Liiklussurmade põhjendamine

Sõiduautoga kokku põrganud registreerimata mootorratta omanik põgenes pärast õnnetust sündmuskohalt. MARKO SAARM/SAKALA/SCANPIX

Veel möödunud aasta lõpul oli rõõm tõdeda, et liikluskultuur on Eestis teinud pika sammu edasi ja aasta lõpuks oli hukkunute koguarv madalaim alates 1945. aastast. Eelmisel aastal hukkus liikluses 48 inimest, aasta varem oli see arv 71.

Nüüd on asi palju hullemaks pööranud. Avariide arv kasvab ja juba teame, et hukkunuid on 51! Aga kes tagab, et lähipäevil neid juurde ei tule? Viimasel kahel kuul  on iga kolme-nelja päeva tagant üks hukkunu.  Eelmise aastaga võrreldes on liiklusõnnetuste arv tõusnud 8%, vigastatuid on kirjas 10% ja hukkunuid 45% rohkem.

Väga raske oli jaanuar. Teed pidevalt libedad ja Maanteeamet ei suutnud täielikku ohutust tagada.

Traagiliste õnnetuste suur arv oli arutlusel valitsuse erakorralises liikluskomisjonis.

Talvisest teehooldusest ei ole mõtet rääkidagi, sest olukord eriti just maapiirkonna teedel on kehv. Paljude meetmete hulgas oli ka majandusminister Kadri Simsoni  korraldus talviste liiklusolude parandamiseks.

Suvel on muidugi häda selles, et autojuhid hindavad oma võimeid üle ja rooli taga käib igasugune kõrvaline tegevus. Sealhulgas mobiilide kasutamine ja, mis veel hullem – sõnumite saatmine või telesaadete vaatamine sõiduajal. Kihutajaid püütakse taltsutada kiiruskaameratega, aga nonde asukohad on juba ammu pähe kulunud. Igale meetmele otsitakse ka vasturohtu.

Ainuüksi Lõuna prefektuuri töötajad on Koidula ja Luhamaa piiripunktis sel aastal Eestit läbinud turistidelt konfiskeerinud enam kui pool tuhat siinmail keelatud antiradarit, mille kasutajad loodavad sel viisil ära hoida kiiruseületusega vahele jäämist.

Siseministeeriumi asekantsler Raivo Küüt rääkis, et inimeste käitumist liikluses aitaks ohjeldada see, kui võtta rohkem kasutusele mehhanisme, mis automaatselt tuvastavad rikkumisi. Ta tõdes, et inimeste töölevärbamine on oluliselt kallim kui uute tehnoloogiate kasutuselevõtt. Põhja politseiprefekt Kristjan Jaani nentis, et karistuspoliitika võib saada uued pöörded – senise leebe hoiatamise asemele hakatakse karmimalt karistama.

Palun olge hoolsad ja ärge tehke EV100 puhul „sünnipäevakingitust” – saja hukkunuga aastat!

