Majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul on RB Raili endise juhi Baiba Rubesa kriitika, nagu oleks Keskerakonna valitsusse tulemisega muutunud Eesti seisukohad Rail Balticu projekti suhtes, alusetu.
“Juba 2005. aastal vastu võetud Keskerakonna põhikirjas on öeldud, et erakond toetab mõtet alustada eeltöid Euroopa rööpmelaiusega lõunasuunalise kiirraudtee Rail Balticu rajamiseks. Ka lähemal ajal oleme antud raudteele toetust avaldanud – nimelt oli vastavasisuline punkt ka 2015. aasta valimisplatvormis. Meie hinnangul väärib Eesti kiiret ja mitmeid võimalusi pakkuvat raudteeühendust Euroopaga. Riigikogus olles kuulusin ma aga Rail Balticu toetusrühma, mille aseesimees ma muuseas ka olin. Seega tuginevad need etteheited valedele alustele,” ütles Simson BNS-ile.
Simsoni sõnul ei saa kuidagi nõustuda etteheitega, et Balti riigid ei teeks Rail Balticu rajamisel koostööd või tõmbaksid tekki enda poole. “Kõik riigid tegutsevad ühise eesmärgi nimel, milleks on Baltimaid Euroopaga ühendava kiire rongiühenduse rajamine. Lähtume kolmes parlamendis ratifitseeritud leppest ja lepingulisest tööjaotusest, mida Rubesa on küll püüdnud tulutult avada. Ükski kolmest riigist pole tahtnud kokkulepitud riiklikke ülesandeid Läti keskkontorile üle anda,” lisas ta.
“Kõigi kolme Balti riigi parlamentide poolt ratifitseeritud Rail Balticu leping sätestab, et projekti tervikuna koordineeritakse keskselt, kuid siseriiklik projekti täitmine – sealhulgas kõik projekteerimine, täpse trassivaliku ja planeeringutega seonduv – on iga riigi siseselt juhtida. Sel eesmärgil asutasidki Eesti, Leedu ja Läti ühisettevõtte RB Rail, kus on osalus igas riigis projekti arendamise eest vastutavatel ettevõtetel,” märkis minister.
Kui projekt saab Euroopast planeeritud toetuse, siis liiguvad riigid Simsoni sõnul kindlasti projektiga ajakava kohaselt edasi. “Ühisettevõtte töö kulgeb sujuvalt edasi – hetkel on käimas avalik värbamiskonkurss uue juhatuse esimehe leidmiseks ning kuni tema ametisse astumiseni tagavad ettevõtte juhtimise järjepidevuse teised RB Raili juhatuse liikmed,” ütles Kadri Simson.
Vahetult enne oma ametiaja lõppu ametist taandunud Rubesa kritiseeris neljapäeval pärast ametist lahkumist antud pressikonverentsil teravalt projekti ning süüdistas kolme Balti riiki huvide konfliktis, kritiseerides spetsiifiliselt ka Keskerakonna valitsust.
Tema sõnul toetas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) hallatav projektifirma Rail Baltic Estonia esialgu sellist projekti elluviimise mudelit, mida juhib ühisfirma. Hiljem aga seisukoht muutus.
“On huvitav, et pärast seda, kui Keskerakond saavutas Eesti valitsuses poliitilise juhtpositsiooni, olid samad MKM-i ametnikud ning Rail Baltic Estonia juhid kindlalt vastu toimivale ühisettevõttele,” rääkis ta. Üks ametnik ütles Rubesa sõnul, et Balti riikidel pole ühisfirmat vaja ning kui Euroopa Komisjon selle olemasolu tahab, tuleks neil ka selle eest maksta.
“Rail Baltic Estonia praegune tegevjuht on korduvalt öelnud, et me rajame lihtsalt rööpaid ning peame varsti ehitama hakkama, ignoreerides visiooni luua uus majanduskoridor ning vajadust edendada digitaliseerimist ning innovatsiooni, et mõju oleks jätkusuutlik,” ütles ta. “Eks ole näha, kelle riiklikes huvides selline seisukoha muutmine olla võib,” lisas Rubesa.
Kesknädal.ee
RB tuleb peatada sest eestlastele it. kultuuridele on maaomand puutumatu.
Vaenlased tahavad tappa meie rahvust ja selle tarbeks kehtetute seaduste abil deporteerivad eestlasi…
“Eestis kulub igal aastal autokütusele umbes 10 miljardit eurot, mis teeb 7500 eurot iga inimese kohta (rinnalapsest raugani). „See raha läheb naftašeikide taskusse. Milleks me neile seda kümnist maksame, kui nutika planeerimise abil saaksime kõik oma sõidud tehtud kodumaal toodetud energiaga?” püstitab Jarmo Tuisk küsimuse. ”
Auto paaki,bensiini ja diisli asemel,vala vett : http : / / m. stins. biz / auto/
Tsepeliinid lendavad ilma kytuseta : http://www.solarship.com
Rail Baltika sisu seisneb rynnakus ja kuriteos kapitalistlikku yhiskonna korralduse vastu…see on karistatav enam kui 15 aastase reaalse vangla karistusega. Seaduse kehtestamiseks meil on 6igus haarata relvad kaitsmaks isamaad punaste okupatsiooni vastu mis erahuvides on vastu v6tnud korruptiivse seaduse ja selle abil 66nestab kapitalistlikku moraali ja varastab maid…
Rail Balticu Eesti eelarve olevat 1,3 miljardit. Selle summa eest saab osta 260 lendavat taldrikut.Lendavad taldrikud on raudteest tunduvalt odavamad. Raudtee iga miili maksumus on sama mis neljal lendaval taldrikul.Libarohelised on Erakonnas Eestimaa Rohelised . Pakkusin nende seinal Rail Balticu asendamist tsepeliinidega mis on loodusele kahjutud kuna ei tarvita kytust ja ei vaja raudtee ehitamist-ei vaja looduse lagastamist.
Tähendab eurooplased hakkavad sõitma ja eestimaalased jäävad oma nendestki sõiduvõimalustest ilma, sesr
rong peatub vaid Pärnus ja Tallinnas /kas Raplaski, on küsitav /
Tähendab kõik vahejaamad jäävad sõiduvõimalustest ilma. Kui ometi eurovolinik käis manitsemas, et rongiliiklus oleks igati esiplaanil ja tekitatud maanteeliikluse asemel. eelisjärjekorras.Miks siis pärismaalased sest osa ei saa.
Ja paljuks välismaalasi hakkab rongiga sõitma siit läbi ? Seda enam, et nad ei peatu siin -milleks.
Pärismaalased aga Tallinna ei pääse ! Kui siis 2-3 korda pikema ajaga. kui seni. See ääremaastab nad lõplikult.
Vana liin tuleb täiega alles jätta, ka remontivajav osa, mille remondi Edelaraudtee lubas ise teha. 1,5 miljonit ei ole mingi raha .
Ehk öeldakse lõpuks pärismaalastele, mida siin vedama hakatakse. Ja määratakse kindlaks ka need karjäärikohad, et oleks täpselt selge, kes kodudest ilma jäävad ja kuhu osta ei tohi.