Turba, Saue vald, 8. detsember 2019 – Peaminister Jüri Ratas avas täna uue raudteelõigu Riisipere ja Turba vahel, mis on üks osa pikaajalisemast valitsuse sihist arendada rongiühendust Rohuküla suunal.
Peaministri sõnul on uue raudteelõigu avamine erakordne, sest taasiseseisvunud Eestis on vaid korra rajatud uus raudtee, kui 2011. aastal valmis Koidula piirijaama teelõik. „See on kindlasti oodatud ja märgiline samm nii Harju- ja Läänemaa inimestele kui ka Eestile laiemalt,“ lausus Ratas.
Ratase sõnul tagavad head transpordiühendused, et kodu kaugus sobivast töökohast, huvialaringist, koolist või ka vaba aja veetmise võimalustest ei piira inimeste igapäevaseid valikuid. „Ma tänan ja tunnustan selle eest kõiki inimesi, kes on avatava raudteeliini eest seisnud ning selle teoks saamisse panustanud. Tänasel sõidul nägime, et liin annab mugava, ohutu ja kiire võimaluse oma igapäevaste sõitude tegemiseks ning asjaajamisteks,“ kinnitas peaminister.
Ratas toonitas, et elektriraudtee on keskkonnasäästlik transpordiviis ning energeetika ja tööstuse kõrval üks olulisi valdkondi, kus kasvuhoonegaaside heiteid vähendada. „Raudtee elektrifitseerimine on üks tõhusaimatest viisidest vähendada inimtegevusega kaasneva keskkonnamõju. See aitab tagada, et jätame sama kauni Eestimaa ja koduplaneedi ka meie tulevastele põlvedele.“
Valitsus kinnitas 2017. aastal suuremahuliste transpordi taristuinvesteeringute programmi, mille kogumaht ulatus 135 miljoni euroni. Suur osa valitsuse ellu viidavatest lisainvesteeringutest suunati raudteeinfrastruktuuri arendusse. Programm nägi ette Haapsalu raudtee esimese etapi Riisipere-Turba vahelise lõigu ehitust, mille jaoks planeeriti 8 miljonit eurot.
Tegu on Eesti kiireima raudteelõiguga, mille maksimaalne lubatud tunnikiirus on 140 km/h. Uhiuuel üle kuue kilomeetri pikkusel Riisipere-Turba raudteelõigul hakkab rong sõitma kuni 11 korda päevas.
Riigikogu menetluses olev järgmise aasta riigieelarve eelnõu näeb ette 2 miljoni eraldamist Turba ja Rohuküla vahelise raudtee ning Ellamaa raudteeviadukti projekteerimiseks.
see rong saaks kohe lennatses minema, kuluks 6 kildi läbimiseks 2m 34s.
Vèga hea sündmus. Järgneva lõigu planeerimine peaks olema 2* kiirem ja 3aasta pärast peaks rong olema Haapsaluni või vähemalt Haapsalu -Ristini(vähendaks autode voolu Virtsu ja Haapsalu, ka Nõva suunalt Tallinna, parkimisala) ja 4aastaga peaks olema Rohukülas, et Hiiumaaga oleks võimalik väiksem transpordi üleveo vajadus.
Kui raudtee Haapsaluni valmib, oleks ka sellel veereval Soomusrong-muuseumil koht Haapsalu Raudteemuuseumis. Samuti kõik , kes on vastu rongiühendusele-ei taba täna, et Haapsalu arengul on tohutu potentsiaal nii kuurordina kui elukohana ja Hiiumaa arengule ning samuti Vormsile suur panus.
Kui juba RAUDTEEDEGA TEGELETE, VÕIKS IKKA SELLE PÄRNU RAPLA LÕIGU TAASTADA. POLE JU KALLIS 1,5 milj. JA EDELARAUDTEE VIST OLI, KES LUBAS KUNAGI OMA RAHADEGA TEHA KUI ALLES JÄETAKSE.
BUSSID VÕIVAD JU JÄÄDA, AGA RONG ON IKKA VAJALIK. NAGUNII EI MAHU KOHALIKUD RONGID KIIRREISIRONGIDE JA KAUBARONGIDE VAHELE KOPERDAMA.