Maksim Volkov, Aleksandr Zdankevitš ja Andres Koldre, Tallinna Linnavolikogu liikmed
Tallinna Linnavolikogu on pealinna esindus- ja seadusandlik organ, kus arutatakse ja võetakse vastu otsuseid linnaelu erinevate valdkondade kohta. Kuigi enamasti räägime linnavalitsusest, siis just volikogus määratakse suuresti linna arengusuunad. Iga volikogu liige esindab seejuures konkreetse linnaosa elanikke. Lisaks komisjonidele ja linnavolikogu koosolekutele, tuleb volinikul hoida kontakti oma valijatega, kes annavad juhiseid oma piirkonna elukeskkonna parandamiseks.
Volinikul tuleb regulaarselt kohtuda linnaosa elanikega, et olla nende soovidega kursis. Näiteks anti Lasnamäel teada, et muu hulgas soovitakse linnaosa territooriumil näha täiendavat idasuunalist kaugliinide bussipeatust. Statistika näitab, et tallinlastel ja Tallinna külalistel on välja kujunenud Lasnamäel koht, kus oleks vajalik bussipeatus Ida-Eestisse suunduvatele bussidele. Selliseks peatuseks on Mustakivi, kus Tallinna saabuvatest kaugliinide bussidest väljub ligi 40% reisijatest vaatamata sellele, et seal ametlikku peatust ei ole. Nädalavahetustel võib see protsent olla ka kuni 60.
Loogika ütleb, et sama palju inimesi istuksid selles kohas ka bussi peale, kuid selline võimalus momendil puudub. Seetõttu on kujunenud paradoksaalne olukord, kus Lasnamäe elanik kulutab ligi pool tundi bussijaama jõudmiseks, et kümne minuti pärast sõita mööda oma koduakendest. Ametliku linnadevaheliste ja rahvusvaheliste busside bussipeatuse loomine Mustakivi peatusesse annaks võimaluse hoida kokku aega ning vähendada koormust linnatranspordile ja linna taristule bussijaama piirkonnas.
Maksim Volkovi, Aleksandr Zdankevitši ja Andres Koldre ettepanekul arutasid seda küsimust linnavalitsus ja vastavad ametid. Töö käigus õnnestus leida tehniline lahendus ja määrata koht Mustakivi kaubanduskeskuse lähedal, kus on võimalik ehitada kaugliinide jaoks bussitasku. Kuna logistiliselt on Mustakivi transpordisõlm juba ülekoormatud, oli see ülesanne üsna keeruline.
Ees ootab projekteerimine ja planeerimine, et luua vajalik infrastruktuur busside ootamiseks ja turvaliseks pealeminekuks. Lisaks on vaja leida vahendeid järgmise aasta eelarves. Kulude kõrval on igal juhul suured ka tulud – väheneb liikluskoormus kesklinnas, paraneb transpordivõimalus Lasnamäel ning Harjumaa valdade ja teiste piirkondade vahel. Kaugliinibusside kasutamine muutub kahtlemata atraktiivsemaks.
Linna mastaabis väike töö võimaldab seega lahendada mitu muret korraga. Kui igapäevane töö otsuste elluviimisel on linnavalitsuse ametnike töö, siis just linnavolikogul tuleb sellised ettepanekud välja töötada ja pakkuda ideid, mis võtavad arvesse linnarahva soove. Just seda ootavadki valijad linnavolikogu liikmetelt!
kaeda kaarti, siis Tallinnas olekski arukas 2 kaugliinide bussikat. Itta ja kakku (Narva, Tartu) minevad liinid lähtuks Laagna või Mustakivi kandist ja lõunasse ja läände (Pärnu, Haapsalu) minevad Järve või Järvevana kandist. Nüüd on bussikas linna sees, kust kehv välja liikuda. Vaja oleks aga just bussile leida kergem lähtetee. Inimene peaks küll rohkem sinna liikuma, kuid selle ühisveo eest peab hoolitsema juba linnavalitsus.
Kuna Kimm jätkab külma kõhuga Aasa Taavi, Ratta Jurka ja Savisaare Etkari lollusi linn autodega lämmatada, siis teisiti ei saagi. Hoitaks kesklinn linnamaksuga 100€/tund autodest tühi, saaks bussika ehitada ka kesklinna ja väljasõiduteedki oleks vabad.
Muide, ka Moskvas väljuvad erisuunaliinad just lähedaste metroojaamade lähistelt. Ei pea enam kõik kolistama Štšolkovosse. Kord sinna sõites hilinesime terve tunni, hommikul oli tippaeg. Nüüd saime Tušinskajast ilma raskusteta välja.