Anneli Ott: keegi ei taha elada tolmu sees

Riigikogu Keskerakonna fraktsiooni liige Anneli Ott tunneb headmeelt, et majandus- ja taristuministri Taavi Aasa eestvedamisel pööratakse nelja aasta jooksul suurt tähelepanu kruusateede tolmuvabaks muutmisele.

“See on äärmiselt oluline tasakaalustatud Eesti arengut silmas pidades,” märkis Kagu-Eesti toetusrühma esimees Ott. “Mitmed kinnisvaramaaklerid on rääkinud, et pärast seda, kui kruusatee said kõvakatte alla, müüdi läheduses elavad majad kiiresti ära. See on mõistetav – keegi ei taha elada tolmu sees.”

Hiljuti suurendas valitsus tänavu kruusateedele eraldatavat summat kolm korda 15,5 miljoni euroni. Sel aastal algavad tööd 48 teelõigul kokku 201 kilomeetril. Eesmärk on, et aastaks 2030 saavad tolmuvabaks kõik need teed, kus liiklussagedus on vähemalt 50 autot ööpäevas. Oti sõnul tuleks aga välja töötada võimalus, mille alusel saavad kõvakatte alla ka need teed, mis jäid praegusest valikust välja, kuid mis on kohaliku elu seisukohast äärmiselt olulised.

“Korraliku kattega teedel peavad autod paremini vastu ja see võimaldab käigus hoida koolibussi, mis on just noortele peredele ülioluline,” ütles Keskerakonna juhatuse liige ja Võrumaa piirkonna esimees Ott. “Loodetavasti saab kruusateedele katete ehitamiseks aastas eraldatava 15 miljonit eurot kirja panna ka riigi eelarvestrateegiasse 2021-2024.”

6 kommentaari
  1. Elmer Hill 8 kuud ago
    Reply

    Anneli, uuenda oma siinset kaanefotot-praegune muutub läilaks.

    • Ei 8 kuud ago

      saa, siis läheb õudseks. Juba nagu Maarika oma. Kui Maarikal on veel võimalus ette sokutada Vändra Aveli oma, siis Annelil pole sedagi luksust.

    • Elmer Hill 8 kuud ago

      Näete, Harry oma verbaalse kõhulahtisusega troonib kõikjal, aga oma kriitilisi arvamusi ma KN-s enamei näe.Elagu Ratase-Repsi-Kõlvarti diktatuur!

    • Miks 8 kuud ago

      sa siis arvustad halvasti, KIIDA, ja sa oled alati willkommen nagu paluti mutukad Saksamaale kohalikke peksma, mõrvama ja vägistama.

  2. to mitte 8 kuud ago
    Reply

    Jutt jumalaõige !!!
    Kohalikud “Euroopa romulaomanikud” tahavad kiirem sõita ja loomi ning loomakesi alla ajada.
    Ei taha pesta oma autot -maksab kui pesila peseb,ise ei viitsi.
    Aukudega teel vaat kui ettevaatlikult sõidavad,aeglaselt. Nagu metsavahel peabki aj harvem ka.
    Ega pole tarvis RMK lolliderajale autoga sõita ja se läbi joosta see 1-3 km-kest. Mis hellitate oma täissöönud keret, loodusesse tleb ikka jalgsi minna.
    Ni ja tolused hakkavad kihutama joomase peaga kui ilma, autoromude kui muude jubedalt undavate “paatidega” mis välja mõelnud ja kohalikus valmis tehtud. Nii koleda häälega, nendega saab läbi metsade üle põldude loomi taga ajada. Tõesti ,mul tekib paanika sest jubedast mürast- võrdne lennukiga.
    Meil on valitsemissüsteem sedasi korradatud” et iga partei, eriti valitsev, tahab kohalikele omapoistele meeldida ja need kohalikele liidritele,no ja potents.valijatele.Ei siin rahuarmastajatest hooli keegi.
    KOOLIBUSSID SÕIDAVAD AGA KESKMISTEL MAANTEEDEL. Kui mõni metsavahe viimase järgu teel sõidabki, mis siis sellest, aeglaselt sõidad kaugemale jõuad.

  3. Mitte 8 kuud ago
    Reply

    ei saanud aru ütlusest: “Mitmed kinnisvaramaaklerid on rääkinud, et pärast seda, kui kruusatee said kõvakatte alla, müüdi läheduses elavad majad kiiresti ära. See on mõistetav – keegi ei taha elada tolmu sees.”
    Kas kõvakattega tuli siis asemele tolm, et sealt plehku pandi? Äkki tuleks siis kõvakate maha riisuda ja kõik teed kruusa alla viia?
    .
    Annelile aga niipalju, et paljud/mõned kruusateede kõrval elavad inimesed ei tahagi, et nende tee pigiga katta. Põhjus selles, et kohalikud kalkunitolkamid hakkavad siis oma käuladega seal kihutamas käima ja müra ja tossu metsikult. Noor roolijota on ju loll ja otsib just selliseid kohti, kus pole kartust vahele jääda. Müra neid ei huvita, sest ise elavad nad mujal, kõvakattega suurema tee ääres, kus lällamisega riskida ei tasu.
    Küll tahetakse, et tee ise oleks korras. Eriti lõhutakse teid metsaveoga ja põllutöid tehes. Kuid ka ilmastik annab oma osa. Kevadeti on paljudes kohtades niiskus sees, et kannab ainult sõiduautosid, sõidavad seal aga mitmetonnised traktorid mürgilaadungite ja seemnetega, pärast randid tees sees. Kui tee ära kuivab, need randid ja roopad jäävad.
    ise sõidan tihti metsateedel, vahel on raske läbigi pääseda. Mitu aastat pole teed ollagi. Ning ükski metsaärikas neid teid ei paranda. Sest pole meil järelvalvet. Algul lubatakse mida iganes, pärast sülitatakse ja tehakse otsustajale kena lõunassesõit välja ja asi lõpetatud. Nii et raskete liikurite jaoks peaks olema kindel järelvalve loodud ja igaüks ka vastutagu. Kas rahaga nii et tapab või teeb ise tee korda. vahendid on neil olemas ja teada kust midagi saab. Need mehed pole lumehelbekesed nagu Anneli.

Kommenteeri

Sinu meiliaadressi ei avaldata.