Soome otsustas ametlikult liituda Rail Balticu ühisettevõttega

Foto: MKM

Soome valitsus otsustas reedel asutada raudteevaldkonna terviklikuks arendamiseks eraldi ettevõtte Oy Suomen Rata AB, mille üheks tegevusvaldkonnaks saab majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni sõnul osalus Rail Balticu ühisettevõttes RB Rail AS.

„Möödunud aasta novembris tegin Soome kolleeg Anne Bernerile ettepaneku, et Soome võiks liituda Rail Balticu ühisettevõttega. Juba toona avaldas minister valmisolekut taolist sammu astuda ning mul on rõõm tõdeda, et see valmisolek on tänaseks formuleerunud Soome valitsuse ametlikuks seisukohaks ja Soomest saab Rail Balticu ühisettevõtte ametlik osaline,“ lausus majandus- ja taristuminister Kadri Simson.

Soome valitsuse reedese otsuse kohaselt luuakse raudteevaldkonna terviklikuks arendamiseks kontsern Oy Suomen Rata AB (töönimi), millel on viis erineva tegevussuunaga tütarettevõtet ning läbi tütarettevõtte Rail Baltica hakkab Soome ühisettevõtte RB Rail AS osanikuks.

Soome valitsuse hinnangul on Rail Baltica valmides Soome transiidile uueks kanaliks põhiturgudele. Samuti aitab osalus Rail Baltica rajamises  Soome valitsuse hinnangul arendada raudtee põhivõrgustikku Helsingist põhja suunas.

Kolme Balti riigi transpordiministrid esitasid Soomele ametliku kutse Rail Baltica ühisettevõttega liitumiseks möödunud aasta lõpus.

Eestis liigutakse Rail Baltica arendamisel muude tegevuste kõrval käesoleval aastal edasi ka Ülemiste reisiterminali ja Muuga multimodaalse kaubaterminali arendamisega – mõlemad kohtobjektid on olulisteks sõlmpunktideks ka ühenduses nüüd projektiga liitumise ametlikult otsustanud Soomega.

1 Kommentaar
  1. Miks 2 aastat ago
    Reply

    Kata ei too välja, mitu miljardit põdrad mõtlevad sellesse totrusesse uputada? Ja kui see aitavat arendada ka nnede põhjasuunalist raudteed, siis palju meie peaksime peale maksma? Sest kaupa ju pole ja mida on, see liigub palju odavamalt meritsi. On ju meilgi neid tonte, kes jutlustavad tõsimeeli, et Hiinast tuleb raudteetsi lääne kaup just Eestisse, kust ta saadetakse pikemat teed jõnksuga teise laiusega raudteel edasi Palermosse ja Sevillasse.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.