Erinev alkoholipoliitika Euroopa Liidus paneb mõtlema. Kui meil on piirmääraks 0,2 promilli, siis vaid üle piiri sõites Lätti, muutub seadus koheselt 0,5 promilli lubatava juurde.
Järgmine piir Leeduga vähendab lubatud määra vaid ühe promilli võrra. Iirimaa karmistas hiljuti oma alkoholipoliitikat ja nüüd on neil piirmääraks tavajuhile 0,5 promilli, algajale roolikeerajale vaid 0,2 promilli, kutseline juht on võrdsustatud tavajuhiga 0,5 promillini.
Alkoholi- või narkojoobes sõidukijuhtimise eest süüdimõistmise korral on Iirimaal maksimaalseks karistuseks 5000 eurot ja/või 6 kuud vangistust.
Omapärane mõõtmine on Austrias. Algaja juht (kuni kaks aastat) 0,1 promilli, elukutseline juht samuti 0,1 promilli ja tavajuht on lubatud 0,5 promillini. Alates 0,8 g/l (promilli) võetakse juhiluba ära!
Inglismaa ajab lausa ihukarvad püsti, neil on piirmääraks 0,8 promilli!
Milleks selline virrvarr meie ühtses Euroopa Liidus? Kõike tahetakse ühtlustada ja võrdsustada, aga alkoholi teema on kuidagi lohakile jäetud. Samas nõutakse kauplustes ümberkorraldusi, et „kärakas seina taha viia”.
Ja veel. Kõigis Ameerika Ühendriikide osariikides on lubatud joobeastme piiriks 0,80 mg/l kohta ehk 0,8 promilli, kuid see kehtib alates 21. eluaastast. Kuni 21. eluaastani kehtestavad kõik osariigid nulltolerantsi, mis tähendab, et karistama hakates alates 0,20 mg/l ehk 0,2 promillise joobe juurest. Muid riike vaadates selgub, et osades riikides ei ole piirmäärasid seatud, mis tähendab, et rooli võib istuda ka otse baarist tulles. Peamiselt asuvad need riigid Lõuna-Ameerikas ning Aafrikas.
Paraku meenub siin ka meie eelmise riigi vastav seadusandlus. Siis oli karistatav joove üle 0,5 promilli ja seda mõõdeti „Mohovi – Šinkarenko torukesega”. Miilits murdis selle otsad lahti, nagu süstimisel ampulli ja andis autojuhile puhumiseks. Et ikka asi korrektne oleks, pisteti tihti klaastoru teise otsa kummist „põrsakene” ja siis tuli see täis puhuda. Kui torukese keskel olev indikaator värvus roheliseks, oligi joove tõestatud. Karistuseks juhilubade äravõtmine.
Euroopa Liidus peaksid täna olema kõigile arusaadavad ja võrdsed lubatud alkoholi piirmäärad veres.
Kn
Viina hinda mudku tõstavad. Nüüd lasi Läti seda alla.
Rahvas juubeldab ja mudgu ostab juurde.
Kas tõesti see ekre arvas, et teeb hääd`?
Kukkus vällä, nigu alati.
Sotsid võisid pahad olla , aga joodik-eestlane, alkoholi pidev sissevedaja on ju sotside fänn.
Riik peaks ka huvi tundma nende suurte vabalt sisseveetavate alkoholikoguste , kodupoodide ja vedajate vastu.
Lätlased tahavad Eesti arvel elada.
Mingi segane värk. Alko hinnad on Eestis hoopis tõstetud ja seda tootjate poolt. Osad ka langesid aga isiklikult pole seda nagu tähele pannud. Tootjad ilmselt kasutasid alatult seda langetust ära ja tõstsid hinda või jätsid samaks ja vahekasu abil tõstsid juhtide ja omanike kasumeid. Või mõni tõstis ka tööliste palka?
võiks piirmääraks igal pool olla 0,2‰, sest mingi alkokoguse võib saada ka kõrvalainetest. Kuid üle selle 0,3…0,5‰ läheks juba paksu trahvi alla ning alates 0,6‰-st 3 kuud aresti ja auto ära.
Ameerikas joovad Wiskit ja sõidavad. Kui mees püsib jalul, võib ka sõita.
Kui ei, kohe politsei plate peale!
Ei meie omad jalul püsiks!
Niikui saad üle piiri, võid juua üsna palju. Koju tulles mõõda haisu.
Äkki tikuvad ligi.
Iga korraliku söömaaja juurde kuuluvad napsud.
Eri toitudele ka erijoogid.
Pole paha, kui neid õpitakse tarbima.
Siis saab ka piirmäärad Ameerika tasemele viia.
Nemad on vabadusega harjunud ja seda võtta ei saa.
Kui siin ka hinnad inimese tasemele tuuakse, pole enam kärakas nii populaarne noorte hulgas. Neile sobib vähemalt praegu taskukohane narkots ja kui veel longeroni peale juua on kaif ideaalne.
Veidi kannatust ja sõidame Lätti!
Viinad head ja õltsi saab ka.
Olen päris paljudes Euroopa riikides autot juhtinud. Reeglina erineb sealne liikluskultuur meie omast kardinaalselt, mistõttu on seal ka sõitmine meie omaga võrreldes meeldivam. Millegipärast õpetatakse sealsete juhtidele, et nad ei ole liikluses üksi või vähemalt mitte kõige tähtsamad. Seetõttu on sealne liiklus sujuvam, arvestatakse teistega, kiirteedel antakse teises reas sõitjatele teed jne.
Kui saabud koju, on kõik teisiti, tekib mingi pinge ja ärritus. Mõni arvab, et maanteel peab sõitma teistest 2 korda aeglasemalt ja teda ei häiri seegi, et ta sellega liiklust takistab ning pidevad möödasõidud temast tekitavad liiklusohtlikke olukordi. Sageli juhtub ka seda, et nii sõidetakse teises reas kõrvuti samasuguse “targaga” esimeses reas. Möödasõiduks peab siis suunduma vastassõiduvööndisse. Samas on neid, kes sõidavad arulagedalt stiilis “võimalik vaid Venemaal”. Ja see kõik juhtub peamiselt kaine peaga!
Muidugi on õige, kui reeglid on üle Euroopa sarnased. Kuid alkoholi piirmäära ei tohiks mingil määral Eestis tõsta. Vastasel juhul ei julgeks enam koduaiast välja minnagi. Mis siis saab, kui nad veel napsitanud on?!
Viin on pettusega kalliks aetud.
Nüüd tehakse seda ka välismaasikaga.