Kn

10 kommentaari
  1. Kindlasti 6 aastat ago
    Reply

    pole süüdi kehvad teed. Just kehvale teele sõites võetakse kiirus maha ja sõit kulgeb ohutumalt. Üheks süüdlaseks on küll üle mõistuse lubatud kiirus, kuid veelgi suurem oht on inimeste endi pohhuism ja valehinnangud. Annad jobule auto kätte, sõidab 40-ga, midagi ei juhtu, edasi aga arvab, et 120-ga on sama ohutu. Kuigi oht kasvab kuubis ehk 3 korra asemel 27 korda! Inimene ei tunneta end autona (seda suudavad vähesed), sellest ka vead ja õnnetused. Näiteks ka tippsportlased maailmas. Neil on aga kaitseks loodud toed ja rihmad, tavalist jobujuhti aga lihtne rihm enamasti ei päästa.
    Et inimene ise ei suuda ega taha oma võimeid hinnata ja sõiduoludega kooskõlastada, tuleb teda selleks sundida. Mitte tema elusäilitamise pärast, vaid et ta teisi ei ohustaks.
    Kui kehtiks raudne karistusviis, et jota kohe 3-ks kuuks trellide taha, järgmine kord 3+3 jne, siis hakkaks juht ruttu mõtlema, kas tasub 13.08. sõita lakkutäis peaga, kui vabaks saab 13.11. ehk juba vastu talve. Samuti kaob tema juhtimisõigus ning alles aasta pärast saab vormistada uue loa. Ja nii edasi 1+1 ja 1+1+1 aasta. See paneks paljud mõtlema.
    Kiirustajad saaks 3 korda kergema karistuse – 1 kuu aresti, 2. korra eest 1+1 kuud jne. On ju jabur mõelda, et Tallinn-Tartu maanteel 89km/t sõitvast autost peaks mööda sõitma, et ise sõita lubatud 90km/t. Liikluseeskirja järgi ta tohiks mööduda küll aga kiirusega 90km/t. Arvutage, mitusada meetrit peab ta läbima, et mööda saaks. Ja palju ta ajas võidaks kui 89km/t asemel sõidaks Tartu 90km/t. Kui mujal molutab ta maha pool tundi või rohkem.
    Seega on meie mõistusega lood ülimalt kehvad. Me teame seda kõike aga MITTE MIDAGI EI TEE!
    Reinsalu tuli välja mõttega hakata jotasid ja kiirustajaid rangemalt karistama, kuid isegi kolme äbariku valitsus pole midagi teha jõudnud ega vist tahagi. Sest laipu lugeda on ka saavutus.

  2. Maali Maalt 6 aastat ago
    Reply

    Liiklus surmad on näide sellest kui saamatu on Keskerakonna valitsus, kes on lasknud asjadel lihtsalt minna.
    IGAS valdkonnas on elu halvemaks läinud peale Keskerakonna võimule tulekut.

    • Vello 6 aastat ago

      Muidugi! Paneb kohe imestama, et sina veel elus oled. Aga üldiselt on teada, et umbrohi ei kao.

  3. ei kihutamisele 6 aastat ago
    Reply

    Ometi ei pea vurama täie üheksakümnega! Aeglasem sõit annab ka parema pidurdusmaa. Nüüd on politsei ka tänavatele aetud. Oli ka viimane aeg.

  4. aeg mõelda 6 aastat ago
    Reply

    Peaks tegema kõigepealt alkonormid Euroopaga sarnasteks. Soomes on 0,5 promilli, sama ka Lätis lubatud.
    Jääksid pooled joodikud vähemaks.
    Ülejäänud aga hakkaksid mõtlema.

    • Lisaks 6 aastat ago

      jotadele ja ülbikutele on palju neidki, kes ei tohikski autot juhtida. Nad ei oska hinnata kaugust ega auto laiust. Paljudel on vilets nägemine ja reageerimisaeg laus aastates. Olen sageli näinud, kuidas paljud hetked maha magatakse, ehkki seda oodatakse. Näiteks punase tule taga seistes. Pole siis ime, et autorong hakkab liikuma pidevalt hilinedes suurte vahedega autode vahel, mida hakatakse kiiruga täis võtma, kuid ei arvestata, et taas pidurdades luuakse nii ohtlik olukord ja põksud on kerged tulema.
      Reageerimisaega saaks määrata juba liikluseksamil ning enne mitte läbi lasta, kuni kõik korras.

