamise võimalused averus ehk siis era- ja avaliku sektori koostöö raames.

“Oleme Euroopa Kontrollikoja auditiga tutvunud ja kindlasti arvestame averusprojektide ettevalmistamisel auditis toodud tähelepanekute ja riskidega. Rahandusministeeriumis on juba väljatöötamisel ka vastavad averusprojektide rakendamiseks vajalikud põhimõtted ja juhised, et muu hulgas vältida auditis toodud riskide realiseerumist Eestis,” ütles Aas.

BNS

2 kommentaari
  1. .... 6 päeva ago
    Reply

    KUI me tahame kliimavärki peatamisele kaasa aidata, siis MIKS on meil vaja suurendada autode arvu ja kimamist?
    Seal kus kaevandused, sinna on teid vaja…

  2. Tehke 1 nädal ago
    Reply

    Taavile selgeks, et jutt on RADADEST, mitte ridadest.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.