Koalitsioonikõneluste teemadeks on keskkond, energeetika ja transport

Keskerakonna, Eesti Konservatiivse Rahvaerakonna (EKRE) ja Isamaa koalitsioonikõneluste teemadeks on teisipäeval keskkond, energeetika ja transport.

Lisaks arutavad võimalikud koalitsioonipartnerid ka kodanikuühiskonna, e-riigi ja uute tehnoloogiatega seonduvaid küsimusi, ütles Keskerakonna pressiesindaja Andre Hanimägi BNS-ile.

“Kõneluste algus on teisipäeval tõenäoliselt ennelõunal,” märkis ta.

Esmaspäeval jätkusid kõnelused majandusteemadega ning BNS-i andmetel vältasid need hiliste õhtutundideni. Esmaspäeva õhtul jooksva päeva läbirääkimiste kohta osapooled kommentaare ei andnud.

Välis- ja julgeolekupoliitika plokist sai valija möödunud teisipäeval kinnituse, et Eesti jääb Euroopa Liitu ja NATO-sse. Päev hiljem saavutati maaelu plokis konsensus toetada mesilasperesid ja põllumehi.

Hariduse plokis arutas koalitsioon möödunud neljapäeval kaks tundi, kuidas teha Eestist Islandiga sarnanevat jalgpalliriiki. Reedesel poliitikute püstijalapressikonverentsil selgus aga tõsiasi, et ülikeerukas tervishoiu plokis polnud peamiseks otsuseks mitte haigekassa rahastust või haiglavõrgu tulevikku puudutav, vaid pisidetail, et EKRE-l ei õnnestunud läbi suruda abortide rahastamise lõpetamist.

Laupäeval arutasid läbirääkijad siseturvalisuse teemasid. Olulist tähelepanu pöörati piiri tugevdamisele ning kohalike korrakaitseüksuste ja vabatahtlike suuremale kaasamisele siseturvalisuse tagamiseks. Piirivalveküsimustes lepiti kokku selles, et luuakse eraldi eelarvega piirivalve struktuuriüksus politsei- ja piirivalveametis, samuti tõhustatakse piirivalvuri õppesuunda sisekaitseakadeemias.

BNS

1 Kommentaar
  1. Keskkonna 2 aastat ago
    Reply

    ja energeetikaga on lihtne: tuleb arendada tuule, lainete, päikese kasutamist ja vähendada põlevkivi arulagedat raiskamist. Kui kohe vähendada põlevkivi tootmist 10 korda ehk 2 miljoni tonnini, siis ollakse valmis kiiresti seda lünka täitma, muidu käiks meil see nikerdamine aastakümneid. Võtke õppust sõdadest, just selleaegsed purustused on saanud aluseks uutele ehitustele ja looduse kasutamise viisidele. Meie aga soiume mitte millegi ümber aga ise naeratame rahvale, et meie TEGIME!
    Ja tahaks saada selget kava: mida millal tehakse ja kes teeb ja kuidas vastutab. Mitte huinamuinat: toetame, arendame, soodustame jne.
    Liiklus ja vedu on juba keerulisem valdkond. Sest üks tahab väheneva rahvastiku oludes üha laiemaid maanteid, et inimesed rohkem end surnuks sõidaks, teine tahab hakata ehitama lolli tunnelit lahe alt, et põdrad saaks kiiremini lätakate viina kallale.
    Samuti tuleks päevakohaselt ja arukalt hinnata, mida meil üldse on vedada ja kas meid mingiks läbiveomaaks ka kasutataks. Pean silma sjust selle totra Reilpeldiku mõttetust, sest mõnesaja parasiidi vedamiseks Riiga või Kaunasesse seda ehitada pole ju mõtet. Ja loota, et 3. ilmasõjas saaks sellega tuua siia sõda pidama tuhandeid sakslasi, prantslasi ja hispaanlasi, on samuti eos sündinud värd. Piisab raketilöögist ja sild on maas siin ja seal. Seega lõpetage ajuvaba lootus, et Reilpeldiku ülesanne on võita 3. ilmasõda.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.