  5. Peatagem urbaniseerumine 6 aastat ago
    Reply

    Liiklussurmad tekivad pealesurutud urbaniseerumisest mis tekitab negatiivset stressi.
    Vene ajal inimestel polnud negatiivset stressing sest :
    1)NSVL-s polnud kodutuid sest eluase oli tasuta.
    2) Puudusid kodukulud sest toasoojus ja gaas toidu valmistamiseks oli tasuta.
    3) Polnud puudust kannatavaid inimesi,toitu jagus piisavalt ja oli odav.
    4) Polnud vaja maksta Eluaseme laenu terve elu sest pankasid ei eksisteerinud.
    5)Spordisaalid ja huvialaringid olid tasuta.
    6) Haridus oli tasuta ja palju etem kui Oxfordi oma.
    7)Elu oli rahulik ja muretu sest kusagile polnud kiiret.
    8) Inimesed olid oennelikud.
    9) Inimesed puhkasid Musta mere aares,transport sinna oli poolmuidu. Ka Eestis oli palju kuurorte,tuntud oli P2rnu kuurort.
    10) Traktoristide pidustused ja eriti veel pulmad olid rahvarohked.
    Pikad lauad vaarusid roogade raskuse all. Kaasajal saab ainult unistada sellistest pidustustest ja vaadata vaid Hollywoodi filmidest kuidas Itaalia maffioosod panevad pidu pikkade laudade tags kus on sadu inimesi-nii kuis NSVL-s traktoristid panid pidu.
    11) NSVL-s ehitati kosmoselaev SSI millisest USA suudab vaid unistada sest neil puuduvad teadmised ja raha sellise ehutamiseks.
    12) NSVL-i juhtisid juudid kes tapsid maha 66 miljonit inimest.
    Vaata otsingust Aleksandr Solnzenits6n 66 millions people killed by Jews Bolsheviks.
    13) NSVL ei lagunenud aga reorganiseeriti EL-ks.

  6. mnjah 6 aastat ago
    Reply

    Põhjuseid on mitmeid:
    1. autode arvu kasvuga ja liikluse tihedusega juhtub ka õnnetusi rohkem
    2.halb liikluskultuur
    3.stress ja väsimus, sest sõitmine käib peamiselt tööle ja tagasi ja vahemaad aina pikenevad
    4.neljarealiste teede puudumine
    5.euroteede sügavad kraavid, mis ei võimalda väiksemagi vääratuse korral teelt välja sõita(mis oleks kindlasti ohutum), vaid teise autoga kokku põrgata
    6.kõrvaltegevused roolis, kiirus ja alkohol
    Neist loetletutest vast kõige rängemad on alkohol, kõrvaltegevused ja neljarealiste teede puudumine.

    • Muidu 6 aastat ago

      nõus, kuid kindlasti pole põhjuseks mingid 4-realised teed. Piisab kui oleks 2-realine ehk vastassuunad oleks eraldatud. Ning kus oleks kindel kiirus, nt 60km/t. Meil pole ju kuskile (kommunismi või hauda) kiirustada. Kes sõidab aeglasemalt, peab kiirema mööda laskma. Iga 5km järel peaks olema ka laiem ala, kus aeglasemad saaks ka peatuda, et kiirvoog mööda lasta. Ning aeglased võiks üldse teist teed sõita.
      Seega minu ettepanek ongi siuke, et Tallinn-Tartu teele tuleb keskele rajada vahesein (igihalja hekiga keskel või nn müratara) ning kehtestada kindel kiirus. Kus on võimalik ohutult mööduvaid mööda lasta, tuleks eraldi märgistada. Siis ei roniks keegi ette ja keegi ei saaks ka kindla kiiruse rajal kellestki mööduda, sest kõik sõidaks ühesuguse lubuatud kiirusega. Kes aga möödub, kohe rajalt maha ja trahv 10000€ paneb juba mõtlema. Sest enne trahvi ülekandmist autot ja juhiluba kätte ei saa. Kohe oleks kord majas. Muidugi sobiks selline nõue ka mujale. Praegu aga kökerdab kombain oma 20km/t ees ja hõivab 2 auto sõiduraja.
      Kuid teedelõikudel, kus seni rohkem õnnetusi, tuleb kohe piirkiirust vähendada 30km/t võrra. Pärast võrrelda, palju see aitas laipu kokku hoida.

  7. maali maalt 6 aastat ago
    Reply

    Eelmine Maali Maalt on liba. Peale Keskerakonna tulekut, on elu just paremaks läinud.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.