Jufereva-Skuratovski: kiusamisvastaste programmide kasutuselevõtmist raskendab inimressursi puudus

10.10.2019

Riigikogu kiusamisvaba kooli toetusrühma esimees Maria Jufereva-Skuratovski tutvustas kolmapäeval Tallinnas toimunud konverentsil “Märkan ja sekkun”  Eesti koolijuhtide seas läbi viidud küsitluse tulemusi. Küsitluse eesmärgiks oli välja selgitada, kuidas koolijuhid hindavad kiusamisvastaste programmide efektiivsust ja vajalikust ning millised probleemid tulevad programmide kasutamisel esile.

Üle 90% küsitlusele vastanutest tunnistasid, et programmi kasutusele võtmine aitas vähendada koolikiusamisega seotud juhtumite arvu. Venekeelsed koolid on võrreldes eestikeelsete koolidega kasutanud vähem erinevad väärtuspõhiseid programme, sest venekeelsed materjalid on tulnud kasutusele hiljem. Vaatamata sellele on venekeelsed koolid näidanud kiusamisvastaste programmidega Kiva, Vepa, Vaikuseminutid, Sõber Karu programm ja Tore liitumise vastu üles suurt huvi.

“Koolijuhid toovad programmi kasutamisel peamise probleemina esile inimressursi puudumist. Sageli on õpetajad üle koormatud ning neil puudub motivatsioon võtta enda peale lisakohustusi. Samuti viitasid koolijuhid sellele, et kooli ja vanemate vaheline koostöö on puudulik,“ ütles Jufereva-Skuratovski, lisades, et rahalist aspekti välja ei toodud, kuna programmi maksumus on reeglina olnud koolidele jõukohane.

Haridus- ja teadusministeeriumi andmetel on 82% Eesti koolidest kasutusele võtnud vähemalt ühe kiusamisvastase programmi. 2019. aastal on haridus- ja teadusministeerium eraldanud vastavate programmide toetamiseks eraldanud ligi 550 000 eurot. Eesmärk on, et 2021. aastal kasutaks 85% päevase õppega koole ja 95% koolieelsetest lasteasutustest mõnda teadus- ja tõenduspõhist programmi kiusamise vähendamiseks

3 kommentaari
  1. Mis 6 aastat ago
    Reply

    elajas on Maaša arvust inimRESSURSS? Kui inimesed, siis nii ka öelgu. Kui tema ei oska eesti keelt, siis las vähemalt toimetajad õiendavad Maašakese veakesed ära.

  2. Peep Leppik 6 aastat ago
    Reply

    Kaasmaalased!
    Toogem kooli tagasi PEDAGOOGIKA (see ürgvana kasvatusteadus) ja saamegi normaalse olukorra… Kui jätkame pseudoteadusliku lähenemisega (laps on täiskasvanuga võrdne ja kõik inimesed ühesugused), siis süvenevad vastuolud veelgi. Pedagoogika aitab kõike hoida tasakaalus, sest kiusamine ise ei kao kunagi (see on looduspärane nähtus) – inimeste arv, raha ja projektid ei aita…

  3. uskmatu-toomas 6 aastat ago
    Reply

    See on nende aastatega tehtud koolireformide tulemus ja mitte ainult kooli ! Ei jätku inimesi,ei jätku raha jne.
    Kui vene ajal oli harilikult ülemus oma kompententsist üks aste,harva ka kaks astet kõrgemal siis tänapäeval pole 5-6 astet mingi küsimus.Samas vastutusest ei tasu üldse rääkida see on olematu !

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.