MKM analüüsib ametite funktsioonide ühendamist

Taavi Aas

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium viib järgmise aasta märtsiks läbi analüüsi ministeeriumi haldusalas oleva nelja ameti osas, et selgitada välja millist kasu tooks ametite funktsioonide ühendamine.

MKM moodustas koos maanteeameti, veeteede ameti, lennuameti ning tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ametiga juhtkomisjoni, et viia läbi analüüs ja luua võimalik tegevuskava transpordi ühendametite loomiseks. Analüüs lähtub võimalusest luua praeguse nelja ameti asemel kaks, kus üks tegeleks transpordiliikide ülese planeerimise ja investeeringutega ning teine järelevalvega.

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa sõnul peab esmalt hindama, mil moel oleks ametite ühendamine kõige mõistlikum. “Märtsiks valmiva analüüsiga näeme, kas ametite funktsioonide ühendamine tooks endaga kaasa kodanikele paremaid teenuseid ning siis saab valitsus otsustada, kas liikuda ühendamisega edasi või ei,” lisas Aas.

Loodud juhtkomisjoni veab eest MKM-i transpordi asekantsler Ahti Kuningas ning juhtkomisjoni liikmeteks on nelja ameti peadirektorid. Komisjon peab järgmise aasta 1. märtsiks esitama valitsusele ühendametite loomise analüüsi ja tegevuskavad, mis lähtuvad eeldusest, et uued ametid saaksid alustada ümberkorraldatud kujul tegevust 2021. aasta jooksul.

Kuna analüüsitakse kahte võimalikku eraldi ametit, luuakse ka eraldi töörühmad, kus MNT peadirektor veab eest liikuvuse töörühma ning TTJA peadirektor juhib järelevalve töörühma.

“Nii väikses riigis nagu Eesti on mõistlik üle vaadata erinevate transpordiliikide planeerimine ning kas nende koos planeerimine ja elluviimine oleks otstarbekam. Mitmed Euroopa väikeriigid on selle suuna võtnud ning töörühmadega oleme sammu võrra lähemal, et saada teada meile parim lahendus,” lisas liikuvuse töörühma juht ja maanteeameti peadirektor Priit Sauk.

2 kommentaari
  1. Kuna 10 kuud ago
    Reply

    liiklemisviisid on põhimõttelisetl erinevad, siis ei näe küll mõtet kokku panna autod, laevad, lennukid, kosmoselaevad.
    Põhimõtteliselt tekiks juurde 1 ülevaataja ehk 1 uus ametnik koos oma õukonnaga. Sest allosakonnad ju jäävad nagunii. Seega piisaks hoopis MKM-i sees oma ametnike koondamisest. Just seal on neid raalisokijaid küllaga. Allasutistes aga on nt arvepidamine juba ühitatud ja paljud raamatupidajad said kinga.

  2. Kodanik 10 kuud ago
    Reply

    Minu arvates tuleks Kapol kiiremas korras uurida mis ikka on toimunud meie WOOl kalafirma ümber. See ei ole ühtigi nii üheselt mõistetav . J a et just seda firmat on VTA sihikindlalt kottinud ,uurinud – puurinud juba pikemat aega. Ja seda mitu korda sagedamini kui kõiki teisi kalafirmasid . Aga kui palju on uuritud vahetult väljamaalt sissetulevate partiide puhtust? Ja miks oli VTA –l nii vastumeelne kui mr. Järvik tundis huvi VTA tegevuse vastu? Ja mis osa on selles kantsler Lemettil.? .Miks ta ei edastanud minister Järvikule adekvaatset informatsiooni ? Ja meedia suunatud rünnakud Järviku vastu? Kas tõesti juhuslikult?Miks VTA nüüd kui juba kuu aega ei ole olnud ühtki bakterit leitud just JUST NÜÜD JÕULUAJAL PANEB MEIE EESTI pereFIRMA KINNI?. Kellele on see kasulik? VTA, Lemettii, meedia?!. VTA on nagu mingi riik riigis. See asi ei lõhna hästi see
    lõhnab pikaajalise kokkumängu , räige korruptsiooni järgi e. infooperatsiooni järgi Keegi tahab seda perefirmat eest ära koristada kasutades selleks kõikvõimalikke k.a. lubamatuid hoobasid.Kas selle suure meediakäraga otsitakse korruptsiooni meil ikka õigest kohast?

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.