Minister Mailis Reps: haridus on kõige võimsam vahend, millega maailma muuta

Foto: Haridus- ja Teadusministeerium

Haridus- ja teadusminister Mailis Reps tunnustas täna Kadriorus toimunud vastuvõtul parimaid koolilõpetajaid. “Olete palju saavutanud, kuid veel rohkem seisab ees. Õpime ju kogu elu,” ütles Reps. “Tundke saavutatust rõõmu, aga ka tähelepanust, mida edukas õppetöö ja sotsiaalne aktiivsus kaasa toovad.”

Minister Mailis Reps märkis, et paljud filosoofid on pidanud haridust kõige võimsamaks vahendiks, millega maailma muuta. “Eestis on kõikidel aegadel osatud haridust väärtustada,” sõnas Reps. “Teadmistel põhinev ning sidus ühiskond on see, mis suudab kindlustada eesti keele, kultuuri ja omariikluse järjepidevuse.”

Minister soovis lõpetajatele jõudu tulevikuks: “Teid ja teie saavutusi on Eestile väga vaja, olete meie tuleviku kujundajad. Laias ilmas õppides jääb teie kodu ikka siia Eestimaale. Valikuid on palju ning tänasest õpite elukoolis. Saatku teid tulevikus oma pere ja sõprade toetus, olge heatahtlikud, uudishimulikud ja koostööaltid!”

Vastuvõtule oli kutsutud 600 parimat üldharidus-, kutse- ja kõrgkoolide lõpetajat. Esmakordselt said kutse kõik Eestimaa koolid. Vastuvõtt parimatele lõpetajatele toimub alates 1922. aastast.

5 kommentaari
  1. Piinlik 1 aasta ago
    Reply

    seda Mailise suust kuulata.

    • Elmer Hill 1 aasta ago

      Ootad sa sellelt pseudoministrilt midagi mõistlikumat?Minister on ta tänu Jüri kõrval algusest peale seismisele-nagu vankumatu tinasõdur-ja seejuures pole ajusid eriti vaja.Seesama oli ka ju Savisaare pliitilise tapmise juures asjamees (mitte et Savisaare pärast tuleks nüüd pisaraid kallata-aeg teeb oma).

    • Mailis 1 aasta ago

      on siis abitimukas.

  2. Kui 1 aasta ago
    Reply

    mandub haridus, mandub ka riik, selles on selle eestvedajal Mailisel õigus.
    Mida me aga hariduselt ootame? Kas paberit või oskusi elus kuidagi moodi läbi vedada või ka midagi uut luua? Arvan, et eesmärk peaks olema viimane, kuid inimkond juba jaotub nii, et üliandekaid on 0,5…2% (hinnangud erinevad), samapalju idioote. Vahepealne osa (96…99%) on siis see, kellest midagi võib kuskile saada, kuid üle 90% neist on ainult kohatäitjad, kes midagi uut ei loo.
    Edasi tuleks küsida, mida me selle rõhuva enamikuga koolis teeme ehk kuidas hindame? Kas anname samasuguse 1-punni paberi nagu Aaviksoo või püiame liigitada teadmiste ja oskuste järgi? Nt 100-pallilises astmestikus, Juku saab matas 57, inkas 83, ajaloos 84, kehkas 92, vüssas 45, kemmas 38 jne, on kohe näha, et Juku on rakendusainetes sitavõitu ning iga kool sellist ei tahagi, kuid mälu on ja udu oskab ajada, las läheb keskbandesse Mailise abiliseks. Nii me ei tee roppe vigu ega püia sokutada lolle teadlasteks, kes oskavad ainult pappi välja pressida. Kuid umbluud ajada oskavad.

  3. Haridus 1 aasta ago
    Reply

    on kõige tõhusam relv, et hävitada eestlus.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.